Wat voor maat jasje kopen?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jenala, Aug 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Ik ben 3 januari uitgerekend, en nou zag ik van de week erg leuke winterjasjes hangen. Maar welke maat kan ik dan het beste kopen? 50 is misschien een beetje klein, daar is ze waarschijnlijk zo uit. Zou 56 een goede maat zijn voor het eerste winterjasje?

2. silly88

silly88 Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    1,429
    0
    0
    ik ga maat 62 als eerste maat jas kopen, als je nog een vest enz eronder doet gaat het anders wel heel strak zitten. maar goed ik verwacht een behoorlijk groot kindje, dus misschien is maat 56 wel goed voor jou :p

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Een echte jas zou ik pas kopen voor als je kindje wat groter is, dus automatisch een grotere maat.

Een dikker vestje, ga ik zelf aanschaffen in maat 56 .

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Je kunt gerust maat 62 kopen zodat de mouwen over de handjes vallen. Jouw kindje komt in de winter en het is een heel gepriegel om met handschoentjes in de weer te gaan. Ze groeien zo snel in het begin dat maat 62 snel past. Ik had zelf ook een winterjas maar heb uiteindelijk alleen een skipak gebruikt. Niet zo mooi maar herinner je de koude winter nog met sneeuw en ijs?

5. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    Oh ja, een capuchon is niet lekker als ze er met hun rug op liggen. Voor een jas zou ik een afritsbare kopen en truien zou ik niet kopen als ze een capuchon hebben. Pas vanaf maat 74 zijn truien met een capuchon hier gedragen.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik heb hem direct een maat 62 'aangedaan'. De kraamzorg adviseerde om zijn armen niet in de mauwen te doen maar lekker warm op zijn lijfje te houden en dan de jas dicht. Hij is midden in de winter geboren en heeft het niet koud gehad buiten, en we gingen iedere dag even een stukje wandelen :)

7. MissT

MissT Niet meer actief

Ik heb ook maatje 62 gekocht.
    Je kan de mouwtjes altijd nog oprollen :).

8. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb een schattig casmere vestje in maat 56 en een jasje maat 62..
    vorige keer allebei lang aan gehad, en nu weer in de zelfde tijd uitgerekend....

9. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Leuk Jenala we lopen gelijk :D (ons kleintje is ook uitgerekend voor 3 januari) Ik heb wel maat 56 aangeschaft. Niet een duur vestje hoor, maar was te schattig en niet in een grotere maat ;)

10. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    1,138
    0
    0

62!!!
    Dat paste Lotte echt pas toen ze 6 a 7 maanden oud was!
    Ze past nu (1;4 jaar) haar jasje maat 68 nog.
    Elk kindje is echt verschillend en groeit ook verschillend.
    Jasjes vooraf kopen kan dan ook erg jammer uitvallen.

Ik zou voor een eerste jasje maat 56 nemen.

Groetjes!

11. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Geen 62 nemen hoor. Met een beetje pech kan je baby dat pas in het voorjaar cq de zomer aan. Hier toch een jasje 62 gekocht en een januari en novemberkindje en beiden hebben het niet aangehad. De meeste kids passen maat 50 een week of 2 en maat 56 een week of 6. Dus als je maatje 56 pakt kan je kindje dat wel een maand of 2 zeker aan.

12. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb gelogen ;) zei hierboven nog dat ik mt 56 zou halen, maar ik vind de zeeman kleertjes vrij groot vallen, dus heb het jasje wat ik daar net gekocht heb, in mt 50 gekocht. Maar ach, voor die 8 euro vind ik het niet zo erg als het maar 4 of 6 weken gedragen wordt.

Share This Page