Granen, vanaf wanneer?

Discussie in 'Voeding' gestart door LadyDaisy, 10 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Hoi Dames,

Ik wil graag weten per wanneer men met granen mag beginnen.
    Nu heb ik het niet over meteen een heel brood bij m´n kind naar binnen schuiven ;) maar over een korstje sabbelen, of pap (niet brinta maar dat andere spul, hoe heet het ook alweer?)

Vicky krijgt sinds ze 4 maanden is bijvoeding, en dit eet ze goed op en ze wil nog meer bij elk hapje.
    Nog even zijn de flessen hoofdvoeding, maar ik wil me al voorbereiden op volgende maand (misschien wel eerder als ik mijn meisje blijf volgen).

Nog even grappig: Vrijdagavond had ik verse sperzieboontjes voor haar, nou dat vond ze toch niet zo lekker! bij elke lepel weer dat koppie vertrekken, maar niets terug geven / uitspugen hoor. ;)
    Gek meisje.
    Mama en oma hebben dubbel gelegen.

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Granen zijn vanaf 6 maanden. eerder zijn de darmpjes er nog niet klaar voor om gluten te verwerken. Ik ben zelf ook begonnen met bijvoeden met 4 maanden, maar met bambix en brood heb ik ook echt tot 6 maanden gewacht ivm glutenintolerantie.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou ook zeggen minstens tot 6 maanden wachten.

4. LadyDaisy

Okay, bedankt voor de reacties.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met 6 maanden. De darmen zijn wel klaar (17 weken is de wetenschappelijke stelling) maar moeten nog wel wennen aan verschillende voedingsmiddelen. De belangrijkste reden om te wachten OOK als je bij 4 maanden al begonnen bent, is omdat vezels erg vullen en daarmee te snel flessen zouden kunnen gaan vervangen. Vóór 6 maanden is dat niet de bedoeling.

6. LadyDaisy

Ja, okay.
    Er zijn nog genoeg dingen die ik haar kan geven in de tussentijd.
    En de dingen die ze al heeft gehad, daar kan ze nog even rustig aan wennen.

Deel Deze Pagina