Hoeveel vocht per dag?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ikbenhetmaar, 6 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    Hoi Hoi,
    Mijn dochtertje is al vanaf 5 maanden dwars met haar flesvoeding.
    Maar nu is ze er helemaal klaar mee, ze weigert aan 1 stuk door. Ze gilt al als ze hem ziet.

Dus nu is haar schema:

sochtends pap 150 cc water met 7 scheppen bambix
    daarna vers fruit
    boterham met beleg en daarna ipv een fles maar een danoontje.
    warm eten met toetje
    pap 150 cc water met 7 scheppen bambix

Ze weegt trouwens ruim 9 kilo bij 74 cm.

Bijvoeding krijgt ze al een hele poos en dat gaat ook erg goed, binnen no time heeft ze een boterham op.

Mijn vraag is: Krijgt ze zo wel voldoende vocht binnen? Ze wil trouwens ook geen tuitbeker ofzo en ook geen ander drinken.

2. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Volgens mij is het minimum 500cc, maar er zit ook vocht in de bijvoeding die ze krijgt en volgens mij (weet ik niet 100%) zeker mag je dat ook mee tellen.
    Wil ze ook geen sap? Mijn zoontje wilde ook per se geen water of thee, maar sap drinkt hij wel.
    Wat je ook nog kan proberen is een gewone beker ipv een tuitbeker. Aaron gebruikt de tuitbeker ook alleen maar als speelgoed, maar een gewone beker drinkt hij wel uit.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    minimum is 500, maar het advies 700-1000. Evt inclusief groente en fruit.

Jij zit nu op
    150cc ontbijt
    50cc danoontje?
    150cc 's avonds.

Samen 350. Met fruit en groente, elk ook 100? Dan zit je wel over de 500, maar ruim is het niet.

Je zou bij de lunch wat thee kunnen geven, en dan het danoontje in de loop van de middag? Of ook thee aanbieden na het fruit.

Let je wel op dat je bij 300cc melkproducten eigenlijk al 4 druppels VitD bij moet geven?

4. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    #4 Ikbenhetmaar, 7 apr 2010
    Laatst bewerkt: 7 apr 2010
    Sap had ik geprobeerd maar heb nu een ander sapje voor haar gehaald (frutapura ofzo) en die vind ze heerlijk, en zowaar via de tuitbeker van Nuby heeft ze 200cc gedronken

Deel Deze Pagina