Mijn zoon is gek op spelletjes, memory, knappe koppen, mens erger je niet (met beetje hulp), een of ander apen spring spel... Maar goed, nu wordt hij binnenkort 4 dus ik ben met zijn lijstje bezig. Ik wilde er ook wat spellen opzetten, maar welk spel is nu echt leuk vanaf 4 (en verder) zie zoveel spellen
Hmm als hij beetje kan rekenen is monopoly junior erg leuk. Of wat dacht je van mens-erger-je-niet? (Er is ook een versie met een kleurendobbelsteen... ) Woops, ik keek verkeerd. Mens-erger-je-niet had je al genoemd. Ganzenbord?
In hoeverre moet je rekenen bij monopoly junior? Ik twijfel of ik die mijn dochter cadeau zal doen met 4 jaar.
Nou je moet betalen als je op iemands "straatje" (attractie dus eigenlijk) komt. Maximaal 5... En als je beide straatjes bezit moet je dubbel betalen. ene kant kun je zeker in het begin gewoon alles betalen met een bijpassend biljet. 1 betalen voor een straatje van 1... Is gewoon dat biljetje met die 1. Later in het spel kun je niet meer passend betalen en dan is het wat lastiger. Dan moet je eigenlijk een beetje kunnen rekenen. (Of even helpen..) Leuke is dat om te winnen je vooral geluk moet hebben. Strategie is niet van toepassing. En daardoor maakt iedereen evenveel kans om te winnen.
Oh en wat wij ook erg leuk vonden was "hallo das". Soort van dobbelen EN memory Spelmagazijn - Beschrijving - Hallo Das!
Monopoly Junior Max de kat Knappe Koppen (al is dat met vier misschien al wat te makkelijk, de rekenvariant is wat moeilijker, geloof ik) Busytown
Monopoly junior komt op t lijstje, de rest zal ik straks eens rustig bekijken.. Bedankt alvast.. Meer suggesties altijd welkom
Hier is ook Monopoly junior heel populair. Verder spelen we vaak De drie kleine biggetjes, Dino trek (bij de Big Bazar, soort uitgebreidere versie van mens erger je niet, maar dan met dino's). Kikker speelt tikkertje vindt hij ook nog steeds erg leuk.
Monopoly junior Huisje boompje beestje (kindervariant mens erger je niet) Kroko de loco Uno junior (zeer favoriet bij onze 4 jarige dochter) Pesten Ganzenbord Knibbel knabbel knuisje Grabbelboom bobo Speelkwartier spelletjes van jumbo vinden ze hier altijd wel leuk. Zijn makkelijk en duren niet te lang.
Leukste en mooiste spel dat we sinds vorig jaar hebben is "de betoverde toren" Heel leuk spelconcept: één speler verstopt een sleutel in het bord en dan moeten BEIDE spelers als eerste de sleutel te pakken zien te krijgen. Waarbij de "wetende speler" uiteraard een achterstand krijgt. Ik vind het heel leerzaam omdat de onwetende speler goed op de beweging moet letten van de wetende speler. En ook heerlijk voor een kleuter om een volwassene voor de gek te houden "nee hoor, de sleutel zit echt niet in die hoek hoor, mama" (stiekem wel, dus) En daarbij is het ook nog heel mooi (3D) uitgevoerd. Nee, ik heb geen aandelen maar ik ben zelf echt zo blij met dit spel, dat ik graag wat reclame maak.
Hier favoriet: Kinderen van catan! Monopoly junior Doolhof junior (wij hebben de frozen editie) Huisje boompje beestje Bunny hop Sneeuwwitje ganzenbord Memory Kwartet