Welk middel tegen hoesten 's nachts?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by HappyRabbits, Mar 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Vannacht bijna geen oog dicht gedaan, kleine man heeft de hele nacht liggen blaffen als een zeehond. Zelf heeft hij er blijkbaar geen last van, hij slaapt er doorheen. Als ik hem water aanbied, heeft hij niet eens door dat ik er ben. Daar ben ik in ieder geval blij om. ;) Maar wij doen echt geen oog dicht, langer dan tien minuten stil is het niet. Overdag heeft hij er trouwens geen last van gek genoeg...
    Wat kunnen we gebruiken om de hoestprikkel te onderdrukken? Want het is nu echt een droge hoest geworden als ik het zo hoor. Ik weet dat er middelen zijn (codeïne, noscapect, dat soort spul), maar heb geen idee of kleine kindjes die al mogen hebben.
    We hebben al bakjes water neergezet en hij krijgt Tussikind, maar dat werkt nu allemaal niet meer.
    Wie heeft raad?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Als hij zelf geen last heeft, zou ik niks geven. Zelf oordopjes in ;)

3. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Dat durf ik dus niet ;), bang dat als er echt iets is, ik het niet hoor...

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje krijgt dan een hoestdrankje voor het slapen gaan en 's nachts soms ook nog, er staat water bij z'n bed en leg een kussen onder z'n matras zodat z'n hoofd wat hoger ligt. Ik ben ook een lichte/slechte slaper maar als hij zelf goed slaapt tja...

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,175
    4,488
    113
    misschien zijn hoofd wat hoger leggen? bij ons staat het ledikant van de kleinste altijd al hoger aan het hoofdeinde, met wat boeken onder de poten, en bij de oudste (2 j en 8 mnd) leggen we extra kussen onder het matras zodat het wat hoger ligt, als hij erg hoest/verkouden is. dan heeft hij er vaak wat minder last van.
    Ik zou overigens niet zomaar iets geven als hij er zelf geen last van heeft, maar dat is mijn mening.
    Droge hoest "dempers" zijn vaak pas te gebruiken vanaf 3 of 6 jaar.
    je zou kunnen overleggen met de huisarts/assistente. of eventueel vragen bij de apotheek.

6. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    Hier ook al twee wkn aan de gang.. Vreselijk irritant..
    Ik heb de Noscapect.. Natterman...
    Water drinken wil hij ook niet echt..
    Als hij zo'n hoestbui heeft pak ik m even uit bed rechtop... Anders begint hij zo te kokhalzen
    (Zoontje wordt in juli 2)

7. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

Jan 13, 2010
    1,700
    361
    83
    Luuf onder zijn voeten en sokken aan.

8. Dweeb

Dweeb Niet meer actief

Het hoofdeinde wat hoger zetten en luuf onder de voeten.

9. Wondertjes1114

Wondertjes1114 Bekend lid

Feb 1, 2011
    519
    0
    16
    Luuf onder de voeten en sokken erover. Daarnaast werkt bij mijn kinderen tussikind hoestdruppels van vsm.

10. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Ik zou Dampo kindersiroop proberen.. Helpt bij mijn zoontje altijd. (mag vanaf 2 jaar)
    Dampo Kindersiroop deze dus. Kruidvat verkoopt het ook.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Ik zou niet zelf knutselen maar gewoon even de huisarts vragen.

Noscapine en codeïne is dacht ik niet heel geschikt voor die kleintjes.
    Misschien dat ze van noscapine nog een kinderversie verkopen.. Maar codeine kun je in NL sowieso niet zonder recept kopen.

12. ellessinia

ellessinia Actief lid

Nov 13, 2014
    499
    477
    63
    Hier een meisje dat af en aan hoest. Dan krijgt ze Dampo thijmsiroop en Luuf op haar borstje en een heel dun laagje onder haar voetjes. En 's avonds in bad eucalyptusolie.

13. ellessinia

ellessinia Actief lid

Nov 13, 2014
    499
    477
    63
    Oh, en codeine is niet niks, dat gebruik ik zelf. Dat zou ik niet aan zo'n jong kindje geven.

En idd misschien eerst even naar de dokter. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is.

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Bij een blaffende hoest sowieso altijd naar de dokter. Je wilt echt niet dat het naar de longen zakt.

15. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,328
    10,294
    113
    Luuf en heel ouderwets maar blijft werken ,een ui snipperen en onder/ naast bedje zetten.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Hier hadden we vorige week ook zo'n vervelende droge hoest, die meerdere keren per nacht een uur doorging. Zelf sliep hij hier gelukkig ook wel verder, maar mama niet inderdaad.
    Hier hielp een ui (doorgesneden), neusspray, hoestdrank en luuf op z'n borst, rug en onder z'n voetjes met sokken er overheen.
    De volgende nacht was het al een stuk minder en de nacht erop hebben we 'm niet meer gehoord.

17. Bailief

Bailief Niet meer actief

Noscapine. Het helpt echt. Hier een dochter die heel lang de ene liuchtweginfectie na de ander gehad heeft en kon er ook niet van slapen. De huisarts heeft mij uiteindelijk elke keer gezegd Noscapine te gebruiken. Ze mogen er 7,5 ml van per keer maximaal 2x per dag. Ik gaf het alleen voor het slapen gaan. Het is dezelfde Noscapine die je ook voor volwassenen koopt en dat verkoopt de Kruidvat dus ook gewoon. Ik was hier eerst wat huiverig voor maar mijn dochter had haar slaap echt nodig om iets beter te worden.

18. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Bedankt allemaal, we proberen vanavond nog een keer Luuf ook onder de voetjes en dan met sokjes aan.
    Ik had voor de zekerheid Natterman gehaald die "mag" vanaf 2 jaar. Ik zou het dan alleen voor het slapen willen geven en verder niet. Overigens zit daar een kleine hoeveelheid codeïne in. Maar we kijken eerst nog even hoe het zonder gaat... Als het echt niet lijkt te slijten, dan toch even langs de huisarts.

19. HappyRabbits

Jan 20, 2014
    4,891
    4,387
    113
    Deze neem ik ook nog even mee als tip!

20. missguit

missguit Bekend lid

May 17, 2011
    886
    1
    16
    Noscapine heb ik ook voorgeschreven v m'n ha voor m'n zoontje..
    Ook 2x pg 7,5 ml

Share This Page