Vannacht bijna geen oog dicht gedaan, kleine man heeft de hele nacht liggen blaffen als een zeehond. Zelf heeft hij er blijkbaar geen last van, hij slaapt er doorheen. Als ik hem water aanbied, heeft hij niet eens door dat ik er ben. Daar ben ik in ieder geval blij om. Maar wij doen echt geen oog dicht, langer dan tien minuten stil is het niet. Overdag heeft hij er trouwens geen last van gek genoeg... Wat kunnen we gebruiken om de hoestprikkel te onderdrukken? Want het is nu echt een droge hoest geworden als ik het zo hoor. Ik weet dat er middelen zijn (codeïne, noscapect, dat soort spul), maar heb geen idee of kleine kindjes die al mogen hebben. We hebben al bakjes water neergezet en hij krijgt Tussikind, maar dat werkt nu allemaal niet meer. Wie heeft raad?
Zoontje krijgt dan een hoestdrankje voor het slapen gaan en 's nachts soms ook nog, er staat water bij z'n bed en leg een kussen onder z'n matras zodat z'n hoofd wat hoger ligt. Ik ben ook een lichte/slechte slaper maar als hij zelf goed slaapt tja...
misschien zijn hoofd wat hoger leggen? bij ons staat het ledikant van de kleinste altijd al hoger aan het hoofdeinde, met wat boeken onder de poten, en bij de oudste (2 j en 8 mnd) leggen we extra kussen onder het matras zodat het wat hoger ligt, als hij erg hoest/verkouden is. dan heeft hij er vaak wat minder last van. Ik zou overigens niet zomaar iets geven als hij er zelf geen last van heeft, maar dat is mijn mening. Droge hoest "dempers" zijn vaak pas te gebruiken vanaf 3 of 6 jaar. je zou kunnen overleggen met de huisarts/assistente. of eventueel vragen bij de apotheek.
Hier ook al twee wkn aan de gang.. Vreselijk irritant.. Ik heb de Noscapect.. Natterman... Water drinken wil hij ook niet echt.. Als hij zo'n hoestbui heeft pak ik m even uit bed rechtop... Anders begint hij zo te kokhalzen (Zoontje wordt in juli 2)
Luuf onder de voeten en sokken erover. Daarnaast werkt bij mijn kinderen tussikind hoestdruppels van vsm.
Ik zou Dampo kindersiroop proberen.. Helpt bij mijn zoontje altijd. (mag vanaf 2 jaar) Dampo Kindersiroop deze dus. Kruidvat verkoopt het ook.
Ik zou niet zelf knutselen maar gewoon even de huisarts vragen. Noscapine en codeïne is dacht ik niet heel geschikt voor die kleintjes. Misschien dat ze van noscapine nog een kinderversie verkopen.. Maar codeine kun je in NL sowieso niet zonder recept kopen.
Hier een meisje dat af en aan hoest. Dan krijgt ze Dampo thijmsiroop en Luuf op haar borstje en een heel dun laagje onder haar voetjes. En 's avonds in bad eucalyptusolie.
Oh, en codeine is niet niks, dat gebruik ik zelf. Dat zou ik niet aan zo'n jong kindje geven. En idd misschien eerst even naar de dokter. Om uit te sluiten dat er iets anders aan de hand is.
Bij een blaffende hoest sowieso altijd naar de dokter. Je wilt echt niet dat het naar de longen zakt.
Hier hadden we vorige week ook zo'n vervelende droge hoest, die meerdere keren per nacht een uur doorging. Zelf sliep hij hier gelukkig ook wel verder, maar mama niet inderdaad. Hier hielp een ui (doorgesneden), neusspray, hoestdrank en luuf op z'n borst, rug en onder z'n voetjes met sokken er overheen. De volgende nacht was het al een stuk minder en de nacht erop hebben we 'm niet meer gehoord.
Noscapine. Het helpt echt. Hier een dochter die heel lang de ene liuchtweginfectie na de ander gehad heeft en kon er ook niet van slapen. De huisarts heeft mij uiteindelijk elke keer gezegd Noscapine te gebruiken. Ze mogen er 7,5 ml van per keer maximaal 2x per dag. Ik gaf het alleen voor het slapen gaan. Het is dezelfde Noscapine die je ook voor volwassenen koopt en dat verkoopt de Kruidvat dus ook gewoon. Ik was hier eerst wat huiverig voor maar mijn dochter had haar slaap echt nodig om iets beter te worden.
Bedankt allemaal, we proberen vanavond nog een keer Luuf ook onder de voetjes en dan met sokjes aan. Ik had voor de zekerheid Natterman gehaald die "mag" vanaf 2 jaar. Ik zou het dan alleen voor het slapen willen geven en verder niet. Overigens zit daar een kleine hoeveelheid codeïne in. Maar we kijken eerst nog even hoe het zonder gaat... Als het echt niet lijkt te slijten, dan toch even langs de huisarts.