Nieuwe digitale fotocamera - ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door AnneLiesje, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Ik wil als mijn vakantiegeld binnen is een nieuwe camera kopen, nou is mijn oog gevallen op de Sony DSC-T100

Deze heeft 8.1 megapixel, Carl Zeiss lens, goeie macro functie en nog veel meer natuurlijk!

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of een soortgelijke kwaliteit camera?

Alvast bedankt!

2. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Wat wil je met die camera doen? Wil je veel uitvergrotingen maken? Groter dan 20X30 bijvoorbeeld?

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik heb diezelfde camera, maar dan met 6 mp (voor mij MEER dan voldoende) en ik vind m helemaal geweldig!

4. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    nadeel van sony vind ik dat er alleen een memory van sony in kan....
    en ik heb slechte ervaringen met sony... ik had ook zo`n sony met 7 mp geleend toen evi werd geboren maar hij maakte hele wazige foto`s niet haar scherp :rolleyes: mijn vader zei later dat dit kwam doordat ik de camera niet helemaal stil hield.... nou ik tril niet ofzo!
    ik heb nu de Samsung L74 72. mp en touchscreen en hij is geweldig :D je hebt m ook met 10 mp maar dat is wel heeeeel veel!
    je kan zelfs al evt. rode ogen op de camera wegwerken :D

suc6 met je keuze

5. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mad; er kunnen ook andere merken memory in hoor! Ik heb nl een memory van scandisk erin en werkt prima!

6. bregt

bregt Actief lid

27 sep 2006
    399
    0
    16
    Wij hebben de allereerste Sony camera, de T1 met 5,1 megapixel. En hij voldoet uitstekend! Nooit geen problemen mee en supermooie foto's. We hebben mijn ouders de T9 gegeven en die heb ik ook nog niet horen klagen. Dus het is denk ik geen miskoop. En de Carl Zeiss lens behoort tot 1 van de betere lenzen. Succes met je aankoop!

Liefs Bregt

7. geduld

geduld Bekend lid

22 jan 2007
    607
    0
    0
    rijswijk
    Ik heb een al wat oudere canon en wil graag een nieuwe camera. Wat voor mij heel belangrijk is dat dat ding niet na moet denken op het moment dat je een foto wil maken. (het zal een naam hebben, maar ben totaal niet thuis in cameraland) Klik en gelijk foto.

Suc6 ermee!

8. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    geduld, dat vind ik ook belangrijK (je bedoelt de sluitertijd denk ik)

renate, 20*30 zal het grootste zijn denk ik, wat ik zelf zal afdrukken.

Vind het mooi om heel ver in te zoomen op details enzo.

9. Katootje

Katootje Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.909
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook Sony. Ik had er al een maar heb hem vorig jaar vervangen. Dat was een van de eerste dus nogal een fors apparaat om mee te nemen. Volgens de huidige normen dan, maar nog steeds super! De nieuwe overigens ook. En op het werk van mijn partner hebben ze nu ook Sony voor al het personeel.
    Geheugen hoeft niet alleen van Sony te zijn! Ik heb onlangs een 2G geheugen bijgekocht.
    Ik hou van "no nonsense" en hij voldoet prima. Ik fotografeer vaak dieren dus liever geen tig tijd bezig om dat apparaat in te stellen. Top toesteltjes.

"Only Sony" hier! Enne...nee, ik heb geen aandelen. :)

10. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Wij hebben de Sony DSC-P200 7.2 megapiksels en de Carl Zeiss lens
    en die bevalt prima...maakt mooie foto's ook al je in zoomt :D
    me schoonouders hebben een ander dacht Canon maar als die in zoomt word het een beetje een raar beeld...in zomen op Teun krijgt hij een gezichtje van plastiek :rolleyes:

Suc6 met je keuze en met de foto's

11. hen81

hen81 Lid

19 dec 2006
    11
    0
    0
    Verkijk je niet op de naam Carl Zeiss op de lens. Deze naam mogen ze er op zetten en het zal overigens vast een prima lens zijn maar natuurlijk niet te vergelijken met de lossen lenzen van Carl Zeiss. Andere camera's zonder dat naampje op de lens hebben vaak ook hele goede lenzen. Van Sony is het alleen handig gedaan want zo denken mensen dat ze een hele goede camera hebben omdat er Carl Zeiss op staat.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik heb een sony DSC-w100 . Wij vinden het een geweldig ding, maar de slutiertijd is wel wat lang.
    Hier voor hadden we een toestel van HP wat een verschrikkelijk ding zeg.

13. seetje

seetje Lid

26 okt 2006
    75
    0
    0
    Omgeving Breda
    Hier een absolute canon fan. Toestellen zijn super makkelijk te bedienen en kwaliteit is perfect. Heb zelf een S2 IS en zou geen andere meer willen (behalve dan de nieuwste versie S5)

14. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Wij hebben een Canon IXUS 40 en zijn er nog steeds reuze blij mee!
    Hij is kleine en compact maar maakt leuke foto's.
    Voor ons alleen Canon ;)

15. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik heb een Sony DSC-S90, met 4,1 MP... voor mij meer dan genoeg.
    Ben erg tevree

16. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Dan heb je in principe aan 6.1 (zelfs 5.1) megapixel meer dan voldoende, hoor.
    Als je niet van plan bent om superposters af te gaan drukken, bespaar je jezelf een heleboel geld door voor een camera te kiezen met minder pixel.
    Tip! ;)

Deel Deze Pagina