Tandarts aanwezig?

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 27 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Morgen bel ik sowieso de tandarts even.

Maar mijn oudste klaagde vandaag over heel pijnlijk tandvlees met het napoetsen. Aan 1 kant boven haar kiezen. Met het napoetsen zorgen we alle tanden en kiezen gehad te hebben, maar tillen niet de lippen op om alle kiezen goed te kunnen bekijken.

Nu deed ik dat dus wel. En het tandvlees is inderdaad flink rood vind ik. Maar ze heeft ook een vreemde bult op haar kies. Althans, voor mij is hij vreemd, wie weet is het wel normaal. Maar vandaar dit topic.

Iemand een idee of die bult op haar kies normaal is, of niet?

Bijgevoegde bestanden:

2. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zie geen duidelijke bult op je foto. Ik zie wel onwijs geirriteerd tandvlees. Kan me voorstellen dat dat zeer doet.
    Benieuwd wat de tandarts zegt morgen.
    Succes in ieder geval!

3. yaro

yaro Niet meer actief

De bult is lastig op de foto te krijgen. Het is geen grote bult, maar net onder het tandvlees staat de tand verder uit dan de rest van de tand.

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik vind het er flink ontstoken uitzien eerlijk gezegd...
    Zou idd de tandarts bellen morgen en de komende dagen goed blijven napoetsen.
    Sterkte ermee

5. yaro

yaro Niet meer actief

Ja het tandvlees is sowieso erg ontstoken waarschijnlijk. Jullie enig idee wat daaraan gedaan kan worden? Als blijkt dat dat het enige is, moet dat gespoeld worden ofzo?

Overigens is het alleen op die plek (ter breedte van 3 kiezen) zo heftig, maar de hele bovenkaak bloed nu met tandenpoetsen. Onderkaak lijkt niks mee aan de hand te zijn, gelukkig.

6. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Goed eroverheen poetsen helpt bij mij altijd goed. Ookal bloed het en doet het pijn. Spoelen met gekookt, zout water zal ook helpen.
    Verder denk ik dat het tandvlees wat is teruggetrokken en dat het daarom lijkt alsof er een bult op haar kies zit. Maar goed ik ben geen tandarts!

7. yaro

yaro Niet meer actief

Oh dat klinkt nog best logisch voor mij als leek!

Ben benieuwd wat de tandarts morgen zegt.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Onze dochter heeft ook zoiets gehad. Een kies was gaan brokkelen en alles raakte iets ontstoken. Maar niet pijnlijk. Wel een grote bult boven op het tandvlees. De kies moest er uit alleen ging op een andere manier dan anders. Stukje voor stukje zeg maar.

Hier deden ze niks aan bij de tandarts. Zolang ze er niet ziek van was of dat het pijn deed kon het zo blijven. Goed blijven poetsen.

En inderdaad...de tand ging er uit en alles was weer in orde.

Het was een melkkies trouwens.

9. yaro

yaro Niet meer actief

Oh heftig.. trekt de tandarts hem niet zelf dan?

Dit is ook een melk kies gelukkig.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Nee trekken doen ze echt bijna nooit. Meestal regelt het lichaam het zelf gewoon.

11. Louise11110

Louise11110 Niet meer actief

Heeft ze niet toevallig ook wat scherps gegeten laatst? Chips of popcorn of andere 'scherpe' dingen?
    Kan zijn dat het daardoor ook wat geïrriteerd is.

Ik hoop dat ze snel bij de tandarts terecht kan!

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij mijn oudste heeft de tandarts de melkkies wel getrokken toen ie ontstoken was. Ze had er geen pijn o.i.d aan. Hij heeft het toen gedaan om te voorkomen dat de ontsteking andere kiezen zou kunnen aantasten.

13. yaro

yaro Niet meer actief

Ze kan vanmiddag langs komen voor controle.

Louise11110 vindt dit leuk.
  14. yaro

yaro Niet meer actief

Het rode was vanmiddag was en de tandarts zag niks zorgwekkends. Andere kies was laatst een vulling uitgevallen maar daar doet hij niks meer aan, want die zit los. Verder geen problemen te zien.

Ik vertrouw hem maar. Zal haar goed rond het tandvlees blijven poetsen de aankomende tijd en hopelijk doet het dan snel geen pijn meer.

Louise11110 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina