Hi meiden, Vroeger, in een ver verleden haha, heb ik een cursus EHBO gedaan. Kan me er sowieso niet heel veel meer van herinneren en daarnaast is volgens mij bijv zoiets als een stabiele zijligging verandert dus ben ik aan het denken om een cursus KinderEHBO te gaan doen. Iemand ervaringen hiermee? Ben zelf op de meest uitgebreide manier bij Interpolis verzekerd dus volgens mij een goede motivatie om het maar eens te gaan doen!
Omdat je het meest uitgebreide pakket hebt is dat een goede motovatie om kinder ehbo te doen? Sorry die logica ontgaat me een beetje... Maar antwoord op je vraag. Ik heb gewoon ehbo gedaan en kinder ehbo. Kinder ehbo is ook toegespitst op allerlei zaken die je kunt tegen komen en ook reanimatie, AED. Ik vond het super om allemaal te weten... Maar ik had het dan ook voor mijn werk
Ik heb het laatst met iets van 15 ouders gevolgd bij het kdv. Echt top, vind het heel handig om zulke cursussen te doen en werd idd door de verzekering vergoed. Ik zou het eens navragen bij het kdv, misschien willen ze zoiets wel organiseren?
Nee dat is niet mijn logica... Het was meer dat ik het al langere tijd wil doen en nu las dat ik er zelfs iets van vergoed krijg.....
Hebben jullie toevallig ook nog landelijke organisaties die jullie kunnen aanraden? Ik maak geen gebruik van een kdv dus dat wordt lastig !
De nederlandse reanimatie raad doet ook PBLS en kinder EHBO cursussen (PBLS = pediatric basic life support) Ik heb ML er voor opgegeven. Ik ben zelf HA dus vond het belangrijk dat hij het ook kan. Hij moet 22 juni dus weet nog niet of het wat is. Het is van 9.00-15.00u life2save.nl die heb ik benaderd.