Houdbaarheidsvraagje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MamaMiaatje, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Kun je melk, vla, kip en rundvlees nog veilig eten tijdens de zwangerschap als het ongeveer een uur uit de koeling is geweest of zijn de risico´s op een listeria of andere besmetting dan te groot.
    Het is nu ook wat warmer weer buiten, maar kon niet sneller vanuit de supermarkt naar huis komen.
    Misschien is het een stomme vraag, maar ik ben nou eenmaal zuinig op m´n kindje.

2. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    wat betreft het vlees: gewoon niet nog heel lang bewaren en goed doorbakken, dan kan er niks misgaan.
    Voor de melk en de vla lijkt het risico me ook erg klein, maar ja... dat wordt een beetje lastig verhitten. Dus daar moet je je eigen gevoel maar in volgen. En anders moet je mannetje maar wat meer melk drinken ;)

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    In een uur tijd bederft dat niet hoor. Tenzij je het natuurlijk een uur in de volle zon zet, maar gewoon vanuit de supermarkt naar huis vervoeren kan prima.

Misschien is het wel een idee om van die diepvriestassen te gebruiken voor je vlees en zuivel.

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Nog even een ander vraagje.
    Kun je aardbeien de dag na aankoop nog eten of moet zo'n bak gelijk dezelfde dag leeg?
    Ik eet zo'n bak van een pond niet in één keer leeg namelijk, maar vind aardbeien wel er lekker.

5. minipi

minipi Fanatiek lid

17 mei 2006
    1.523
    0
    0
    Tuurlijk kunnen die langer bewaard blijven! Ik begin er niet eens altijd dezelfde dag aan. Zolang ze er lekker uitzien, smaken ze ook lekker en is er niets mis mee! Afhankelijk van hoe je ze koopt, zijn ze meestal na zo'n 2 tot 5 dagen nog lekker. Kijk gewoon goed dat er niet al zachte/kapotte in de bak zitten als je ze koopt en begin te eten bij de meest rijpe.
    Lekker van genieten dat zomerfruit!

Deel Deze Pagina