Hallo allemaal, Ik ben Joyce, 30 jaar en woon in de buurt van Rotterdam. Ik ben 2,5 jaar samen met m'n vriend Ronald (32) en we zijn er klaar voor. Afgelopen vrijdag was de overdracht van Ronald zijn huis, in december heb ik een huis gekocht waar we sinds februari wonen dus niks houd ons meer tegen. Gisteren heb ik mijn laatste pil genomen, ik vind het erg spannend allemaal, en ook wel eng. Ik weet dat we er klaar voor zijn maar er gaan dan wel vragen door je hoofd of je het wel echt kan, de vrijheid wordt op de proef gesteld en de kosten etc maar dit zijn normale gedachten denk ik. Wie stopt er deze maand mee?? Groetjes Joyce
Hi Joyce! Ik kom je vergezellen Alle andere groepen zitten al zo vol en zijn zo groot, voel me net een indringer haha Ik heb 9 juni mijn laatste pil genomen Ik ben 29, mijn vriend ook, we zijn al ruim 10 jaar samen en wonen ruim 5 jaar samen. Best wel getwijfeld om precies de redenen die je opnoemt, maar je kunt het blijven uitstellen natuurlijk... Voor vrouwen gaan de jaren wel tellen op een gegeven moment en wat als je er nu twee jaar over doet om zwanger te raken...? Merk het veel in mijn omgeving... 17 juni ongesteld geworden na een gewone stopweek, afgelopen dinsdag gestopt, maar ik wil eerst even een normale menstruatie afwachten voordat we er echt voor gaan, dus daar ben ik nu op aan het wachten
Leuk dat je erbij bent! Op een gegeven moment moet je er maar gewoon voor gaan he, je kan toch niet in de toekomst kijken. Slik jij al foliumzuur? En ik las iets over Etos zwanger worden, is dat voor naast het foliumzuur?
Ja precies, daar denken wij net zo over... We staan er verder wel heel relaxed in hoor, we zien wel wat er gebeurd nadat ik weer uit mezelf ongesteld ben geweest. Soms denk ik ook dat ik echt veel te nuchter ben voor dit forum haha, hoe iedereen er zó mee bezig is met temperaturen en ovulatietesten enzo en met die tickers... Maar ieder zijn ding natuurlijk! Als je al een tijdje bezig bent zul je misschien wel moeten, maar ik hou me daar nu nog echt totaal niet mee bezig Ik ben begonnen met foliumzuur op mijn eerste pilloze dag. Verder slik ik nu extra vitamine C en d-mannose, omdat ik gevoelig ben voor blaasontstekingen En dat wil je liever niet tijdens je zwangerschap
Hoi Mag ik me bij dit groepje aansluiten? Ik ben nu iets meer dan een maand geleden gestopt met de pil. Ik ben 26 jaar, mijn vriend 10 jaar ouder en zijn meer dan 4 jaar bij elkaar. De eerste keer ongesteld zijn zit er al op. Verbaasde me dat het zo snel kwam na 13 jaar de pil te hebben geslikt. Hoe staan jullie erin? Wij zien allemaal wel hoe het komt en hopen dat het allemaal op een natuurlijke manier gaat, maar dat is afwachten. Ik heb geen idee of een forum echt iets voor mij is, maar ik laat me verrassen. Groetjes Marije
Hoi md1986. Leuk dat je erbij bent! Ik ben van mezelf ook heel nuchter en ik ben echt niet van al die ovulatietesten enzo. Ik heb net wel Etos Zwanger worden gekocht, zit ook foliumzuur bij dus dat is prima. Verder hoop ik natuurlijk wel dat het snel lukt naar het komt wanneer het komt. Ik ben 15 jaar aan de pil geweest maar volgens de arts maakt dat niet uit en Ou het met 4 weken uitgewerkt moeten zijn.
Ok, ik dacht dat het wel uit zou maken. Ik vond het bijzonder, want ik ben zo vroeg aan de pil gegaan vanwege mijn korte en vooral pijnlijke cyclus. Ik ging van het ergste uit en had zeker niet verwacht dat het meteen zou komen. Moet zeggen dat de heftigheid me me viel vooral qua klachten. Ben benieuwd of dat deze maand weer zo is. Wel slik al een tijdje foliumzuur en slik vitamine B, omdat ik vega ben. Ik hou wel m'n cyclus bij en reken uit wanneer ik ong. vruchtbaar ben, maar we gaan niets forceren, want daar schieten we toch niets mee op. Ook hier merk ik dat het nu dichtbij komt. Een kinderwens heb ik al jaren, maar wanneer besluit je om er echt voor te gaan. Dus spannend vind ik het wel, maar weet zeker dat wij en onze relatie er klaar voor is. Houden jullie al rekening met wat je wel/niet kan eten/drinken en wat ga je het meeste missen? Ik ga echt heel erg gerookte zalm missen (eet wel vis, maar geen vlees). Alcohol ga ik helemaal niet missen, want drink gemiddeld 1x per 3mnd een wijntje ofzo, dus dat zal wel loslopen
Hey meiden! Mag ik meekletsen? Had zelf ook al een topic gestart waar gezellig gekletst wordt, maar kan best nog wel een topicje bij Ik ben 28 jaar en mama van 2 mooie meiden. Mijn vriend en ik zijn 10 jaar samen inmiddels waarvan 6 jaar samenwonend. Inmiddels zit ik aan het eind van mijn 1ste ms na pilstop. Voelt allemaal net zo spannend als bij de 1ste zwangerschap. Joyce583, ik heb bij mijn eerste ook Etos zwanger worden geslikt. Is idd foliumzuur en nog een aantal extra vitamientjes. Kan geen kwaad hè Blomma, idd ieder zijn ding. Er zijn meiden die stoppen met de pil en direct met ovu-testen beginnen enzo. Zou ik pas mee beginnen als het allemaal wat langer duurt. Banner vind ik dan weer wel grappig haha. Ik schrijf mee op het forum zodat mijn vriend niet de hele dag naar het gekakel over zwangerschap hoeft te luisteren. Ik praat er nogal graag over hihi.
Welkom teardrop gezellig! Zullen we een lijstje maken met wanneer gestopt hoeveelste kindje etc?? Ik heb zojuist Etos zwanger worden gekocht en ga daar morgen mee beginnen, wel grote capsules hoor! @marije ik hou nog niet echt rekening mee met wat wel en niet te eten, ik denk niet dat ik het er erg moeilijk mee zal hebben, ik ben niet moeilijk kwa eten en drinken doe ik niet zoveel en roken doe ik ook niet
Hi meiden, gezellig, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch? Leuk, welkom! Met nuchtere meiden allemaal zo te lezen Oh ja, die tickers vind ik wel grappig hoor, als je idd echt zwanger bent ofzo Moet bekennen dat ik wel voor mezelf op heb geschreven wanneer ik mn laatste pil heb gehad en wanneer mn stopweek is gestopt, want dat vind ik handig straks bij de VK, mocht dat nodig zijn Ben benieuwd hoe en wanneer het bij mij op gang komt, want ik had hele lange, onregelmatige cyclussen (ik ben zelfs een keer een ruime maand ongesteld geweest ). Maar inmiddels is er 15 jaar pil overheen gegaan, hopelijk heeft dat iets van invloed gehad... MD, ik ben gelijk gestopt met roken vanaf mijn eerste pilloze dag. Hoewel wij mijn eerste echte menstruatie af willen wachten eerst, lijkt het mij beter als je daar gelijk mee stopt. Alcohol en filet etc nog niet, maar drink niet veel verder Vind het ook wel prettig om hier mijn "ei" kwijt te kunnen, twee vriendinnen met kinderen weten wel dat ik gestopt ben met de pil, de rest niet. Komt wel!
Rekening houden met eten en drinken doe ik ook nog niet. Roken ben ik mee gestopt bij zwangerschap eerste, drinken doe ik niet heel veel en qua eten ben ik best veelzijdig, dus geen moeite. Al ga ik de filet denk wel missen. Dat eet ik wel veel. Maar genoeg lekkere vervangers voor Lijstje met namen e.d. is inderdaad erg leuk. Laat maar weten welke info jullie willen Blomma, hopelijk geen lange onregelmatige cyclussen meer voor je. Lijkt me heel vervelend. Pfff een ms van een maand......nee daar teken je niet voor. MD, we hadden tegelijk gereageerd Goed dat je niets forceerd. Doen wij ook niet. Ik ben alle keren gestopt met de pil en gestart met foliumzuur en verder alleen over zwanger worden gekletst. Alle zwangerschappen was ik binnen 3 maanden zwanger. Hopelijk hebben we nu weer zoveel geluk.
ja dat is goed....alleen weet ik nog niet zo goed wat een nod is....niet ongesteldheids dag dat weet ik wel maar verder.....hahahaha
Hahaha idd, niet-ongesteldheids-dag. Eigenlijk het einde van je cyclus. De dag waarop je hoopt niet ongi te worden. Mijn cyclus ligt rond de 28 dagen. Op 20 juni is mijn ongi doorgekomen en ga ik tellen. 28 dagen vanaf die dag zou ik dus ongi moeten worden. Voor mij is 18 juli dus de dag dat ik hoop niet ongi te worden en een zw-test kan gaan doen. Het is maar een berekening hoor. Ongi kan ook iets eerder of iets later doorkomen. In het begin is het een beetje bijhouden hoe lang je cyclus ongeveer duurt.
Ohh joh, ik dacht dat je begon met tellen vanaf de laatste dag van je menstruatie haha! Zoveel weet ik er dus vanaf, not Weten we dat ook weer!
Hierbij het lijstje: Joyce, 30 jaar, 1e ronde, 1e kindje, NOD ? Teardrop, 28 jaar, 1e ronde, 3de kindje, NOD 18/07 Blomma MD1986