Borderline en zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Wattan, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corali

Corali Actief lid

12 aug 2013
    342
    0
    0
    Niet elke borderliner heeft een slechte opvoeding gehad. Dus hoe goed de opvoeding ook is, als iemand de genen heeft en elders een trauma oploopt kan het ook tot uiting komen.

2. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Ik weet niet waar je woont, maar er zijn een aantal ziekenhuizen die een pop poli hebben. Die begeleiden mensen met psychiatrische aandoeningen in hun zwangerschap. Google eens op pop poli misschien dat zij je kunnen helpen met je vragen en misschien kunnen begeleiden tijdens je zwangerschap.

3. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Toen ik dit las moest ik ineens heel erg aan dit gedicht denken.. Mij helpt dit gedicht me veel.. Maar ik heb geen borderline verder..

Ieder mens draagt in zijn leven een onzichtbare rugzak met zich mee. Bergt daarin zijn vreugde, verdriet, zorgen en geheimen op ....
    Een verzameling van wel en wee....

Vaak is de rugzak niet te dragen, maar soms ook vederlicht .... dan blijft er ruimte over, maar meestal kan hij haast niet dicht!

Kijk in een verloren uurtje, heel de inhoud nog eens door.

Er kan heel vaak iets verdwijnen, wat zijn waarde reeds verloor.

En zo gaat het door de jaren heen, je pakt iets op en gooit iets weg, soms gebeurt dit vanzelfsprekend, maar vaak ook na veel overleg !!

Langzaam wordt de rugzak lichter, de levensmiddag gaat voorbij.

En bij het vallen van de avond werpt men de meeste last opzij ...

Maar er blijft nog wat van waarde, wat je koestert en behoud, al schijnen het soms kleinigheden, het zijn herinneringen, meer waard dan goud.

Ieder draagt zijn rugzak, niemand die hem overneemt.! En je hoeft ook niet te vrezen ....., dat een dief hem ooit ontvreemd !

Het is jou unieke rugzak en pas op het einde is hij leeg .....

Alleen de meest mooie, intieme en emotionele gedachten zullen in je geheugen op je blijven wachten.

Wees zuinig op al je vrienden, want zij zullen later ook de inhoud van jou rugzak bepalen. En, de leuke herinneringen zul je zelf weer uit je geheugen moeten halen.

4. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik was tijdens mijn zwangerschap juist stabieler. Wel had ik super veel angst en over bezorgdheid door hoe mijn eigen jeugd was en heb daar serieus veel last van gehad. Want borderline krijg je niet van een peuleschilletje.

5. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Door die heftige emoties ben ik juist oprecht heel blij met mijn kind. Dit gaat bijna altijd de 'boosheid' te boven als hij iets doet dat niet mag. Misschien juist wel iets te veel, krijg vaak te horen dat ik te lief voor hem ben. Dus juist weer te weinig grenzen stellen.

6. chila

chila Niet meer actief

Hier een lichte vorm van borderline voor zover dat uitgezocht is. Ik was tijdens mijn zwangerschap erg rustig.. Alles voor de baby.
    Na de geboorte heb ik wel gemerkt dat ik erg overbezorgd ben en alles moet perfect voor onze dochter. Ik ga daar soms misschien iets te ver in. Maar zolang mn kindje er geen last van heeft.

Misschien is het iets om je aan te melden bij de pop poli? Je kunt natuurlijk tegen dingen aanlopen en dan is het wel zo fijn om hulp te krijgen.

7. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik durf het bijna niet te vragen maar wat is Borderline eigenlijk. Ik heb er wel van gehoord maar weet eigenlijk niet wat het is (schaam schaam)

8. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.574
    113
    inderdaad, kijk of er een pop-poli in de buurt is. Mijn ervaring ( ivm depressieve klachten ) is erg goed

9. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    Oké thanx voor de adviezen en de open hartigheid en het mooie maar waren gedicht

10. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    Daar hoef je je niet voor te schamen ik wist ook niet wat het was tot ik te horen kreeg dat ik het had uitleggen wat het betekend is niet mijn sterkste punt maar ga het proberen het is een stoornis in de regeling van je emoties dan heb je heel heftig last van stemmings wisselijking je kan een emotie zien als een pannetje met water op het fornuis dat is pannetje 1 bij pannetje 2 zet je het vuur er onder aan waar door het water warmer word en je emotie sterker word bij pannetje 3 begint het water te borrelen en je emotie word nog sterker bij pannetje 4 kookt het water en bij pannetje 5 kookt het over dit systeem kan je bij elke emotie gebruiken als je borderline hebt zijn de emoties die we hebben vaak negatief heel zwart wit denken of dome denken en blijven vaak langer hangen in die emotie vaak laag zelf beeld te perfectionistisch maar verders ben ik wel redelijk normaal

11. knap

knap Niet meer actief

Je beschrijft een stukje uit een vers training. Nooit afgemaakt ik dan. Omdat ik het niet aan kon. Wel heb ik gelukkig wat ik geleerd heb in mijn hoofdje geplant en begrijp meer de grenzen.

Heleentje. Een slechte opvoeding hoeft niet de oorzaak te zijn. Op zich ben ik opgevoed door liefhebbende ouders. Alleen zaten ze zich zelf in de weg en elkaar. En een moeder die een rot jeugd gehad heeft. Plus ik er van overtuigd ben dat het echt een familie kwaal is. Wat dat betreft zouden ze mijn familie eens als onderzoek moeten nemen in hoever het idd erfelijk is.

Ik heb het. Mijn zusje ook alleen die blijft het ontkennen. Mijn moeder waarschijnlijk ook en als ik naar mijn oma kijkt de moeder van mijn moeder dan denk ik. Oei. Een nichtje aan mijn moeders kant heeft het ook. Zo zijn er al vier vijf waar van ik weet die het hebben. Cirkel van verschillende rotjeugde bij elkaar beschadigde mensen ieder op zijn haar eigen manier. Door dat er nu meer over bekent is. Word het ook vaak eerder herkent. En daar bij iemand moet toch de cirkel door breken. Mijn hart zal breken mocht mijn zoon of dochter ook toch ondanks mijn inspanningen borderline hebben. Dan zou ik het verschrikkelijk voor mijn kinderen vinden.
    Dat is echt een grote wens van mij dat mijn kinderen zonder te veel zorgen hun leven kunnen leiden en ze met hun emoties kunnen om gaan. Dat is pas een doel apart;)

12. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    Klopt is van de vers training heb ik dan wel afgemaakt was zeker niet makkelijk als ik thuis kwam van de cursus wascik Total los is ook in veel geval toe te passen maar ook soms pas achter af omdat ik dan pas later door heb dat ik weer afglij zeker als het gaat om nieuwe situaties en omdat die een hele nieuwe situatie is vind ik het heel spannend hoe dat gaat dus ga als ik maandag de dokter ga bellen het ook gelijk voor leggen en kijken wat het beste is en wat ze kunnen doen hou jullie op de hoogte

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    ik hier ook ..
    ik heb behoorlijke moeilijke periodes gehad
    door de bordeline was mijn stemming heel erg beinvloedbaar en kon ook binnen een minuut omslaan ..
    mijn man heeft heel wat te voorduren gehad.

maar uiteindelijk gaat het wel goed
    vaak nog moeilijk maar het komt goed

14. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    google even is makkelijker

15. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    Ja Google is inderdaad beter denk ik is duidelijker als mijn uitleg

16. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    :( Vandaag naar de dokter geweest om spiraal er uit te laten halen lukt het niet moet ik volgende week naar het ziekenhuis

17. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

11 feb 2013
    2.227
    1
    36
    Hej dames ik wou hier ook graag even op reageren
    Ik heb zelf geen borderline maar mijn moeder wel
    Zelf uit ervaring weet ik dat het een groot gedeelte met opvoeding te maken heeft ik heb nog een broer en een broertje
    Wat wij heel erg merkte in de opvoeding van mijn moeder was dat mijn broertje nooit wat fout deed als er iets kapot ging bijv wat mijn broertje expres deed kregen mijn broer en ik altijd de schult omdat mijn vader veel weg was voor werk merkte hij daar weinig van, bij mij ging het slecht op school was erg terug getrokken en werd veel gepest
    Helaas kon ik daar niet bij mijn moeder terecht dus liep ik veel weg van huis kwam in de handen van verkeerde "jongens " alles voor een beetje liefde
    Uiteindelijk ben ik mijn eigen pad gaan volgen en thuis was geen thuis meer toen leerde ik mijn partner kennen en gaat het super hier en inmiddels in verwachting van ons eerste kindje ik ben blij ervoor gekozen te hebben afstand te nemen van mijn moeder

Kort gezegd : mijn moeder was niet klaar voor kinderen dat zou ze nooit geweest zijn ze doet aan zelfbeschadiging waar wij bij waren,
    Helaas heeft ze mijn broer en mij verwaarloost al die jaren maar mijn broertje heeft een opzich prettige jeugd gehad
    Het licht er dus aan hoe sta je erin geen enkel persoon heeft het zelfde als ze borderline hebben!
    Als jij van jezelf weet dat je klaar bent voor een kind en weet dat je het zoveel liefde zou kunnen en willen geven ben je een goede moeder en dat heeft niets met borderline te maken!

Ik hoop dat dit je geholpen heeft
    En hoe dan ook ik hou nogsteeds van m'n moeder

18. Wattan

Wattan Lid

15 aug 2013
    17
    0
    0
    NULL
    Waar me huis staat
    Ik wil heel graag een kindje (als dat lukt) en daar ook het beste voor . Dus maak ik me druk om bepaalde dingen ( misschien soms te druk ) omdat ik dingen die jij heb gehad met je ouders herken van mijn jeugd en het zelf zo absoluut niet wil doen

Deel Deze Pagina