het is zekers geen placebo effect er zij juist onderzoekken gedaan met de 1e helfd placebo's en de andere helfT EPA ook ik was er erg sceptish over borderline is zo sterk en dan zou een lullig olietje werken? ik had ook al van alles geproneerd en ik kan absoluut niet tegen medicatie als het niet homeopatisch is. het is zo dat borderline in de hersenen zit net als zo veel anders. door bepaalde ervaringen in de jeugd of iets zoals sexueel misbruik. de werking van EPA is eigenlijk voor de hand liggend. EPA wordt door het lichaam zelf niet aangemaakt bij mensen met borderline is de prefrontale cortex (voorkant hersenen niet goed of "verkeerd" ontwikkeld dit komt door prikkels in de jeugd of bepaalde ervaringen. in dat deel van de hersenen zitten de emoties dat verlaard waarom ik altijd last had aan de voorkant van mijn hoofd. van slaap tot slaap,voorhood zeg maar (moeilijk uit te leggen) ook is het zo: [FONT=arial, helvetica]Bij borderliners is de kans groot dat de regulering van de neurotransmitter serotonine een onvoorstelbaar belangrijke stof in de hersenen afwijkingen vertoont. Een verstoorde serotoninehuishouding kan zorgen voor angsten, depressies, stemmingsstoornissen, onjuiste pijnbeleving, agressiviteit, alcoholisme, eetstoornissen en impulsiviteit. (Toediening van extra serotonine kan dan helpen de symptomen te onderdrukken.)[/FONT] [FONT=arial, helvetica]Een tekort aan serotonine kan ook leiden tot zelfmoord; bij een lage serotoninespiegel in het bloed is het risico van zelfvernietigend of impulsief gedrag tijdens een crisis groter. De meest gewelddadige vormen van zelfmoord (ophanging, verdrinking) worden over het algemeen toegepast door patiënten met een lage serotoninespiegel. Van degenen bij wie de zelfmoordpoging niet is gelukt, zal 2% daar binnen een jaar alsnog in slagen. Als echter de serotoninespiegel laag is, neemt die kans toe tot 20%.[/FONT] ik weet uit zelf ervaring dat ik hier zekers last van heb. ook heb ik een geweldige zwangerschap gehad ik heb toen mee gemaakt dat ik eigenlijk geen borderline meer had waarschijnlijk kwam dat bij mij door de hormoontjes die mijn eigen lichaam op dat moment aan maakte. waar onder andere serotonine bij zat. maar ik weet wel van horen dat niet iedere zwangere border dat mee maakt. waarom weet ik ook niet in ieder geval zorgt EPA er voor dat er iets daar in die hersentjes verandert,ik kan het niet 100% uit te leggen,dat zou ik ook niet kunnen!!! ik kan alleen tips geven en misschien later jullie overtuigen
Hoi hoi, Ik heb een persoonlijkheidsstoornis met trekken van borderline. Ik ben ook vaak depressief. Ik slik ook antidepressiva. Het gaat nu, dankzij therapie, weer een stuk beter. Daar naast heb ik een zoon met ADHD en PDD-NOS. Ook veel problemen mee gehad maar dat is nu allemaal veel beter geworden. Hij heeft medicatie en we hebben een strak schema. Ook ik heb hier baat van en voel me lekkerder. Nu is er een kleine op komst, waar ik heel erg blij mee ben en voor het eerst echt van kan genieten. Fijn om te lezen dat er meer vrouwen zijn!! Groetjes Audrie