kans op zwanger schap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wondertje 2, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu pas weer gestopt met de pil
    nu weer ongesteld geworden dus nog niet zwanger
    weet iemand hoe lang dit kan duren dat ik weer zwanger
    word
    gr judith

2. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    dat kan niemand weten

3. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.295
    113
    Nederland
    Was het maar zo, dat je kon bepalen hoe lang het zou duren!

Ik ben inmiddels 20 maanden verder! En nog niet zwanger, sommige meiden nog langer incl ziekenhuis bezoeken.

4. fafa

fafa Niet meer actief

ik zat precies hetzelfde te denken...

5. dbrgrsmr

dbrgrsmr Actief lid

24 mrt 2010
    460
    0
    0
    gelderland
    wanneer ben je gestopt met de pil?

is dit je eerste ongi na je pil? en hoe lang heb je de pil gebruikt?

ik ben in feb gestopt met de pil en werd gelijk ongi maar ik denk alleen omdat dit ook mijn stopweek was...na 28 dagen weer ongesteld dat was dus mijn eerste echte ongi na de pil...omdat je voor eerste ongi na de pil meestal geen ei heb gehad en dit vaak een ontrekkingsbloeding is...het kan even duren voor je cycl weer normaal is...bij mij gelukkig gelijk weer regelmatig ben nu voor de 2e keer ongi geworden dus over ong 2 weken weer een ei...je kan gelijk zwanger worden na je pil maar kan ook nog maanden duren!

de meesten zijn binnen een jaar zwanger!

xxx

6. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap dat niemand het kan zeggen
    de eerste keer duurde het 9 maanden
    vroeg me aleen af of dat bij detweede sneller kan
    gaan of dat dat niks uit maakt
    ben nu voor de tweede keer ong dus nog niks aan dehand
    moet het denk ik ook maar van me af zetten
    gaat vaak wel beter dan

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    je kunt het indd niet weten sommige zijn na 4 jaar mm zwanger van de 1e en van de 2de spontaan ..

andere allebij de 1e ronde

en ga zo maar door ... je kunt t niet weten ...

nah succes !

8. tam1980

tam1980 Lid

14 feb 2010
    37
    0
    0
    bij de 1ste was ik in de 2e ronde zwanger zit nu ook in 2e ronde vorige maand dag 45 ongi en zit nu alweer op dag 40
    wachten duurt lang
    maar wachten gewoon rustig af

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Gemiddeld duurt het een jaar. Maakt in principe niet uit van welk kind. Succes!

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Begrijp me niet verkeerd, maar dat het bij je 1e redelijk snel is gelukt wil niet zeggen dat dat bij de 2e ook zo is, het is echt zo verschillend.

Kon iemand ons maar vertellen wanneer we zwanger zouden raken....Dan had ik 4 jaar geleden al geweten dat het niet snel zou gaan....En dat we veel voor over moeten hebben....

Meid, gemiddeld duurt het een jaar.

11. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd gehoord en gelezen dat 3 maanden het gemiddelde is (voor je 35e, daarna duurt het gemiddeld langer). En dat wanneer het langer dan 1 jaar duurt je in de mmm terechtkomt. Als het gemiddelde echt 1 jaar zou zijn dan betekent dat dat er wel heel erg veel mensen in de mmm komen. Vrouwen die ik ken (familie, bekenden) zijn allemaal binnen een jaar zwanger geraakt. Meeste zelfs binnen het half jaar. Op internet kom je andere gemiddelden tegen omdat de meesten pas een forum opzoeken als het niet lukt om zwanger te worden. Ook de leeftijd waarop vrouwen tegenwoordig voor een kindje gaan is hoger geworden en dat zorgt voor een ander beeld.

Ik ben van mijn eerste kindje zwanger geworden door de pil heen (buikgriep gehad). Maar het kan inderdaad ook jaren duren voor je zwanger wordt. Ik mag voor een 2e kindje hopen op net zo'n wonder als bij de eerste maar misschien duurt het nu wel 2 jaar. Er valt niets over te zeggen. Afwachten en heel veel geduld en doorzettingsvermogen hebben.

Ik wens voor iedereen die dit leest dat het snel raak mag zijn :)

12. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zeg ook niet dat de eerste lang heeft geduurd
    maar wil alleen maar weten
    of iemand van jullie er iets over gehoord gelezen
    had van deskundigen
    en snap ook wel dat je dat niet prezies kunt
    weten ik dacht aleen dat er een verschil
    in zou zitten tussen de eerste en de tweede
    maar nee dus

wacht het wel af

13. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Nou sorry daar ben ik het niet mee eens, mij is altijd verteld (in verschillende ziekenhuizen en door artsen) dat het gemiddelde 1 jaar is. 3 maanden zou wel een heel kort gemiddelde zijn hoor, dan is misschien net of nog niet eens de pil helemaal uit je lichaam.
    Daarom wordt je ook vaak pas na 9 maanden tot 1 jaar doorverwezen naar de MMM.

14. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    bosbesje,
    mijn vorige reactie was niet voor jou
    had hem nog niet gelezen.
    bedankt voor de goede tip.

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    @ wondertje2, hopelijk ben je net zo snel zwanger als bij de je 1e wondertje meis!

16. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt hoop dat jij ook geluk
    hebt

17. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Dusss..... ;)

18. fafa

fafa Niet meer actief

zoals zo vaak ligt de waarheid waarschijnlijk ergens in het midden.
    3 maanden als gemiddelde is inderdaad wel erg kort, maar wat bosbesje terecht zegt, is dat als 1 jaar gemiddeld is, statistisch gezien de helft van de mensen in de MMM zou belanden, en dat is ook niet waar.

wat ik heb gelezen is dat je per maand (en dat zijn allemaal gemiddelden natuurlijk) 20% kans hebt op een zwangerschap. En dat na een half jaar 50-60% zwanger is en na een jaar 80-90%.

Daarmee ligt het gemiddelde dus op een half jaar.

19. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    De doorverwijzing is bij 9 maanden tot 1 jaar (na 1 jaar wat ik van hier in de regio weet) omdat een vrouw normaal gesproken daarvoor al zwanger is. Ze nemen die tijd al ruim anders zouden veel vrouwen bij wie niets met de vruchtbaarheid aan de hand is worden doorverwezen. Dus dan kun je zeggen: 1 maand tot 9 à 12 maanden is het gemiddelde. Maar daar zitten ook vrouwen bij van 35+ bij en dan krijg je een hoger gemiddelde omdat het na je 35e moeilijker wordt.

De pil is al na een paar dagen uit je lichaam. Anders zou je geen onttrekkingsbloeding krijgen na het stoppen voor je stopweek en zou je met 1 pilstrip maanden beschermd zijn. Ik ben meerdere keren met de pil gestopt vanwege klachten en was steeds direct regelmatig ongesteld. Plus zwanger geworden terwijl ik de pil nog gebruikte.

Als het gemiddelde echt 1 jaar is zijn de vrouwen die ik ken allemaal extreem vruchtbaar. Ik ken niemand die er medisch ingrijpen bij nodig heeft gehad :(

Lees ook hier:
    Gemiddeld wordt 80 tot 90% van de vrouwen in het eerste jaar zwanger.
    Wanneer een paar serieus probeert zwanger te worden en dit na een jaar nog niet gelukt is, wordt gesproken van subfertiliteit. Dit is de medische term voor verminderd vruchtbaar zijn.

De artsen zien vaak alleen de mensen die verminderd vruchtbaar zijn en zo kom je op een ander gemiddelde dan wanneer je om je heen navraagt.

We kunnen er eindeloos over discussiëren denk ik ;) Maar helaas is het toch nooit in exacte cijfers te vatten. Dit is ook maar wat ik lees en heb ervaren en is geen aanval hoor :) Ik denk dat het gewoon niet in feiten uit te drukken is en ieder heeft weer andere ervaringen.

Het hele zwanger worden blijft voor elke vrouw en elke keer opnieuw een periode van wachten en onzekerheid. Laten we het daar op houden. En hopen dat het niet te lang duurt voor wie er zo vurig op hoopt. Want ik kan heel goed begrijpen dat het slopend moet zijn zo lang te moeten wachten. Wie weet zal ik dat ook zelf nog ervaren.

20. wondertje 2

29 mrt 2010
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    allemaal erg bedankt voor julli verhaalen
    tips en ideeen de laatste verhaalen
    ben ik veel wijser geworden
    het is zeker niet te zeggen wat prezies de tijd is
    maar je hoopt altijd dat waneer je graag zwanger wild worden
    dat ook graag wil zijn
    dus hoop ik voor julli allemaal dat julli gou zwanger zijn.
    heel veel geluk
    liefs wondertje 2 (judith)

Deel Deze Pagina