Ik zit nogal te stressen en weet niet meer helemaal hoe je de giscorrectie bij een MC tentamen toepast. wie weet het wel?? Het tentamen bestond voor een groot deel uit MC tentamen, met 45 goed heb je een 9. dat laatste punt kun je behalve met een goed beantwoorde open vraag. Maar als je nog met 45 goed een 9 haalt, en je hebt 14 fouten, wat voor cijfer heb je dan na de giscorrectie? (iedere MC vraag had 4 antwoord mogelijkheden) ik laat eventuele punten van die open vraag even helemaal buiten beschouwing, dus vandaar dat ik uit ga van 45goed = 9
Dat is toch altijd verschillend? (Bij ons wel tenminste). Maargoed, even logisch nadenken brengt mij op 't volgende. 45 goed = 9 Per 5 vragen goed 1 punt, dus bij 31 goed (45-14) = 6,2
was het maar zo simpel zoals jij het zegt, pas je geen giscorrectie toe, maar reken je simpelweg uit wat voor percentage je goed hebt. 31 van 45 = 62% dus een 6,2. het idee achter de giscorrectie is natuurlijk dat je bij iedere vraag 25% kans hebt om goed te gokken. alleen... hoe je dat nou concreet toepast... ik ben niet helemaal wakker vandaag
Hmm, dan snapte ik je vraag dus niet goed . Maar ik heb ook geen idee dan wat je wel bedoeld, want bij ons werd dat nooit toegepast.
Ik snap wat giscorrectie is maar ik kom er niet uit hoe ik dit uit moet rekenen. Het ligt er ook aan of de giscorrectie in het begin in 1 keer wordt verwerkt. Als ik dan aanneem dat er in totaal 45 vragen waren (dit is me niet duidelijk) dan zou het dus niet kunnen kloppen dat je dan een 9 hebt omdat dan eerst de giscorrectie er nog af moet. Of dat de giscorrectie bij elke vraag weer opnieuw toegepast wordt. Dat zou betekenen dat je voor elke vraag die je goed beantwoord 3/4 punt krijgt.
Op deze pagina staat het uitgelegd: Ik heb een vraag - giscorrectie Als ik jouw gegevens invul krijg ik volgens mij deze rekensom. 45 vragen 14 fout 31 goed n = 4 echt gekende = 31 - 14/ 3 = 31 - 4,3 = 26,7 26,7 goed van de 45 dus cijfer is 10 * (26,7 / 45) = 5,9
Bij ons passen ze nooit een giscorrectie toe.. Uni Groningen.. Wij hebben ook altijd meerkeuze vragen met 4 antwoordmogelijkheden.. 2/3 moet je goed hebben.. Eventueel worden er nog wel tentamenvragen verwijderd als deze niet op juiste manier geformuleerd waren of door alle kandidaten verkeerd zijn beantwoord..
Ja, gewoon als je alles goed hebt lijkt me...? Dan wordt de rekensom 45 - 0/3 = 45 Het idee is dan (denk ik) dat als je niks fout hebt, het het waarschijnlijkst is dat je alles moet hebben geweten. Want als je er precies eentje niet wist, dan is de kans het grootst dat je 'm toch fout gokt.
Weet je zeker dat er geen giscorrectie wordt toegepast? Want normaal als je een voldoende moet halen, moet je ofwel 55% ofwel 60% goed hebben (hangt van de definitie van voldoende af). En 2/3 is 66,7% dus dat is significant meer dan 55 of 60, dus wellicht wordt er achter de schermen toch wel rekening met gissen gehouden..?
op onze uni passen ze (bijna) altijd een giscorrectie toe, normaal gesproken is 68% goed nét een 5,5. maar nu raak ik enigzins in de war omdat je met 45 goed dus een 9 hebt ipv een 10... de berekening van abcd1234 was toegepast bij 45goed = een 10, toch?
volgens mij past de hele RUG giscorrectie toe, tenzij een toets uitzonderlijk slecht gemaakt is, dan willen ze nog wel eens een of andere formule erop loslaten om de resultaten wat omhoog te krijgen
Oke, zal ook achter de schermen kunnen zijn dan. Maar, heb er nog nooit van gehoord.. Op zich klinkt het wel logisch.. Op mijn vorige opleiding hadden we altijd ja-nee-? Toetsen.. Ging dan altijf Uitrekenen wat ik moest halen en ben cum laude afgestudeerd.. Hoorde nu van mijn stagiaire dat ze om deze reden de ? Hebben afgeschaft.. Als je er uit bent zou ik wel graag willen horen hoe ze die giscorrectie precies toepassen..