Van het CB mag ik Luc nu einde ochtend een bordje pap geven. Hij is nu 6 maanden.... Maar ik ben helemaal vergeten te vragen hoe dit te maken en met wat... : Hoe doen jullie dit? Verder krijgt hij nu 's ochtends een fruithapje (nog wel wennen) en sinds een week een groentehapje (ben begonnen met wortels) maar dat vindt meneer echt nog niet lekker. Maar dat zei het CB al , we houden wel vol. Bedankt alvast...
Je geeft de pap ipv een fles. Dus als het aan het eind van de ochtend is dan vervangt hij gewoon de fles rond 12 uur. Je maakt gewoon een flesje zoals altijd. Dat giet je in een kommetje en daar doe je een aantal scheppen nutrix (= rijstebloem) bij. Dit koop je gewoon in de supermarkt. Het precieze aantal lepels staat op het pak. Als hij dit goed eet, dan kan je langzaam overgaan op bambix.
Maar als je het teveel gedoe vindt of alle maaltijden niet in de dag krijgt gestopt, of als je kid de pap gewoon niet lekker vindt: geen ramp. Pap is niet verplicht hoor, je kunt ook gewoon een maand wachten en dan meteen brood geven.
En 's middags of 's avonds pap, kan dat dan niet? Lijkt me ook niet handig als je hem nu 's ochtends ook al zijn fruit/groentehapje geeft. Vooral als hij net pas aan dat soort dingen begint, is allemaal wennen. Al zal het bij de een vast weer anders gaan dan bij de ander.
Dit is ongeveer het schema nu: 07.30 uur 180cc+6 09.00 uur fruithapje (half potje) 11.30 uur 180cc+6 15.30 uur 180cc+6 17.30 uur groentehapje (4 lepeltjes..) 19.30 uur 180cc+6+4 scheppen nutrix Ik geef dus nu al aan het eind van de dag een papflesje. Ik kan het morgen wel even proberen, kijken wat hij ervan vindt en anders inderdaad volgende maand brood proberen! Bedankt.
ons schema is hier 900 fles 11.30 brood 12.00 flesje na 15.00 fruit 17.00 aardappelen/groente en als potje eet dan aard/groente/vlees met iets na 19.30 laatste fles.....dit is vaak Goede Nacht of Bambix in de fles Hij heeft 's avonds al pap in de fles dus dit doe ik 's morgens niet