Hallo, Welke echte bordspellen zijn leuk voor deze leeftijd? Zie tegenwoordig alleen nog maar haaienspellen en andere maffe spelletjes.. maar wil gewoon een ouderwets leuk bordspel net als mens erger je niet ofzo... uiteraard wel net de tijd mee, maar bedoel het principe... Wie heeft tips?
Mijn oudste heeft het spel Doornroosje. Lijkt een beetje op mens erg je niet alleen dan aangepast aan deze tijd. Leuk spel, Google maar eens!
Monopoly is hier favoriet. Ook leuk (maar geen echte bordspellen): krokoloko, kwartetten, memory, toren van Pisa, Uno.
Met wat hulp: ticket to ride mijn eerste reis Boomgaardje Toren van Pisa Kleurentorens Echt bordspellen zijn vaak nog wel lastig, ganzenbord zou je kunnen proberen
Wij hebben een bordspel van assepoester 'disney' s magische muiltjes' die goed in de smaak viel in die leeftijd Ook een ouder bordspel 'het grote pluk van de petteflet spel', soort van ganzenbord. ooit op de rommelmarkt gekocht voor 1 euro, denk dat ie niet meer te koop is in de winkel. Maar dit spel wordt nog geregeld gepakt door de jongste (6).
Levensweg en monopoly junior. Keezenspel maar misschien net tikje te jong (vanaf 5/6 jr denk ik). Uno en skipbo maar dat zijn kaartspellen. Wel heel leuk. Doolhof is ook leuk, maar nog moeilijk denk ik.
Mijn eerste doolhof Cucaracha (die is echt favoriet) Rummikub junior Krokoloko is inderdaad ook erg leuk.
Monopoly junior En Knappe koppen vond ze ook nog leuk, maar zou ik met 4/5 jaar niet meer kopen (wij hadden hem vanaf drie jaar oid). Max de kat vonden ze ook erg leuk. Voordeel daarvan is dat het een coöperatief spel is, dat trok (en trekt) ze erg aan. Ditzelfde geldt voor Busytown. Carcassonne amazone ging met wat hulp ook prima, net als Kolonisten junior.
monopoly junior, huisje boompje beestje levensweg junior kwartet kaarten (wie het hoogste heeft bijvoorbeeld) la cucaraculla wie is het deze zijn hier favoriet, moet zeggen dat wij zelf ook liever een bord spel spelen dan zo'n "onzin" spelletje dus die staan hier niet zo veel in de kast
Hier speelt bijna 4-jarige graag met ganzenbord, mens erger je niet, toren van Pisa. Soms knappe koppen, maar daar is hij eigenlijk nu wel al te groot voor.