Avond buikpijn

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Huismuisie, 28 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    mijn 4 jarige zoon heeft in de avond standaard buikpijn sinds een aantal weken.

Het is begonnen vanaf dat hij naar de kleuterklas gaat dus heb het gevoel dat het een soort stres is. Het is ook altijd in de avond en nooit overdag.

Hij wordt vaak rond 11 uur wakker, vreselijk huilen en zoveel buikpijn, maar ik kan dan maar weinig contact krijgen. Het lijken nachtmerries te zijn.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Klinkt het als een bekend probleem voor een 4 jarige?

Ik vind het zo sneu en soms loopt hij echt met wallen onder zn oogjes de volgende dag.

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Onze zoon is ook 4 maar ik het herken het niet, zo wel de lichamelijke klachten niet als de nachtmerries waar hij niet bereikbaar is (eigenlijk zelden nachtmerries)

Wat ontzettend naar, misschien (nog) meer de dag bespreken, een douche, massage.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter heeft een jaar lang elke avond buikpijn gehad. We hebben haar helemaal laten onderzoeken maar leek toch ook stressgerelateerd te zijn. Mijn moeder was overleden 4 weken voor ze grote zus werd dus dat was best veel te verwerken voor dr. Ik ging vaak gewoon even bij dr liggen met mn hand op haar buik en daar werd ze rustig van. Soms als ik geen tijd en rust had daarvoor (ik had zelf tenslotte ook de dood van mijn moeder te verwerken en een kleine baby om voor te zorgen) dan gaf ik zo'n warme pittenzak, vond ze ook heerlijk en hielp ook. Maar mijn bijzijn was eigenlijk de ultieme pijnstilling, gezien de oorzaak stress/verdriet was, was dat ook wel logisch natuurlijk. Dat was ongeveer van 3 tot 4 jaar.
    Ze heeft het in sommige drukke periodes nog steeds (sinterklaas, verjaardag etc) maar ook rondom het overlijden van mn schoonvader kwam het terug. Toen duurde het alleen een stuk korter want die kende ze amper. Toen was ze 5,5. Ze is nu 6,5.

4. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Wat je beschrijft klinkt als nachtangst.
    Buikpijn hoort daar niet bij, maar hoe weet je dat hij daar op dat moment last van heeft? Ligt hij dubbel, grijpt hij naar zijn buik?
    Buikpijn bij het naar bed gaan Is hier heel bekend en vrijwel altijd stress gerelateerd . Een pittenzakje en wat extra aandacht doen wonderen daarbij.
    Hoe eet hij sinds hij naar school gaat, vooral de warme maaltijd ,Is hij misschien te moe om veel te eten? Mijn dochter krijgt ook altijd buikpijn als ze minder groente en fruit eet, niet dat ze daar normaal veel van eet, maar als ze minder dan een bepaalde hoeveelheid eet dan is het standaard bal 's avonds.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Buikpijn bij het naar bed gaan is hier dan weer een uiting van de lactose intolerantie.

Maar stress is ook een goede optie. Rustig de dag overlopen, waarbij je ervoor zorgt dat je afsluit met het leukste van de dag, kan soms wat helpen.

6. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het is nu vakantie en sinds 3 dagen is de buikpijn weg en slaapt hij perfect.

Hij zegt dat hij buikpijn heeft, althans dat huilt hij. Mamma mn buik doet zo zeer, maar verder kan ik niet echt in contact met hem komen.

Ik kijk het de vakantie even aan en zometeen na de vakantie. Heb het idee dat hij de kindjes van het Kdv ook mist. We kwamen vanmiddag in het bos een van de leidsters tegen en hij zei gelijk dat hij zn vriendinnetje mist. Die overgang is toch best wel hard :(

Deel Deze Pagina