Mijn dochter van 3 (oktober) is sinds september plaszindelijk. Dat gaat echt heel erg goed. Nagenoeg geen ongelukjes overdag. Het poepen echter is een ander verhaal. In het hele begin heeft ze een paar keer op het potje gepoept. De laatste keer dat ze dat heeft gegaan moest ze huilen, want ze had pijn in haar billen. Sindsdien is het over een gaat het steevast in haar broek. We hebben al een heleboel dingen geprobeerd, maar niks werkt. Om een luier vragen doet ze niet. Ze geeft ook heel vaak niet aan dat ze gepoept heeft... We hebben haar een tijdje een luierbroekje aangedaan In het begin gingen de plasjes gewoon op de wc, maar op een gegeven moment ging ze ook in het broekje plassen. Die laten we dus maar uit, maar elke dag die poepbroeken uitwassen frustreert wel een beetje. Al aangeboden om op een potje te poepen, maar dat doet ze ook niet. Boekje joep moet poepen gelezen. Vind ze erg interessant, maar heeft verder ook geen effect. Beloning in het vooruitzicht ook niet. Ze weet het verder heel goed dat het poepen op de wc moet, maar ze zegt elke keer dat ze het een beetje spannend vind.. Ik wil er ook niet teveel druk op leggen en laat het ook wel voor wat het is.. maar soms denk ik dat ze nooit op de wc gaat poepen... En het duurt nog wel even, maar de basisschool zit ook al wel in m'n achterhoofd. Wat als....
Hier kwam eerst het plaszindelijk. Een halfjaar later ofzo, is het poepen op de wc pas goed gegaan. Geef haar even de tijd, het komt echt goed. Hier plaste dochter op de wc, maar voor het poepen vroeg ze een luier. Misschien kun je dat ook met je dochter afspreken. Wel plassen op de wc, maar poepen in de luier.
Hier ook eerst plaszindelijk met 3 jaar meteen dag en nacht droog. Poepen was een heel ander verhaal...Ze heeft ze zeker ruim 10 maanden in de luier gepoept en daarna ging het steeds beter op de wc. Inmiddels geen enkel probleem meer. Als ze moest poepen toen dan vroeg ze om een luier en die kreeg ze ook.
Ze mag van mij best in een luier poepen. Heb dat ook al heel vaak tegen haar gezegd dat ze daarom mag vragen. Probleem is alleen dat ze dat dus niet doet en dus gewoon in haar onderbroek poept
mijn dochter is ook van oktober 2013 en sinds september plas zindelijk. zij heeft tot vorige maand in de onderbroek gepoept, dit bleek te komen doordat ze anus kloofjes had ( wondjes rond de anus) en dit poepen voor haar pijnlijk maakte en ze dit liever "alleen" deed zonder dat wij de verwachting hadden dat ze ging poepen en daarom vroeg ze niet om een luier, sinds we haar anus zalven met vaseline en die kloofjes in haar anus ook weg zijn durft ze om een luier te vragen, de stap naar de wc is nog te groot voor haar, ze probeert het wel, maar na 5 minuten op de wc zegt ze toch ik wil een luier
Voor zover ik kan zien heeft ze geen wondjes oid. Ik denk dat ze door die ene keer op het potje dat het wat zeer heeft gedaan, ze gewoon niet meer durft. Ik weet ook wel dat zij de enige is die daar verandering in kan brengen. Ik kan van alles proberen, maar het gaat natuurlijk pas gebeuren als zij daar klaar voor is. Dat maakt ook niet uit, alleen in een luier poepen zou wel fijn zijn haha. Maar goed, het komt vast wel goed.
De wc toch blijven proberen? Met een verhoger, zodat ze wel met haar voetjes kan steunen? En dan een lekker zachte (nieuwe?) toiletverkleiner kopen. Misschien is dat net interessant genoeg.
Lastig hoor , hier hielp het om samen naar de winkel te gaan voor mooie stickers en een beloningskaart samen te knutselen , bij een volle stickerkaart mocht ze een klein cadeautje uitzoeken. Dit werkte bij onze dochter heel goed, voor zowel het plassen als poepen. Succes hopelijk ben je snel van de poep ongelukjes af !
Even een kleine update van deze kant. Dochterlief heeft gisteren op de wc gepoept Wel met klein beetje hulp van mijn kant. Soms merk je het niet als ze poept, maar soms gaat ze zich ook verstoppen. Dat was gisterochtend dus het geval. Ik heb haar toen snel naar de wc gebracht. Ze zei dat ze al had gepoept. Maar toen ik haar broek naar beneden deed zat er niks in. Ik heb haar op de wc gezet en gezegd dat ze moet proberen om te poepen. Dat deed ze. Er kwam een hele kleine keutel uit, maar het begin was er. Er stond al een tijdje een chocolade met smarties klaar, dus die heb ik haar gelijk gegeven, want hoe klein ook, het was een poepje.. Ik wist echter ook dat er nog wel meer aan zat te komen, want zondag had ze niet gepoept. Meestal poept ze wel 1 a 2 keer per dag.. Dus goed in de gaten gehouden en een paar uurtjes later ging ze onder de tafel verstoppen. Weer op de wc gezet en weer een kleine keutel. Toen zei ze dat ze kleine poepjes niet meer eng vond, maar grote wel. Ik heb een beetje met haar daarover gepraat en ook dat ik haar wilde helpen als ze een grote poep moest doen. Dan kon ze me roepen en gingen we samen naar de wc. En als ze ook een grote poep kon maken vandaag, dan kreeg ze ook nog eens een smarties toetje. Dat vond ze wel goed klinken en toen zei ze dat ze het wel alleen ging proberen om een grote poep te maken. "s middags was ik de badkamer aan het schoonmaken en zij was in haar kamer aan het spelen. Op een gegeven moment gaat ze naar de wc. ik dacht dat ze moest plassen. Maar op een gegeven moment roept ze me en vertelt ze trots dat ze een grote poep had gemaakt. Ze was echt heel trots. Ik heb ook een vreugdedansje gemaakt en haar de hemel ingeprezen. Ze mocht gelijk twee stickers plakken (kleine poep 1 sicker, grote poep 2) Als de stickerkaart vol is, mag ze een klein cadeautje uitzoeken. Ze zat 's middags haar choclaatje te eten en toen zei ze uit het niks: Ik ga nu altijd op de wc poepen mamma, want nu kan ik het. En ik denk dat dat inderdaad zo is. Hiervoor zei ze nl altijd dat ze nog moest oefenen en het spannend vond. Ze zit vandaag op het kdv en ik ben echt heel benieuwd of het daar ook lukt op de wc. Ben echt geneigd om te bellen en het te vragen haha... Maar ik ben echt heel blij met de vorderingen van gisteren. Wilde het even met jullie delen