Behaalde certificaten niet mee krijgen,werk.

Discussie in 'De lounge' gestart door Loontje81, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Manlief gaat per 1 augustus beginnen bij een nieuwe baas.Nu is het zo dat hij dus bij het bedrijf waar hij nog zit certificaten heeft behaald een aantal jaar terug.
    Deze wilt hij dus mee hebben gezien dan zijn lijstje war hij vor geleerd heeft compleet heeft.

Op zijn (nu nog) werk zeggen ze dus dat hij die niet mee krijgt gezien hun ze betaald hebben.
    Nou vind ik dus een regel van niks aangezien hij ze behaald heeft dus er voor heeft moeten leren en "examen"heeft moeten doen.Wat hebben hun dan aan een stel papiertjes van iemand die er niet meer werkt.

Het is ook niet zo dat hij ze dit afgelopen jaar behaald heeft maar een aantal jaar terug.
    Meeste bedrijven hanteren vaak die regel wel dat als je dingen kan behalen dat je verplicht bent een bepaalde tijd daar moet blijven maar daar is dus niks over bekend plus dat hij er dan al over heen moet zitten na 5 jaar;)

Morgen wordt er info gewonnen bij rechtsbijstand en stapt hij nogmaals naar 1 van de zogenaamde bazen maar hij hoort nu voor de zoveelste keer dat hij ze niet mee krijgt want hun hebben betaald.
    Weet iemand het fijne er van?Worden er nu namelijk beetje gek van.

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Kan hij niet via de instelling waar hij die cursussen heeft gedaan de certificaten opvragen? Geen idee hoor, ik noem maar wat. Erg flauw in ieder geval!

3. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Daar zeg je wat...Uhm volgens mij worden die cursussen allemaal intern gedaan(haven sector) en zijn de originele certificaten dus aan zijn baas gegeven.Waarom???Geen idee.

Baas speelt al jaren spelletjes dus zijn niet anders gewent zo,maar kinderachtig is het zeker...Kijk als hij er nog geen jaar had gezeten dan zeg ik prima als ze dan de kosten vorderen maar wat hebben ze nu aan een stel briefjes terwijl diegene er niet meer werkt???Logica van een koe,is mijn mening hahaha.

4. tulip

tulip Niet meer actief

dat wilde ik ook net zeggen, als hij examens enz. gedaan heeft, dan moet dat via een organisatie/instelling zijn, die hebben iig de registratie van zn diploma's.

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Belachelijk! Regel in dat soort situaties is dat het origineel van het certificaat voor de mdw. is en kopie in het personeelsdossier. Vorderen kan alleen indien er een studie-overeenkomst is opgesteld. Maar zelfs dat is binnen twee/drie jaar afgebouwd. En idd. het is maar papier! Flauw hoor. :x

6. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Het zijn certificaten die behaald zijn in opdracht van zijn werkgever.Groot haven bedrijf neemt die "examens" af.
    Ga hem morgen ook daar heen laten bellen of hun misschien kunnen regelen dat hij die certificaten krijgt.

7. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Is er geen P&O afdeling o.i.d.?

8. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Er zijn maar wenig dingen daar echt zeg maar...die regeld dit en die doet dat alleen weten ze allemaal niet hoe.

Hij heeft nu aan 3 of 4 verschillende gevraagt en allemaal zeggen ze van nee die zijn van het bedrijf en die krijg je niet mee.Ook geven ze allemaal aan dat dat nagevraagt moet worden omdat ze niet zeker zijn.Ze heten allemaal Jan en allemaal kunnen ze er niks van(om beetje beeld te geven hahaha)
    Daarom gaat hij ook morgen naar de 1na hoogste baas in het bedrijf.
    Als die de weg naar de zaak nog te vinden weet.

9. Mayon

Mayon Niet meer actief

Meestal geven ze dat een tweede keer niet.. Maar zelf hoor je het origineel te houden ja, manlief hier ook. Die zou die ook echt niet uit handen geven ;) Rotstreek trouwens. Volgens mij kan ie ze op eisen. Zit hij niet ergens bij, hoe heet dat, zoals RMU?

10. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Punt is dus dat hij nooit de certificaten gehad heeft en dat rechtstreeks naar de zaak is gegaan.
    Nu gaat hij dus van baan verwisselen waardoor hij daar naar vraagt.Lijkt mij een normale zaak toch?
    En hun zeggen dus gewoon van nee die zijn van ons wij hebben dat betaald.Waarop hij zegt wat moet je daar mee?Je kan er geen ander op laten draaien;)

Helaas niet lid van zoiets,wel gelijk onder favo gezet om eens door te lezen.Gelukkig wel rechtsbijstand dus die ook even bellen morgen.

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dat pakt hij wel goed aan opzich. Maar heel vreemd dat dat rechtstreeks is gegaan. Zijn handtekening staat er wel op?

RMU is christelijk, maar een hele goed. Je kunt nog lid worden en dan een vraag stellen, het is niet heel duur dacht ik. Dan weet je het zeker en kun je er desnoods een advocaat bij halen.

12. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Volgens mij staat die er wel onder ja...Denk dat het anders niet geldig als zodra dat niet getekend is.
    Vind het ook raar dat dat bij de baas ligt hoor en heb hier nog nooit van gehoord.Ja dat je binnen een jaar de boel terug moet betalen als je weg zou gaan maar dit niet.

Zal morgen even de site door spitten dan wat meer wakker(hopelijk) als nu haha.Dank je in ieder geval voor de link.

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik werk in het hele cursussen en examen gebeuren voor bedrijven. De certificaten worden meestal naar de werkgever gestuurd, dit omdat dat degene is die betaald, en dat dan handiger is. Maar als hij examen heeft gedaan zijn, zijn gegevens bij die intstelling wel bekend. Hij kan dus zijn certificaten opvragen via die weg. Ik heb dat regelmatig gehad hoor. Wel er duidelijk bij vermelden dat het dit keer naar het huis adres gestuurd moet worden. Pb me anders even waar het omgaat, wie weet is het het bedrijf waarbij ik werk wel.... is namelijk een grote in NL.

14. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    @MM7....Ik weet dat mijn ex zijn behaalde certificaten ook via de zaak kreeg,maar wel letterlijk kreeg dus.Dus zo raar vind ik dat niet

Hier krijgt hij ze dus niet en dat vind ik dus wel raar haha.

De certificaten zijn behaald bij de ECT is 1 van de grootste rotterdamse haven bedrijven die die "cursussen" dus af neemt en dus ook de certificaten naar zijn baas gestuurd heeft.

15. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Volgens mij moet hij de certificaten gewoon mee krijgen.

Het kan zo zijn dat je voor aanvang van een opleiding/examen een overeenkomst met je baas afsluit, daar staat dan in dat als je binnen zoveel jaar weggaat je een bepaald deel van de kosten terug moet betalen, maar recht op de certificaten heb je altijd.

Deel Deze Pagina