W/A verzekering

Discussion in 'De lounge' started by Selena149, Nov 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Misschien een domme vraag, maar ik vraag het me toch af. ;)
    Voordat vriendlief en ik zijn samenwonen woonden we nog bij onze ouders in en was ik meeverzekerd bij mijn moeder. Nu logischerwijs niet meer en zodoende kwam mijn moeder laatst ook met de opmerking: "Zorg je wel dat je nog een w/a verzekering afsluit? Anders ben je niet verzekerd mocht je iemand letsel toebrengen. Want je bent nu uitgeschreven bij mij. Je kan hem gewoon bij een bank afsluiten.".

Nu weet ik eigenlijk niet meer dan enkel een w/a verzekering voor de auto, die ik natuurlijk wel heb evenals een gewone zorgverzekering. :)

Weet iemand hier hoe dit nu precies zit, welke verzekering er wordt bedoeld, of die verplicht is en waar je die kan afsluiten ? :)

Ik voel me een beetje dom maar krijg toch de kriebels bij het idee dat ik die verzekering niet zou hebben en morgen voor hetzelfde geld iemand iets overkomt dankzij mij ofzo... En ach, door vragen leert men :D

2. baby blue

baby blue Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    1,163
    0
    0
    Groningen
    Ze bedoelt dan waarschijnlijk de aansprakelijkheidverzekering... die is overigens niet verplicht, maar voor het geval dat wel handig om te hebben... Want een ongelukje zit in een klein hoekje ;) Zo'n verzekering is niet heel duur.

Is je vriend niet al verzekerd? Dan zou ik me daar bij op laten zetten als samenwonenden. Anders even kijken waar je de inboedelverzekering hebt lopen, wellicht kun je er dan een pakket van maken.

3. Selena149

Vriendlief is daar echt heel onduidelijk over, snapt het zelf geloof ik ook niet goed. :( Eerst mompelde hij iets over dat hij verzekerd was bij zijn werk (maar of dat nou gaat over de aansprakelijkheidsverzekering die ik bedoel ?), maar toen ik het laatst weer vroeg mompelde hij weer iets heel anders over een verzekeringsagent waarmee hij 'het' heeft geregeld toen ons hypotheekgebeuren werd geregeld. Op de vraag of dat dan een W/A verzekering voor mij was als samenwonenden geeft hij dan ook weer geen duidelijk antwoord. Wil het daarom dan ook maar zelf uitzoeken want als hij de ene keer zegt van wel en de andere keer van niet weet ik het ook niet meer... Heb het idee dat hij niet snapt op welke verzekering ik precies doel en omdat ik het zelf ook niet goed snapte raakte het in het vergeet-hoekje... :D

Ik geloof wel dat hij is verzekerd hoor (hij heeft ook levensverzekeringen bij de RVS etc... veel contact met zijn verzekeringsagent), maar of dat nou bij zijn werk is of wat en of dat de aansprakelijkheidsverzekering is ? :)

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

wat voorn verzekeringen hebben jullie nu dan?

met een wa verzekering zal ze een aansprakelijksheids verzekering bedoelen. als jij iets kapot maakt van een ander kun jij je beroepen op die verzekering.

ik neem aan dat je wel een inboedel verzekering etc hebt?

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,162
    8,138
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een AVP is een aansprakelijkheids verzekering voor particulieren.Dat is als je (of je kinderen tot 18 jaar) schade of letsel aan een andere toebrengt.

6. Selena149

Jup die hebben we wel. ;) Zorgverzekering en autoverzekeringen hebben we ook. Vriendlief heeft een pakket met alles in 1 waaronder aansprakelijkheidsverzekering en levensverzekering zegt hij net... Wil liever nu gewoon een eigen aansprakelijkheidsverzekering afsluiten want vriendlief is er zo relaxed onder dat het nog wel een jaar kan duren voordat hij regelt of ik meeverzekerd kan worden...
    Schijnt ook online te kunnen zie ik voor maar een paar euro's ?

7. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    wonen jullie samen? dan hoef je hem niet apart af te sluiten
    ik had zon verzekering, en mijn hele gezin valt er onder, ook mijn man toen hij bij mij kwam wonen

8. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Over het algemeen wanneer je een totaalpakket afsluit voor je huis (inboedel etc) wordt er ook gekeken naar een WA verzekering. Wellicht verstandig om na te gaan waar je vriend deze verzekering heeft, en dan eens bellen voor een polisoverzicht. Daar zal deze dan op staan. Wat wel slim is om na te gaan of deze voor alleenstaand is of voor gezin, zodat je ook zeker weet dat je meeverzekerd bent.
    Voor het afsluiten kun je idd bv naar de bank gaan. Ook een tussenpersoon kan dit regelen.

Share This Page