Ik ben razend, woedend, verdrietig, verbaasd.. Ik plaatste laatst al een topic over de negatieve BKR-registratie van m'n vriend, die helemaal geen negatieve BKR-registratie bleek te hebben. Goed, dat konden we wel achter ons laten, we waren al bezig met een ander huis.. Tot afgelopen donderdag, want ook voor dit huis werden we afgewezen.. Deze keer omdat we beide een registratie op onze naam zouden hebben staan. Niet bij het BKR, maar bij Experian. Dat zou in principe geen probleem zijn geweest, maar omdat mijn betalingsrisico op 'hoog' staat, wilden ze het huis niet aan ons verhuren. Ontzettend teleurgesteld natuurlijk, maar wel het nummer van Experian gekregen van de verhuurder, zodat we daar op konden vragen waar het precies om ging. Dat kon niet telefonisch, ze versturen het alleen per post. Jammer maar helaas, er stonden nog andere optanten in de rij voor het huis, dus dat ging aan onze neus voorbij.. Nu ben ik vandaag even thuis geweest om de post op te halen, en lag daar de brief van Experian.. En wat blijkt.. Ik heb GEEN negatieve registraties. Niet op mijn naam, niet op mijn adres, en niet op mijn geboortedatum. Alleen op mijn postcode, dus zónder huisnummer, zijn 8 huishoudens gevonden waar een negatieve betalingservaring bekend van is.. Dus, omdat mijn buren wanbetalers zijn, krijg IK geen huis.. Ik ben echt verbijsterd! Morgen ga ik héél veel telefoontjes plegen, dat weet ik wel.. Iemand van jullie hier ervaring mee? Dit kán toch niet?
wat belachelijk zeg.. hoop dat er morgen wat duidelijk word en neem die brieven dat er niets op jullie naam staat mee als jullie weer voor een huis gaan.. maar wat onwijs zuur dat dat allemaal dan zo snel gaat dat je niets een die brief af kan wachten..
Beetje ongepaste vraag misschien hoor, maar zou het niet kunnen dat de verhuurders dit als ´smoes´ hebben omdat ze om 1 of andere reden jullie niet als huurders willen?
Nou ja zeg!! Ik zou ook woest en verbijsterd zijn hoor!! 2 huizen door je neus geboord voor Jan lul!!
Nee, dat weet ik echt 100% zeker. Zij kunnen de gegevens van Experian niet inzien, en krijgen dus alleen te horen of het betalingsrisico op 'normaal', 'verhoogd' of 'hoog' staat. Als het een andere reden had gehad, en ze wisten dit al, dan hadden ze ook niet gezegd dat we de gegevens nog op mochten vragen en dan met goed nieuws terug mochten bellen (en als het huis al weg was, ze na goed nieuws konden helpen zoeken naar een andere woning). Dit waren overigens ook geen eigenaren van een woning die verhuurden, maar gewoon een woningstichting..
Ik vind dit toch wel belachelijk hoor. Heb je nu op papier van zowel de BKR en Experian dat jullie geen registratie hebben? Want die papieren zou ik goed bewaren. Zou ook denk ik de huurder(s) terugbellen met de vraag hoe zij gegevens opvragen, omdat jij dus bewijs hebt geen registratie te hebben. Heel vreemd dit hoor... Is het particuliere sector?
Ja die bewaren we zeker heel erg goed! En morgen om 9 uur hang ik weer aan de telefoon Ik heb die jongen de afgelopen maand zo'n 50 keer gesproken, dat ging bijna op vriendschappelijke basis inmiddels.. Hij vond het ook oprecht jammer dat hij ons het huis niet kon verhuren (want daar gaan zijn bazen dan weer over), heeft wel 10 keer sorry gezegd, en dus dat als ik iets van Experian hoorde die dag, ik meteen terug moest bellen.. Ik hoop zó dat er nog iets geregeld kan worden..
Ik heb iets dergelijks wel eens gehad jaren geleden toen ik in een studentenhuis woonde. Iedeen had wel een eigen huisnummertoevoeging, maar omdat er teveel wanbetalers woonden of hadden gewoond (en nooit uitgeschreven) kreeg ik aanvankelijk geen abonnement bij een telecomaanbieder. Omdat ik kon bewijzen dat het niet om mij ging is het uiteindelijk goed gekomen, ik geloof dat ik een aangetekende brief moest sturen met die gegevens. Succes en hopelijk lukt het bij jou ook allemaal!
Dus dat huis waar jullie helemaal weg van zijn, is door jullie neus geboord? Jongens, vind dit wel erg abnormaal hoor. En per post komt zoiets natuurlijk niet dezelfde dag nog, maar gaat er 2dgn overheen. Hopelijk kan er nog iets geregeld worden en hebben jullie snel een leuk huisje helemaal naar wens.
Ja We hadden ons daar inmiddels al een beetje overheen gezet, hebben een vakantie geboekt van het geld wat we apart hadden gelegd voor vloeren, verf e.d., omdat we voorlopig dan toch niet zouden gaan verhuizen.. Maar dat het dan om zo'n reden is, dat het eigenlijk helemaal niet had gehoeven, dat maakt het wel even héél erg klote zeg. Ik ben echt ontzéttend gefrustreerd. Natuurlijk kom je daar ook op zondag achter, zit je nog een hele dag te wachten tot je kunt gaan bellen.. *zucht*
Misschien een hele gekke vraag hoor maar heeft 1 van jullie een eigen bedrijf wat onlangs is gaan lopen?
Das knudde zeg!!! Ik ga voor jullie duimen dat het huis nog niet aan iemand anders is toegewezen en dat jullie hem alsnog krijgen. Succes morgen!!
Nou ik weet bijv dat als je een huis wilt kopen ( nu gaat dit over huren maar je weet maar nooit ) Je vaak bij de meeste hypotheek verstrekkers een x aantal jaren je jaarcijfers aangiftes en aanslagen ib moet kunnen overleggen. Weet niet of dit voor huren via makelaar ook geld maar je zou t wellicht kunnen na vragen of dat er wat mee te maken heeft voordat dat straks wel het geen is wat tegen werkt.
Ze wilden inderdaad een balans zien van het afgelopen jaar, een gewaarmerkte verklaring van een accountant, maar dat heb ik laten opmaken en dus kunnen doorsturen, en dat was allemaal in orde.. Het gaat echt om de negatieve registraties, onze inkomens en alle andere documenten waren allemaal goedgekeurd.. Wel lief dat je meedenkt!
Wat erg! Sowieso is het iets zo belachelijks, dat zulke schulden verhaald worden op mensen die toevallig later in dat huis wonen, of alleen dezelfde postcode hebben. :x Ja, ik heb zoiets meegemaakt toen ik voor het eerst een creditcard aanvroeg. Bleek een oude bewoner van dat studentenhuis met een BKR schuld met de noorderzon vertrokken te zijn. Net als Maedra beschrijft, ik kon aantonen dat het niet om mij ging (dat kunnen jullie ook neem ik aan), en gelukkig is dat toen rechtgezet. Nu ging dat natuurlijk maar om een creditcard met 1000 gulden (toen nog) krediet, en niet om een paar ton lening voor een huis, maar toch! Succes ermee!!
Ze kunnen natuurlijk niet jullie alsnog dat huis geven als het al aan een ander is toegewezen. Kun je er niet langs gaan en ze de papieren onder ogen drukken ipv te bellen?
Pff het zit niet echt mee he.. Dat eerste huis vond je al zo geweldig en nu weer hetzelfde liedje.. Ik snap niet dat de woningstichting je maar een dag de tijd geeft? Als je een woning echt toegewezen krijgt, moet je toch wel de tijd kunnen krijgen om je gegevens compleet te maken? Binnen 1 dag lukt dit gewoon niet ! Echt heel raar vind ik dit. Anders zou ik gewoon zeggen dat ze voorbarig conclusies hebben getrokken zonder bewijs en dit op een goede manier zouden moeten oplossen. Ik heb zelf een keer gehad dat er 1 persoon voor mij was voor een huurwoning en diegene kreeg een aantal weken de tijd om gegevens rond te krijgen..! Toen werd ik weken later gebeld of ik nog interesse had maar toen had ik al wat anders.
Nouja, we stonden al 8 dagen als eerste optant, zolang hadden we de tijd om alle documenten te verzamelen en door te sturen. Zij moesten dat controleren, mijn gewaarmerkte verklaring moest weer na worden gekeken door hun accountsmanager e.d.. Dus er waren al 8 dagen voorbij toen zij de uitslag van Experian kregen.. En tja, hun ervaring met een hoog betalingsrisico zal vast niet zijn dat het vaker nergens op gebaseerd is, dan dat er wel iets aan de hand is, dus ergens snap ik wel dat ze meteen doorgaan naar de volgende.. Een huis leeg laten staan kost hen ook alleen maar geld natuurlijk.. Het is wel vreselijk zonde
Wat verschrikkelijk zuur zeg. Heel veel succes met bellen, laat maar goed merken dat jullie pissed zijn. Hoop dat er snel een nog veel mooier huisje voorbijkomt.