wasbare luiers mama's

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door colaatje, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    waarom ik in eerste instantie kies voor wasbare luiers.

berekening katoenen luiers vs wegwerp luiers
    weg werp luiers is 10 euro per week ongeveer
    dat is ongeveer 1,43 per dag
    is ongeveer 44 euro per maand
    is ongeveer 528 euro per jaar
    40 extra vuilniszakken per jaar 15,60

luiers 3 jaar lang 1584 euro
    vuilniszakken 3 jaar lang 46,80 euro

totaal voor 3 jaar _________________
    1630,80 euro

nu de katoenen luiers je hebt er ongeveer 20 per week nodig, als je ze koopt via ebay heb je 20 stuks inc inleggers voor 100 euro was ze met je gewone was mee en je hebt in principe geen extra was. je zal per jaar 15 extra wassen nodig zijn
    inlegvellen 6,50 voor 500 vellen ga uit van 10 luiers per dag dus dat is 50 dagen
    voor het gemak gaan we uit van 1 jaar dus 365 dagen is 47,50 per jaar aan inleggers

dus katoenen luiers 3 jaar lang 100 euro
    inleggers voor 3 jaar 143 euro
    wasmiddel voor 3 jaar 320 euro

totaal: _________________
    563 euro

en hoe meer kindjes je de katoenen luiers om doet hoe voordeliger het wordt

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb ook katoen gebruikt bij Meneer maar er scheelt wel iets in je berekening tenzij je strikluiers gebruikt.
    De meeste luiers hebben verschillende maten, en je zal zo'n 5-tal maten nodig hebben, net zoals bij wegwerp het geval is.
    Je komt dan op 5*20 luiers, afhankelijk van hoe vaak je wast, en onze Meneer had echt wel meer dan 10 luiers per dag in het begin (en wij gebruikten 's nachts wegwerp wegens beter absorptie dan nog).
    Inlegvellen waren de laatste keer 5 Euro voor 100 stuks.
    Bij katoen heb je ook overbroekjes nodig tenzij all-in-one luiers maar die zijn weer duurder.
    Daarnaast gaat een katoenen luier maar 1,5 kindje mee, dus zul je bij 2de hands aangekochte luiers zowat halverwege de luierperiode andere moeten kopen.
    Het niet rekenen van extra was is ook krom, omdat je in dat vat dat niet extra is volgens jou, ook niks van andere was meer kwijt kunt.
    Ik geloof gerust dat katoenen luiers op termijn renderen, maar je berekening is wel een zware onderschatting van de werkelijke kosten.
    Dat gezegd zijnde, bij ons kosten de vuilzakken ook 4 keer zo veel per stuk als in jouw berekening voor wegwerp, en de wegwerpjes zelf zijn ook duurder hier. De katoenen luiers kosten ongeveer evenveel 2de hands (dat is misschien een meer internationale markt?).

3. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    deze berekening heb ik gemaakt met meegroei luiers die ik via ebay heb gekocht

4. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ervoor gekozen omdat het beter is voor de billetjes van mijn kleine, het geld is een leuke bijkomstigheid...;)

En het eerder zindelijk worden ook.

5. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben met mijn oudste begonnen omdat hij een hele erge luier allergie heeft toen bij de volgende kindjes gewoon door gegaan

6. gekko

gekko VIP lid

11 okt 2010
    10.962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zusje heeft hele nare uitslag gehad.. en ik ben dat nooit vergeten. Ik ben voor de geboorte van mijn kleine al opzoek gegaan naar of er en manier was nooit meer zulke rooie billen te zien.

En ik moet zeggen... ik heb een hele blije baby:D Hij heeft alleen wel 1 klein dingetje... hij wil niet in zijn luier poepen... toen hij anderhalve maand was heb ik voor de grap een potje gekocht. (met het idee dat ik minstens een jaar te vroeg was) maar sinds die tijd gaan 6 van de 7 poepjes op de pot, en ook een groot deel van het plassen..

Zindelijk is het niet, daarvoor plast hij nog teveel in zijn luier.. maar ik blijf het wonderlijk vinden...

Ik vraag me ook echt af hoeveel er van hemzelf is, en hoeveel de luiers ermee te maken hebben...

7. Deesjebeesje

Deesjebeesje Bekend lid

7 jan 2012
    888
    1
    0
    Den Oever
    @colaatje: heb jij ze ook bij shinebaby vandaan? Daar heb ik ze nl. vandaan.

Deel Deze Pagina