Borduurmachine

Discussion in 'De lounge' started by Fiene, May 1, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Wie heeft er ervaring met borduurmachines?
    Ik wil er graag eentje kopen om handdoeken etc als kraamkado's te borduren. Ik zit zelf te denken aan een brother, deze hebben namelijk ook veel Disneypatronen.

Ik moet erbij zeggen dat ik 0,0 ervaring heb met borduren, laat staan met machines. Toch lijkt het me erg leuk om mee te beginnen.
    Zijn die machines een beetje makkelijk te bedienen? Welk (beginners) model zou je aanbevelen? Het liefst zo goedkoop mogelijk

Zijn er ook andere merken (misschien goedkoper dan brother) waar je disneypatronen voor kunt krijgen/downloaden/zelf omzetten van een plaatje?
    Kortom, ik wil TIPS!

2. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Als je een beetje aan een goede denkt (dan krijg je meteen cursus erbij als je naar een goede zaak gaat) dan zit je aan 2500 euro en dan is ie (EEN BEETJE!!) geschikt om bv iets voor de verkoop ermee te doen, je hebt goedkopere maar daar kan je bv zelf geen plaatjes ontwerpen en alle borduurcasettes kosten ook geld dus als jezelf kan inscannen en omzetten naar borduursel is wel fijn! daarnaast zijn die niet stevig genoeg voor echt grotere aantallen gewoon puur voor de lol een keertje voor jezelf..

3. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    De brothers die ik bedoel zijn rond de 700 euro, en wat ik gevonden heb kun je daar ook zelf patronen in zetten en zitten er een hele hoop ingebouwd.

Overigens is het niet voor de verkoop trouwens, gewoon zelf om wat te doen te hebben, zelf kado's te maken etc.

4. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik zou gewoon naar een goed aangeschreven naaiwinkel gaan en je daar laten informeren , die van 700 euro zijn leuk als je het hobbymatig voor jezelf doet idd..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ik heb er 1 op het werk, een pfaff en wel een goede volgens mij.
    Maar ik vnid m totaal niet gebruiksvriendelijk! Ik snap er echt geen bal van, moet nodig ook zo'n cursus gaan doen!
    En ik ben echt niet onhandig met die machines hoor...

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik weet dat je geen reclame mag maken voor andere fora, maar als je gebruikerservaringen wilt voor borduurmachine's dan zou je ook eens kunnen googelen op "sancho". Dat is een forum/website waar allemaal "naaigekke" dames komen en daar is op het forum ook een onderdeel met "gebruikerservaringen".
    Mogelijk moet je je eerst aanmelden, maar misschien kun je daar ook wel alleen meelezen.

Als je echt een beginner bent en je wilt het uitproberen, dan zou ik niet direct een heel dure machine aanschaffen. Ik zou het eerst eens gaan uitproberen met een wat eenvoudiger machine en als je meer ervaring hebt een duurdere aanschaffen. De meeste naaimachinehandels doen ook aan inruilen, dus dan zit je niet met twee machines.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,552
    527
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
  8. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Dank je wel :)

Ik ga ook voor een goedkopere machine en tweedehands, heb er nu eentje voor 350 euro gevonden, een disneyversie dus exact wat ik zocht. Woensdag ga ik m ophalen.

9. Fiene

Fiene Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    2,432
    0
    0
    Hmm, die ik woensdag zou gaan halen is verkocht aan een ander. Nou ja, ik zit er niet mee, ik ga nu weg om er eentje voor 225 euro op te halen dus ik bespaar een hoop geld en krijg er nog eens veel meer bij

10. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ken alleen breimachines.(mijn vader werkte als chauffeur bij een breifabriek ) wat is er nu leuk aan een borduur machine. borduren is toch een handwerkje wat je doet juist omdat je borduren leuk vind. ik ben wel benieuwd wat je erop kan maken, zet je een keer een foto neer van wat je gemaakt hebt?

11. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Nou je kunt er bijvoorbeeld applicaties mee maken die je dan weer op zelf gemaakte kleding naait ter versiering.

Share This Page