Hoi meiden Hoe doen jullie dat, bijv : als het nog een babytje is. welke maat hebben jullie als kleedje en lakentje bij een bedje? welke maat hebben jullie als kleedje en lakentje bij een kinderwagen? Wat leggen jullie in een bedje allemaal? Wat leggen jullie in een kinderwagen ? Leggen jullie in een bedje ook een kussentje ? Leggen jullie in een kinderwagen ook een kussentje? Gr jacque
Ik heb een wiegje voor de eerste tijd, en die maak ik hetzelfde op als de kinderwagen. Gewoon wiegmaat onderlakens/lakens en dekens kopen. Molton hoeslaken Hoeslaken Hydrofielluier bij het hoofdje voor spugen Baby Laken om dekentje gevouwen.
Ik lees in andere topics ook wel dat er in de kinderwagen een dekbedje wordt gelegd. Ik vroeg me af of dit mag, in een ledikantje mag je immers ook alleen maar een katoenen dekentje of slaapzak? In het ledikantje mag geen kussentje ivm wiegendood.
Geen kussentje en geen dekbedje. Bij beiden niet. We hadden ook voor allebei een dekentje, maar na een week schopte ze die 's nachts al over haar hoofdje heen, dus vanaf toen hebben we haar een slaapzakje gegeven. Het wiegje maakte ik op met een flanellen luier, een hoeslaken er om heen en een hydrofiel bij het hoofdeinde. De wagen deed ik een hoeslaken om en legde ik een hydrofiel bij haar hoofdeinde. Vervolgens een wieglakentje en wiegdekentje. Maar dat lakentje blijft dan weer niet mooi liggen, dus die liet ik al snel achterwege.
Voor in de wagen heb ik deken en lakentjes in wiegformaat 80x100cm en voor het ledikantje heb ik deken en lakentjes voor ledikant 120x150cm. Maar als je lakentjes en dekentjes gaat kopen bij bv. de prenatal, dan staat het gewoon op de verpakking hoor! Kussentjes en dekbedjes moet je niet in het bedje of wagen doen. Dit ivm de kans op wiegendood!
maar als je kleintje in de wagen ligt ben je er toch continu bij? bij mijn wagen zit een dek bedje en die is zoooo schattig dat ik m eigenlijk wel graag wilde gebruiken (als t weer kouder wordt mijn ukkie word in juni geboren)
Cilla24 dat is wel zo, maar stel je gaat op visite bij opa en oma en je legt de kleine even te slapen in de bak, dan ben je er weer niet continu bij.. Ik zou het voor de zekerheid maar niet doen.
Juni... tegen de tijd dat het ECHt koud is, is je kleintje 5 a 6 maanden. Dan wil-ie vast niet meer liggen maar zitten.