Stel, je bent op huizenjacht en je ziet een aantal leuke huizen huis 1: -mindere omgeving&straat -grote tuin -grote woonkamer -genoeg slaapkamers -veel vernieuwd(maar ook nog veel te vernieuwen) -redelijke vraagprijs andere huizen: -duurdere prijsklasse -minder grote woonkamer - minder grote tuin - nog veel vernieuwen - beter buurt/omgeving wat zou voor jullie de doorslag geven?
Zoals ik het nu lees zou ik voor het eerste gaan, maar wat bedoel je precies met een betere buurt? Staat de andere buurt erom bekend dat het er onrustig / veel criminaliteit is ofzo? Of ligt het langs een drukke weg?
de buurt is aan drukke weg, dichtbij het centrum niet persee criminaliteit, in iedergeval niet waar ik van weet. andere huizen meer in rustige buurt zegmaar.
ik vind het zo moeilijk.. niet dat we nu al de keus hebben om echt voor een huis te gaan, maar we zitten nu ook aan een redelijk drukke weg, maar met mini woonkamer en mini tuin..
Hmm dan zou ik toch voor het eerste gaan. Lekker dicht bij het centrum en je kids kunnen ook in de grote tuin spelen in plaats van op straat langs de drukke weg!
voor mij is de buurt ook het belangrijkste. Ik wil dat mn kindjes lekker buiten kunnen spelen. Het huis zelf kun je nog aan doen wat je wilt. Maar de buurt/ligging kun je niet veranderen.
@shaddixx ja zo ben ik dus ook wel geneigd om te denken.. kids hebben voor nix te zoeken, kunnen heerlijk achter spelen...maarja soms kun je niet meer helemaal redelijk kijken naar een huis omdat er veel dingen van zijn die je leuk vind, dat je de mindere punten afzwakt.. daarom d8 ik ff chekken bij de rest
@tullip, maar ook als b.v. huis 1 150m2 woonoppervlakte heeft, en andere huizen 76m2 woonoppervlakte?
Wij hebben voor hetzelfde gestaan en gekozen voor de buurt. De slechtere buurt werd drugs op straat gebruikt enzo, dat wilde ik niet. Tip: ga met de buren praten van het huis dat je op het oog hebt. Dat geeft een heel goede indruk van de mensen waar je bij gaat wonen, en zij kunnen je alles over de buurt vertellen.
dat denk ik wel, ik hecht sowieso niet veel waarde aan de grootte van een huis. Als we er kunnen slapen en eten en spelen is dat voor mij voldoende.
ik vind een grote woonkamer, minimaal 4 slaapkamers en een tuin het belangrijkst! Buurt ook wel, hoeft niet perse de leukste buurt te zijn, maar niet 1 of andere achterstandswijk ofzo!
Voor mij is de buurt het aller belangrijkste! (daarom huur ik dus nog, want een huis kopen is voor mij alleen een optie in mindere buurten!)
Wij hebben 4 jaar geleden voor het grotere betaalbaardere huis gekozen, en niet voor kleinere huizen in betere buurten. Onze buurt staat niet geweldig bekend, maar onze straat is een rustig straatje waar allemaal nette mensen wonen, (ter illustratie: in de straat om de hoek staan ouders onderling of met hun kinderen regelmatig op straat schreeuwende ruzie te maken. Dat vind ik dus de mindere buurten). Wij moesten wel, omdat we voor alle kids een slaapkamer moesten hebben, (2 kids van mijn man en we hebben steeds gerekend met 2 uiteindelijk van ons samen), omdat het leeftijdsverschil tussen de kids van mijn man en ons dochtertje te groot is om ze bij elkaar op kamer te hebben, (tussen dochter en stiefdochter zit 8 jaar). Als de kids van mijn man twee jongens of twee meiden waren geweest, zouden die bij elkaar op kamer zijn gebleven, maar het zijn een jongen en een meid, en die wilden we richting de puberteit gewoon niet meer bij elkaar op kamer zetten natuurlijk... Als je niet alle kamers echt nodig hebt en je hebt kids die ook bij elkaar op een kamer kunnen, dan zou ik zelf wel gekozen hebben voor een kleiner huis in een betere buurt. Ik maak me nu namelijk soms best wel eens zorgen over hoe dat moet met Thirza en op straat spelen, als ik hier weer buurtkindjes elkaar volledig tegen de vlakte zie meppen....
ik zou verder kijken, voor een woning vind ik het lastig om zulke compromissen te sluiten. je moet er toch je leven wonen ( als je het goed doet dan) en je kinderen moeten ook veilig naar buiten kunnen en leuk kunnen spelen. ik heb dus niet gestemd.
Vanwege de veiligheid van m'n kinderen zou ik ook voor de betere buurt kiezen.... natuurlijk geeft dat ook zéker geen garanties - maar ik zou me er wel prettiger bij voelen denk ik als ze straks alleen naar school moet fietsen etc.
andere huis, maar eigelijk gewoon verder zoeken want ik zou niet en een minder leuke buurt willen, verbouwen en kleine tuin. als ik iets koop met zoveel geld wil ik wel wat bij mij past. ik vind buurt belangrijk ook voor kinderen maar zoals nu heb ik hier een hele leuke buurt en leuke mensen. autoluwe straat dus kinderen spelen hier gewoon op straat. leuk grasveldje ervij en water waar ze kunnen zwemmen. hiervoor ook aan een redelijk doorlopende weg/straat gewoont in centrum maar veel dronken mensen en ook veel hard rijden. De buurt was ook minder dus weinig te spelen... nee vind de buurt ook echt belangrijk
Voor mij is de buurt toch wel erg belangrijk... Wij wonen nu aan een drukke straat, maar we hebben wel een heel erg grote woonkamer en een redelijk grote tuin (helemaal voor het centrum en in vergelijking met andere huizen in de buurt). Dat is voor nu heel fijn. Mijn zoontje vermaakt zich prima in de woonkamer en tuin. Maar tegelijkertijd is het voor de toekomst helemaal niet zo ideaal. Want hij kan hier op straat bijvoorbeeld niet leren fietsen. Hij kan niet zelf naar buiten, want hij snapt nog niet dat hij niet zomaar de straat op kan rennen. Nu is hij nog erg jong, maar toch... Ik weet niet wanneer ik dat wel zou vertrouwen. Er is wel een speeltuintje om de hoek, maar dat is toch echt te ver om zelf naartoe te gaan. Dit had ik allemaal niet bedacht toen we dit huis kochten, want toen hadden we nog geen kinderen. Maar voor de toekomst zou ik toch zeker wel een leuke buurt willen, in ieder geval kindvriendelijker dan hier...