Mijn dochter van ruim 8 heeft pas spelletjes gespeeld op de Ipad van vrienden. Helemaal geweldig vond ze het. Ze zeurt al geruime tijd om een DS, maar dat hebben we steeds uit weten te stellen. Toch zullen we er een keer aan moeten geloven. Een Ipad vindt ik veel te kostbaar; we hebben zelf een perfecte laptop. Nu zag ik in het krantje van Trekpleister een aanbieding van een Android 2.2 tablet pc. Dat model verkopen ze ook bij Intertoys, maar dan met een ander soort scherm (die van de Trekpleister heeft een capacitive touch screen) Om een lang verhaal kort te maken Ik wil graag zo'n ding voor mijn dochter om spelletjes op te spelen. Tijdens vakanties lijkt het me handig om af en toe de mail/het weer/het nieuws te checken en meer eigenlijk niet. Zou die tablet van Trekpleister dan wat zijn? Kan je er met een usb kabel ook je foto's (tijdens de vakantie) op zetten? Verder wil ik er eigenlijk helemaal niets mee, ook niet in de toekomst. Manlief en ik zijn niet zo modern op dit gebied.. Oh ja... en wat zijn de voordelen van een tablet tov een DS wbt spelletjes?
Is een beetje de vraag of je ermee op de androidmarket kan, soms heb je bij dit soort tablets een aangepaste market namelijk (waar je apps kunt halen). Aangezien er geen usb (in bedoel ik dan) aansluiting op zit (heb hem net even bekeken ) kun je er niets op aansluiten. Je zou via de pc wel foto's er op kunnen zetten natuurlijk. Als je bij een wifispot bent, kun je er natuurlijk mee op internet, dus dan kun je mail etc checken. Voordelen van een tablet tov ds is denk ik dat je er veel gratis spellen voor kunt krijgen (als je dus op de volledige market kunt), de spellen voor een ds zijn volgens mij best prijzig. Maar de spellen zijn soms wel een beetje simpel. Weet niet wat je dochter leuk vindt?
@Rosao, Thanx voor je antwoord. Via google kwam ik een site tegen waar een review staat van zo'n tablet: Review & How to's van de Tom-tec 7" Android 2.2 tablet (Bart Smit) | TabletGuide.nl Daar staat ook dat je op 1 of andere manier wel android apps downloaden. Mijn dochter vindt alle spelletjes wel leuk, 't hoeft niet te spectaculair te zijn. Geen schiet,- en race spelletjes oid.