Boren, hameren en klussen tot half 11 s avonds!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mili, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Moet ff klagen, en mening vragen.
    Word helemaal gek van iemand uit onze buurt.

We wonen in een koopwoning (hoek) van een rijtjeshuis.
    Nu is er echt iemand al een aantal dagen aan het hameren, klussen boren etc, en dat wel tot half 11 s avonds!
    Begint om 6 u en gaat dus vaak tot zo laat door.

Wordt er helemaal knetter van, lig ik op bed en slaap ik dus niet.

We gaan nu uitzoeken wie het is en of meer buren er last van hebben want dit vind ik echt niet meer normaal die tijdstippen. Is ook vaak door de week.

Zodra ik nu een hamer hoor heb ik stress en word ik pissed!
    Zijn ook veel buren met kleine kinderen en baby's...dusseh neem aan dat die er ook niet blij mee zijn..

Wat vinden jullie is dit normaal? Tot zo laat boren enzo?
    Zouden jullie er iets van zeggen? Ook individueel als anderen niet willen/durven?

Groetjessss,
    Mili

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik meen dat 10 uur normaal is. En in t weekend volgens mij zelfs tot 12 uur, maar pin me er niet op vast. T is idd heeeel irritant!

3. nee ik vind het niet kunnen hoor!
    toen wij in het centrum van a'dam woonde was het altijd herrie! maar het mag dus..
    misschien kan je het eens met de klusman bespreken?
    liefs

4. Quinta

Quinta Niet meer actief

Je mag tot 22.00 uur klussen, daarna moeten ze er mee stoppen.
    Ik zou er op af gaan en rustig vertellen dat je er last van heb en of men zo vriendelijk wilt zijn morgen verder te gaan aangezien men rond dit tijdstip wilt gaan slapen.
    Kom je er echt niet uit of durf je niet dan kan je altijd het algemeen nummer van de politie bellen of als het echt uit de hand gaat lopen de wijkagent inschakelen.
    Ik zou het echter niet zo ver laten komen. Hoe eerder jij je mond open doet hoe eerder je misschien van dit probleem/gevoel af komt.
    Misschien heeft die persoon het helemaal niet door......

5. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: pppf ik dacht dat tot 9u de norm was, maar 10u dus. Staat dat ook ergens vastgelegd ofzo? Hihi dan heb ik iets in handen zeg maar mochten ze moeilijk doen.

Ja we willen dus al heen gaan maar moeten eerst ff uitvinden wie het zijn. Soms lijkt het namelijk uit ons blok te komen en soms uit die andere. We hebben toen al ff buiten gekeken maar konden niet zien/horen bij wie het was.

Hoop wel dat we andere buurtbewoners mee kunnen krijgen, ben bang dat wij anders de gebeten hond zijn en daar heb ik geen zin in.Woon hier namelijk met veel plezier enneh hoop niet dat dat hierdoor anders wordt.

Maar ja des te sneller erbij des te beter is het misschien. Heb geen probleem met klussen hoor, moesten we zelf ook doen, maar wij overlegden wel ff met onze (vaste) buren etc....en hoop dus dat het hier ook gewoon kan in overleg :(

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    tegenwoordig werken ze niet meer met tijden! oevrlast is overlast! maar ik zou het gewoon eerst is rustig aan diegen gaan vragen voor je anderen optrommelt, mocht dat niet werken kan je altijd nog kijken of anderen er last van hebben

7. Vreselijk, haalt meteen mijn trauma naar boven....tijdens de zwangerschap van R (is nu 2,5) moest ik met een hoge bloeddruk een paar dagen bedrust, je gelooft het niet, maar de volgende dag, geheel onaangekondigd begint de buurman met het renoveren van de badkamer, dwz twee dagen tegels afjekkeren en een dag sleuven fresen in de muur waar mijn bed tegenaan stond, het is werkelijk de grootste lul op aarde, compleet geen gevoel voor andere mensen op deze planeet. heb er niets over gezegd alleen gewenst dat ie heel snel klaar was met de klus, het duurde in totaal twee weken.
    Toen echt waar.....drie dagen na de bevalling....ging de woningbouw bij een huis verder de keuken renoveren, het is zelfs zo dat mijn hubby daar naar de deur moest tijdens de gehoortest of ze even 5 minuten niet wilden jekkeren.
    (Deze buren vonden het wel erg vervelend, touwens dat ze overlast gaven)

Nu in januari was ik uitgerekend van Y. In november en december werd bij de buren rechts de zolder ingetimmerd en tijdens de kraamweek kwam de buurvrouw links(die de eerste keer de badkamer renoveerde....)aan de deur vertellen(ja deze keer wel) dat ze de zolder gingen verbouwen er kwam o.a een dakopbouw op W hebben zeker 6 weken in de herrie gezeten en of ik nou een pasgeboren baby had of niet, om 7uur begon het en om 10uur was het over.
    Ik heb slechts een keer geklaagd, dat was toen ze helemaal klaar waren en bleek dat ze op zolder een homecinema hadden gebouwd en de boxen tegen onze muur, op volle sterkte films gingen kijken, terwijl mijn groters aan het huiswerk zaten, toen werd het even zwart voor mijn ogen en heb ik het antwoord apparaat ingesproken, beginnend met de woorden:"ja jullie zullen de telefoon wel niet horen met die teringherrie" dat soort taal gebruik ik normaal niet snel.

We wonen in een normale rijtjes wijk en dit soort dingen verziekt wel je woongenot.
    Ondanks de verbouwingsperikelen, heb ik voor burendag de buurt uitgenodigd om samen te gaan barbecuen. maar liefst 26 deden er mee!
    was echt gaaf en toen het kouder werd hebben we bij ons thuis verder gepilst

8. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Hoi,

Volgens mij mag er na 10 uur 's avonds en voor 7 uur 's morgens geen geluid gemaakt worden.

Ik zou gewoon vragen of ze rekening met de omgeving rekening willen houden. Blijft het aanhouden dan zou ik contact opnemen met de wijkagent.

9. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ondanks dat ik begrijp hoe erg dit moet zijn kun je redelijkerwijs toch ook niet echt verwachten dat je buren hun verbouwing op jouw priveleven afstemmen. denk ik.........

10. Toen wij zelf gingen verhuizen hielden wij rekening met de buurt.. Idd kleine kids nu is het zo dat wij meestal tussen 8 en 9 stopten zodat je nog wel effe net dat ene af kon maken..

Maar volgens mij is het meer een fatsoen norm dan een vaste afspraak binnen een gemeente.

yip

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Jeetje toevallig was ik me ook net aan t ergeren. Ergens in t gebouw zijn ze nu nog aan t timmeren... Grrr vind ik niet normaal om deze tijd!

12. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ja das ook weer waar maar ja ben bang de gebeten hond te zijn...snappie? :rolleyes:

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ff voor de duidelijkheid, ik vindt dit ook geen tijdstip van klussen :D

14. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    ik snap niet dat er eerst een heel actiecommitee opgezet moet worden, met buren mee enzo. Mijn buren waren ook flink aan het klussen en zondagochtend om half acht ben ik maar eens gaan vragen of ze alsjeblieft tussen tien en tien herrie wilden maken en verder niet, omdat ik graag een pietsje uitslaap. gewoon vriendelijk, en ook nog effe gevraagd hoe de klus er voor stond.

Ik vind het dus idioot om al je irritaties op te kroppen tot je inderdaad in de telefoon scheldwoorden gaat staan gillen. Dan had je toch al veel eerder even iets van je moeten laten horen? Die mensen zijn zich wellicht van geen kwaad bewust...

15. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hoi,

Ik bedoel ook niet dat we letterlijk met alle buren heen gaan...maar ik bedoel wie weet hebben de rest vd buren er geen last van, en alleen gaan klagen vind ik ook zo iets... Wie weet overdrijf ik wel al de rest er geen last van heeft, mn hormone spelen namelijk behoorlijk op dusseh vandaar de naaste buren check. Kijk als er meer mensen hinder van hebben dan kun je dat benoemen en ben je zelf niet meteen een zeur... ;)

Maar goed, ben er al achter wat het is, komt uit ons blok en waarschijnlijk snel over. Zijn mensen met een keuken bezig dus das zo klaar...ten minste hoorde ik.

Thanks voor jullie reacties!

Groetjesss,
    Mili

16. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    mili ik herken het heel erg hoor, de 1e dag van mn verlof begon de buurman (hij is dj) smorgens vroeg tot savonds laat klote herrie te draaien met ontzetten veel bass... we hebben ook buren opgetrommeld en hadden we beter niet kunnen doen... niemand durfde zn mond open te doen, en daardoor kreeg je aleen maar meer praatjes! tis best wel uit de hand gelopen, politie alles erop en eraan..uiteindelijk met buurtbemiddeling ging het wel, maar langzaamaan begint het weer herrie te worden!... nou ffies en dan gaan wij verhuizen (2 weken) dan zijn we af van dat gezeik met hem

17. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    haha, mijn buurman doet het al anderhalf jaar! het is echt niet normaal meer, maar ja, niks aan te doen.en hij gooit al 1 jaar de rotzooi uit zijn huis in de voortuin,dat doet hij expres denk ik. :x .opruimen doet hij niet want ja, hij woont nog niet hier.niks aan te doen, het is zijn terrein. :cry:
    na 10 uur savonds bel maar gerust de politie, maar helaas, voor 10 uur is het inderdaad niks aan te doen.laat maar hopen dat hij snel klaar is en niet door gaat 1.1/2 jaar net als mijn buurman. :x

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Wij hebben ook een keer voor vreselijke overlast gezorgd. Toen ik hoogzwanger was, waren ze hier nog in de badkamer bezig, het schoot allemaal niet op.
    Dat was zó'n vervelende stresstijd, ik kon elk moment bevallen, maar de hele badkamer lag nog overhoop.
    Mijn man kon geen vrij krijgen, dus alles moest na 19:00 (dan is hij thuis uit zijn werk) en in het weekend.
    En op een vrijdagavond was er van alles mislukt, wat op zaterdag om 10:00 klaar moest zijn, omdat de tegelzetter dan kwam.
    Dus zijn we om 8:00 opgestaan, en is mijn man begonnen met electrisch zagen... ik begrijp nu nog steeds niet wat we dachten...
    Ik denk dat we ons verstand helemaal kwijt waren door alle drukte en de situatie. Maar ineens ging de bel, het was nog helemaal donker buiten.
    Stond de buurman daar, hij was zó kwaad, ik vond het vreselijk!
    Als ik eraan terug denk, krijg ik het nog warm 8-[

19. rahella

rahella Actief lid

19 nov 2007
    436
    0
    0
    :p anabella iedereen, of bijna iedereen moet af en toe klussen, een nieuww badkamer, of WC, of ketel, of iets anders, das normaal, maar dat doet iemand 1 of 2 maanden, zegt tegen de buren: sorry mensen, voor de lawaai, het is niet anders, binnen 2/3 maanden ben ik klaar, maar mijn buurman gaat door al 1, 1/2 jaar! met weekeinden, met feetdagen, maakt niks uit, vooral met feest dagen want dan is meneer vrij en kan lekker de muren in elkaar rammelen :) :) :) .
    :) :) :)

20. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pfff ik herken het ook ontzettend. in juli kregen wij aan de ene kant nieuwe buren, die echt lang doorgingen en daarna nog in de tuin (onze slaapkamer zit aan de tuinkant) keihard na gingen praten. Toen zij klaar waren kwamen aan de andere kant nieuwe buren en ik kon toen overdag niet meer rusten.

Inmiddels zijn wij er wel over uit dat ons volgende huis een vrijstaande zal zijn!

Deel Deze Pagina