Autovakantie Kroatië!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door narcissus, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. narcissus

narcissus Actief lid

29 jul 2009
    134
    0
    0
    Ik werk met kinderen
    Ergens in Nederland.
    Hoi allemaal!

Wij willen in augustus/september 2 weken op vakantie gaan naar Kroatië met de auto en ons dan ongeveer 5 maanden oude dochtertje.
    Alleen zie ik door de bomen het bos niet meer! Er is zooooveeeel keus!!! :(
    Wie is hier al eens eerder op vakantie geweest en weet een leuke plaats/dorp/eiland/hotel/vakantiehuis??? Ik lees op vakantiesites dat Kroatië wel veel kiezel/rotsstranden heeft en dat zandstranden alleen op de eilanden zijn. Klopt dit? Voor ons dochtertje is een vakantie aan het strand denk ik leuker en minder pijnlijker (gok ik ;)). Wie heeft er tips?
    En is Kroatië in 1 dag te rijden? Ik denk zelf van niet, als we natuurlijk rekening houden met rusttijden van haar (zodat ze niet tig uur in de maxicosi zit uiteraard). Waar is dan het beste om tussendoor te overnachten? Oostenrijk ofzo?
    Ik heb werkelijk waar geen flauw benul van hoe of wat.Normaal gesproken gaan wij altijd met de vliegtuig, maar wilden nu ivm ons meissie niet afhankelijk zijn van het ov in een ander land. En een auto huren is toch stukken duurder als er zelf naartoe gaan met de auto.

Graag lees ik jullie tips!

2. lief649

lief649 Actief lid

3 okt 2007
    449
    0
    0
    hoi narcissus,

Nee ik zou het niet in 1 keer rijden, maar lekker overnachten in oostenrijk idd. Wij zijn vorig jaar naar akaran geweest (slovenie tegen de kroatische grens) was overigens vreselijk maar das in 1 keer niet aan te rijden hoor, tenzij je samen rijdt. Wij hebben overnacht in oostenrijk op een camping, maar wij waren met een tent.
    Succes met het uitzoeken van je vakantie !!!

3. MvN

MvN Niet meer actief

Porec, Laterna Camp :) of Rovinj.

4. jans1

jans1 Lid

27 okt 2009
    64
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

wij gaan al jaren met de auto naar Kroatië.
    Istrië om precies te zijn. We gaan altijd naar hotel petalon in vrsar.
    Je hebt daar een camping, evt. met al volledig ingerichte tenten, appartementen en hotelkamers. Alle prima te doen met een kleintje. super mooi zwembad en via een pad langs de zee loop je in 15 min zonder obstakels naar het dorpje. we hebben al ooit met een rolstoel daar rond gecrost......

De heenweg overnachten we altijd in Oostenrijk, terug rijden we in een keer als het niet te druk is. TIP: Op zondag rijden zeker in duitsland!!!! Met een beetje pech ben je zo 16 tot 18 uur onderweg, nou dan is overnachten heerlijk, en helemaal niet duur.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik zou met zon kleintje juist niet overdag rijden maar 's avonds/'s nachts. Dan slaapt ze lekker door en ben je de ochtend al in Kroatie. Dat is ons in iedergeval goed bevallen!

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Wel regelmatig stoppen hoor, je kleine mag niet te lang in de maxi cosi zitten. Dat schijnt niet goed te zijn voor hun ruggetje.

Heel veel plezier! :)

Deel Deze Pagina