borg staan....

Discussie in 'De lounge' gestart door Ringeling, 18 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Dit dus!

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Heel erg mooi gezegd, hier heb ik niets meer aan toe te voegen!

3. Ringeling

Ringeling Bekend lid

2 mrt 2012
    869
    113
    43
    Vrouw
    Bedankt allemaal en Elsa31 voor het nakijken :)
    We gaan van de week met elkaar in gesprek en daar zal ik mijn bezwaren aankaarten en de opties geven die er zijn (stadsbank etc)

4. Pietel

Pietel Actief lid

21 mrt 2013
    385
    31
    28
    Beschermingsbewind is nog mogelijk hoor ook na een minnelijk traject!
    De schulden worden hier niet mee afgelost, maar de bewindvoerder heeft wel macht over het geld. Vakantiegeld bijv. kan gebruikt worden om openstaande vorderingen af te lossen.
    Ik hoop dat er ook gekeken is naar de basis...budgetoverzicht invullen...waar haal je je boodschappen en hoe? 1 X in de week is bijv. Overzichtelijker dan elke dag. Doe de boodschappen op maandag, want dan weet je de aanbiedingen.
    Laat alles via automatische incasso verlopen op vaste dagen. Zo zie je precies wat er nog over blijft om te besteden.
    Meld ze aan bij de voedselbank. Dit scheelt wekelijks veel euro's.
    Enz...ik help dagelijks mensen met schulden...
    Roken ze? Laat ze stoppen...en ja dat is moeilijk...maar wil je wat van je toekomst maken...

5. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Het ene gat met het andere vullen is naar mijn idee een volledig kansloze missie waarvoor ik iig. nooit garant zou willen staan. Zelfs niet al was het mijn eigen broertje oid. Beter onder ogen zien dat je er een puinhoop van hebt gemaakt en los het op maar dan wel op de juiste manier dus betalingsregelingen etc.

6. n1986

n1986 Actief lid

30 jul 2012
    455
    0
    16
    Werken in de kinderopvang
    Gelderland
    Ik zou dat nooit doen.
    Zo gaan ze geld lenen om een andere schuld af te betalen en zitten ze weer met een 'schuld'.
    Is er geen andere oplossing met instanties die kunnen helpen?

7. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Niet doen!!
    Geld lenen kost ook geld.
    Wat is de rede dat ze zo in de shit zijn geraakt? Ik weet uit ervaring (ook directe familie) dat het niet altijd aan de personen zelf ligt. Weet je hoe hoog de schuld is? Kunnen ze eruit komen als de familie allemaal in bedrag inlegt eventueel? Werken ze allebei?
    Je zou ze wel kunnen helpen met de schuldhulpverlening in te gaan ofzo, maar borg staan dat vind ik nogal wat en zou ik echt niet doen.

Succes.

8. Gazy

Gazy Niet meer actief

ik zou het niet doen..

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen, straks zit je zelf in de problemen.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het ook niet doen in deze situatie, zelfs als het mijn kind was niet. Ik heb het gezien bij mijn broer, mijn ouders hebben hem continue geholpen en daardoor leerde hij er niks van. Pas toen ze hem los lieten is hij voor zichzelf gaan zorgen.

Dat ze opnieuw in de problemen zijn gekomen is heel vervelend. Je geeft aan dat ze met hun salaris de schuld niet kunnen aflossen. Denk je dan dat zij de lening wel kunnen afbetalen? Ze zullen opzoek moeten naar meer werk geef je aan maar zie maar werk te krijgen in deze tijd, helaas wordt ook dat een lastig verhaal.
    De andere partij wil de complete schuld op zich nemen mocht het mis gaan, ik denk echter dat dat juridisch niet te regelen is.

Ik denk dat je ze op andere manieren moet zien te helpen en ik denk dat er een structurele oplossing gevonden moet worden om ze met geld te leren omgaan. Want als zij het zicht al niet hebben van welk loon welke rekening te betalen zal het nog een lange weg zijn ze dit te leren. Ik denk dat professionele hulp hierbij noodzakelijk is.

Maar geld lenen om de schuld te betalen en hier borg voor staan..... Heel eerlijk, ik denk dat je wanneer je je handtekening zet automatisch een handtekening zet onder een eigen schuld van minimaal 4500 euro.

11. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    dat was mijn eerste gedachte, en dan gaat er ook nog aardig wat rente over de lening heen terwijl de rente van de schulden ook nog loopt zolang ze niet afbetaald zijn dus ik twijfel of een lening voor alle schulden uberhaupt wel de beste oplossing is.

12. zwaantje1985

zwaantje1985 Actief lid

9 apr 2013
    316
    1
    0
    Echt niet doen! Ellende is zelf veroorzaakt en daar mag het blijven..
    komen alleen maar problemen van..

13. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Echt niet dat ik dat zo doen. Komen alleen maar problemen van!

14. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nee absoluut niet doen. 1 stel in de problemen is meer dan genoeg toch?

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Niet doen, wij hebben een lening via de Stadsbank afgesloten hier hoefde dat niet! Dus misschien dat eens proberen?

16. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Absoluut niet doen, je wordt meegetrokken in hun sores en geheid dat die er gaat komen! Zijn zat instanties waar ze hulp kunnen krijgen

17. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Niet aan beginnen! Laat ze idd maar zelf opkrabbelen, veel beter, denk eerlijk gezegd dat je ze daar een groter plezier mee doet, al zien ze dat ongetwijfeld anders.

Zou ook niet ingaan op het aanbod van dat andere stel....hoe weet je of dat rechtsgeldig is? En stel dat zij door een ongeluk oid opeens alles kwijtraken, dan ben je toch alsnog de sjaak lijkt me....Niet aan beginnen! Help ze op andere vlakken maar niet zo. Er zijn genoeg instanties m bij aan te kloppen.

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zeg niet doen.

Aangezien ze al eerder in de schuldhulp hebben gezeten, zou je verwachten dat ze beter moeten kunnen. Aangezien dit niet het geval is, zou ik de gok niet nemen.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou het niet doen!

20. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Dit!!! Via de kredietbank. Ook een lagere rente. Hierbij kan het gezin ook budgetbeheer krijgen zodat ze de lening zeker weten afbetalen.
    Als ze minimum inkomen hebben kunnen ze via sociale dienst soms een bijzondere bijstand omtvangen die meebetaald aan de lening.

Is er trouwens al gekeken naar de tandarts kosten of die bij minimum inkomen kan worden betaald door bijzondere bijstand.

Ook zou je verschillende fondsen kunnen aanschrijven en daarin hulp kunnen vragen. Helemaal omdat er kinderen bij betrokken zijn die alweer de dupe zijn van schulden van de ouders. En daardoor weinig kunnen.

Deel Deze Pagina