Kleuter zo ontzettend stout!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MaudvanL, 31 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat ik (gelukkig) niet de enige ben wilde ik hier toch eens om raad vragen, als peuter is mijn zoontje altijd wel een boefje geweest en deed hij ondeugende dingen, inmiddels is hij 5,5 jaar en zo ontzettend stout!

Tijdens het eten van tafel lopen naar buiten om met vriendjes te spelen en keihard wegrennen als je hem terug roept, stiekem dingen doen, in een boze bui gillen, krijsen en niet meer tot rede vatbaar zijn, in zijn boosheid stampen en gooien met dingen, een grote mond (dit heeft hij absoluut niet hier thuis geleerd), laatste moest hij na school eerst thuis wat drinken voor hij buiten mocht spelen en moest ik maar 'eens even opmieteren', dit gedrag pik ik niet een na die opmerking heeft hij toch een draai om zijn oren gekregen.

Ik houd absoluut niet van slaan, maar vraag me toch af wat doen jullie met kleuters die zo stout zijn en een grote mond hebben, wat zijn de straffen?

2. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Consequent in de hoek zetten en uitleggen wat en waarom ... en als hij niet wil luisteren dan laten staan en kalmeren. Hier werkt het met een bijna 3 jarige wel ... weet natuurlijk niet of dat met 5,5 ook nog werkt.

Sterkte

3. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    oooh wat een herkenbaar verhaal! hier net zo 1 hoor... grote mond hebben... zet ik hem op de trap krijg ik te horen: wat maakt mij dat uit. oooh dan word ik zo boos! geen vat op hem krijgen. afgelopen week heb ik hem naar zijn kamer gestuurd en dit is wel aangekomen. sindsdien is hij weer vrolijk en heel lief ;) als ik zeg: naar de trap! zeg hij: dat ga ik lekker niet doen... als ik hem er op zet dan klimt hij naar boven en gaat bovenin zitten en zegt: ik zit toch lekker op de trap! Boos zijn en dan schoppen is heel herkenbaar. Ik zeg altijd: als je boos bent dan maar even op de gang boos zijn! niet hier waar mama is. dit zeg ik heel rustig en dit komt meestal wel aan ;) laatst in de winkel had ik de krijsende kleuter van de bewuste reclame ;) ik dacht dit overkomt mij nooit! nou wel dus hahaha ik heb hem laten liggen en ben weg gelopen. zoonlief achter mij aan rennen toen... en tis nooit weer voorgekomen gelukkig! heeft zijn lesje geleerd hopelijk toen ;) ech ik weet wat het is... ik heb er ook 1 thuis nu ;)

4. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Oh jee er staat me dus echt nog wel wat te wachten :( Laatst uk hier horizontaal de shopping mall uitgedragen omdat hij EVEN niet mee wilde lopen ... ZUCHTTTT

5. MaudvanL

MaudvanL Bekend lid

11 jul 2012
    588
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik probeer zeker rustig te blijven, ik ga me zeker in het openbaar niet laten verleiden om er een ordinaire schreeuwpartij van te maken, maar inwendig kook ik soms.
    Maar ik wil niet dat onze band uit angst bestaat en probeer altijd rustig, kalm en correct te blijven en soms is dat heel moeilijk.

Eerlijk is eerlijk, ik heb hem denk ik verwend en te vaak zijn zin gegeven waardoor hij nu geen straf 'accepteerd' omdat ik uiteindelijk toe gaf, we hebben nog een hele huilpartij gehad omdat hij nog buiten wilde spelen met een vriendje, uiteindelijk getroost en uitgelegd waarom het niet mocht en weer mijn lieve knuffel ventje terug.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@maudvanL: maar zonder ordinaire schreeuwpartij kan ik ook best boos zijn hoor :)

Deel Deze Pagina