Trail stop Omeprazole

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annelke, Sep 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Hey Dames,

Op advies van onze pediater gaan we proberen ol de omeprazole te stoppen bij ons dochtertje van 6maand.

Ik ben nu al 2 weken de dosis aan het halveren en gisteren heb ik niks meer gegeven.
    Tot nu gaat het goed. Maar wat mij opvalt is dat ze veel meer melk terug geeft. Ze heeft gelukkig wel geen last.
    Maar ik snap niet goed hoe het komt dat ze nu meer welk terug geeft.
    Omeprazole werkt toch gewoon om het maagzuur te neutraliseren?

Iemand hier ervaring mee?

Thx!

2. Little man

Little man Bekend lid

Jun 29, 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omeprazol zorgt er ook voor dat er minder maagzuur wordt aangemaakt. Naast dat het het maagzuur iets minder zuur maakt. Wanneer je er dus mee stopt wordt heel langzaam weer de normale hoeveelheid aangemaakt en kan ze dus weer last krijgen van melk teruggeven. het maagje raakt gewoon weer meer geïrriteerd.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    in principe werkt het idd niet om het spugen tegen te houden.

Echter mijn jongste had nexium en na het afbouwen ging hij steeds meer spugen tot voedselweigeren aan toe. Toen we weer met nexium begonnen stopte het spugen ook.
    Ik denk dat mijn zoon bij het omhoog komen van de voedsel zonder nexium het weg spuugde ivm pijn, en met nexium gewoon weer inslikte ofzo.

Bij ons was het de reden om toch weer medicatie te geven.

4. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Hier toen ook gestopt met ranitadine en meer spugen. De arts zei dat het erbij hoort. Ze produceren dan eerst weer extra en dat moet na 2 weken stabiliseren.

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

Apr 8, 2015
    5,989
    1,439
    113
    Hier gestopt met Nexium (esomeprazol) en ik dacht het ook te merken in het begin. Heb het 2 weken aangekeken en na een week was het ok

Share This Page