We hebben nog zo'n 30 weken de tijd maar nu alvast aan het zoeken voor een naam voor ons 3e wonder. De andere 2 Kids heten B.auk.e en A.maren.s Voor een jongen vind ik Fledde erg mooi maar voor een meisje echt nog geen idee. Alle ideeën zijn welkom maar liever niet van die hele lange rijen van 20 namen. Die staan wel op websites
Ik heb ooit ergens de naam Meine gezien, voor een jongen. Was volgens mij ook Fries. Zou hem zelf niet kiezen, maar is wel uniek.
Fledde? Ik denk (en hoop) dat je Fedde bedoelt? Want Fledde ken ik niet en vind ik maar gek haha Deze lijsten staat in elk geval niet op internet en vind ik mooie Friese namen voor bij de broer en zus. Zelf voor je samengesteld op basis van de namen van je andere twee kinderen. Ik heb gekozen voor namen met weer een A en E erin, want dat hebben broer en zus ook. A + E erin Jongen Abe, Abbe Alger Are, Arre Falke Habe Hadde Haie Halle Jelmar Kanne Nanne Sabe, Sale, Sape, Sake Sarre Sebald Tabe Tjalle Wate Meisje Aafke, Aafkje, Afke, Aafje Aaltsje, Aaltje Abke Aikje, Aike, Aaike Akke, Anne Alkje Amke, Amkje Anke, Aantje Antsje, Antke Aukje Ave Dautsen Elka Esa Eskelina Famke Fenna Frauke, Fraukje Gaike, Gaitske, Gaie, Gade Geartsje Haie Ibelina Ieta Jeldau Jetta Mena Nanke, Nanneke Saske, Sasse Taitske, Teadske / Teatske
Fledde is voor zo ver ik wert geen Friese naam hoor! Wat ideetjes : Satske Jildau Marit / Marrit Djoeke Joukje Klaske Tjitske Jiska Jiske/ jitske Jongens: Sake Rudmer Wopke Wiecher Haye / Hayo
Jaah sorrie bedoel inderdaad FEDDE Wat een origineel idee om dat zo samen te voegen. Bedankt voor deze inbreng.