Nachtvoeding afbouwen of niet?

Discussion in 'Flesvoeding' started by anoniempje1987, Jul 13, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

Jun 16, 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden
    Mijn meisje is inmiddels 7 weekjes en krijgt overdag 5 flessen van 120ml (7,11,15,19,23u) en snachts komt ze 1x zo ong tussen 3á4uur en krijgt ze een wat kleiner flesje van 90ml (zo vertelt door CB) maar nu vroeg ik me af en ik weet dat elke baby anders is maar is er een manier om de nachtvoeding eraf te krijgen of is dit nog te vroeg? We hebben al geprobeerd haar laatste flesje te verhogen naar 150ml en dat ging de eerste nacht goed toen sliep ze tot half 6:$ .. maar de 3 nachten daarop was het gewoon weer tussen 3á4uur en zijn dus maar weer gewoon op flessen van 120 gegaan!!
    Iemand tips?

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Nou waarschijnlijk heeft ze het gewoon nodig anders zou ze wel blijven slapen en niet aangeven honger te hebben...

Ze halen de nachtvoeding er vanzelf af.. En dan niet wanneer het jou uitkomt maar wanneer de kleine vind dat het niet meer nodig is

3. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

Apr 4, 2011
    2,070
    0
    0
    Hier
    ze is nog maar 7 weken en neemt wat ze nodig is...

(topic staat trouwens verkeerd, moet naar flesvoeding..)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Zodra ze geen honger meer heeft, word ze niet meer wakker snachts.
    Dat bepaalt zij, niet jij.

5. anoniempje1987

Jun 16, 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry.. Vroeg het me alleen af.. Vind het ook niet erg dat ze komt snachts maar heb geen idee hoe dit minder wordt en vanaf wanneer ong.. :(:) En zal ook zeker niet zomaar stoppen of zo maar dacht dat er misschien tips waren om de nachtvoeding er bij een bepaald aantal weken eraf te krijgen

6. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Het is echt bij elk kindje anders...
    Bedoelde het ook niet verkeerd hoor..

Maar ga er maar vanuit dat als ze er wakker voor word het nodig heeft..

Ik weet ook niet wanneer je naar t cb moet maar hun zullen wss gaan zeggen geef maar alleen water of laat maar huilen ofzo..:
    Doe dit aub niet...ze heeft het nodig als ze erom vraagt
    Tegenwoordig lijkt t wel een hype om zo snel mogelijk snachts de voedig(en) eraf te hebben...:((bedoel ik niet jou mee hoor ts)

Kijk en luister naar je kindje die voeding verdwijnt vanzelf..
    En wanneer?? Geeeeeen idee als ze er klaar voor is :)
    Waarachijnlijk zal ze steeds wat langer gaan slapen en daardoor vervalt die voeding

7. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Op het CB doen ze niks hoor... tenzij je op instorten staat.
    Zoonlief was na 1,5 jaar snachts nog meerdere keren wakker en kreeg dan soms ook nog een papfles. Was niks mis mee volgens hun.
    Elk kindje is ander. De ene slaapt na 2 weken door en de ander pas alsie 5 is...

8. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ mams
    Ik bedoelde ook niet dt t cb je helpt ofzo...

Maar vaak word het advies gegeven van geef maar water omdat hun vindat dat volgens de 'regeltjes' een kindje zou moeten kunnen doorslapen..

En dan zeg ik niet dat dat overal zo is..
    Maar aangezien ts me ietwat onzeker overkomt(geen belediging hoor)
    Hoop ik dus niet dat ze dat advies zomaar aanneemt
    Vandaar even de 'waarschuwing'

9. Mams136

Mams136 VIP lid

Jun 26, 2007
    22,837
    0
    0
    achterhoek
    Met je eens. Als je ukkie snachts 1x wakker word en op die fles dan goed verder slaapt, is er niks aan de hand.

Bij ons was het een heel ander verhaal maar dat zal ik je besparen want dat is totaaaaal niet van toepassing hier.

Het CB is niet altijd de beste bron want zij kijken naar statistieken en niet naar jouw kindje. Dat moet je zelf doen. Als ze verder tevreden is en goed slaapt dan doet ze het prima. Als ze die nachtvoeding niet meer nodig heeft, gaat ze vanzelf doorslapen.

10. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    @ mams
    Jaa idd zo bedoelde ik t :)
    Zo heb ik ook wel eens totaaaaaal verschillende en niet werkende trouwens maar dat terzijde adviezen gehad...

Ze zien je kindje maar een paar minuutjes in een maand tijd(in t begin)
    Terwijl je zelf altijd bij je kindje ben en je zelf t beste weet wat je kindje wil/nodig heeft

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier kreeg ik bij 7,5 maand juist ongelovelijk kritiek dat ze nog nachtvoedingen kreeg.... Verschilt nogal per CB dus :(

@TS: bij 7 weken al denken aan afbouwen van de nachtvoeding, zou ik absoluut niet doen. Ze hebben het nog nodig om het bloedsuiker goed op peil te houden: te lang ertussen, zorgt voor een te grote daling.
    In principe mag je kindje per pond lichaamsgewicht 's nachts een uur achter elkaar slapen, dat is een beetje de standaardregel.
    Maar dat is maar een standaard en er zijn hele groepen kids die daar niet aan voldoen.

Een kind dat bij 7 weken op 1 nachtvoeding zit, doet het volgens mij errug goed, dus wees tevreden met de nachtrust die je gegund is en laat het lekker nog even een tijd op z'n beloop! De meeste kids gaan echt vanzelf van die nachtvoeding af :)

12. anoniempje1987

Jun 16, 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties..!! Ben ook niet van plan om het zomaar te stoppen snap wel dat dat niet zo werkt :cool:maar hoor zoveel verschillende dingen en ook mensen om me heen met kindjes die ietsjes ouder zijn en die slapen al door! Ik weet dat elk kindje verschillend is en zal ook zeker gewoon de nachtvoeding blijven geven :) maar vroeg het me gewoon af vanaf wanneer de nachtvoeding er ong af zou gaan of dat daar bepaalde ´tips´ voor zijn!! Maar ik ga het gewoon afwachten ;)

13. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn oudste zoon sliep met 8 weken van 22.30 tot 07.00 en dat deed hij opeens. We werden een keer wakker 's ochtends en toen was het al 06.45 en we hadden hem nog niet gehoord. Sinds die tijd heeft hij altijd goed geslapen.

Mijn jongste zoon van 16 weken oud is een heel ander verhaal. Hij is heel wispelturig met doorslapen. De ene nacht slaapt hij van 20.00 tot 06.30 en de andere nacht komt hij voor een avondvoeding om 23.30 en een nachtvoeding om 03.30 of alleen een avondvoeding of alleen een nachtvoeding. Ik kan het wel gaan sturen maar dat lukt toch niet. We geven hem om 19.30 de laatste voeding van 210/7 en zien dan wel wanneer hij komt. Om 23.00 wakker maken heeft bij hem geen zin meer want hij slaapt dan zo diep dat hij niet wil drinken en qua gewicht hoeft dit ook niet meer (6650 gram).

Het is zoals het is en ieder kindje is anders dat heb ik wel gemerkt met mijn 2 kinderen.

Share This Page