wil deze fiets graag hebben omdat hij na mijn idee voor dit merk goedkoop is en er super mooi uitziet. rijdt momenteel een goedkope moederfiets van montego maar deze is ondanks dat hij goed fiets van zeer slechte kwaliteit. zo is hij nu 4 jaar oud en heb al eel wat onderhoudt er aan gehad. de fiets koste toen de tijd nieuw rond de 400 euro maar na een nieuw zadel (veer was afgebroken) nieuw standaard (omdat de orgineel er continu onderuit viel) en de standaar onderhoudt zoals nieuw wiel etc is hij uiteindelijk nog duur. fietsenmaken wil de fiets niet eens een grote beurd geven omdat hij het merk zeer slecht vind en zodra je wat repareerd is het volgende al stuk. ze worden dan ookmeestal alleen online verkocht. in dit geval was goedkoop duurkoop. nu denk ik er dus aan voor een bekend merk te gaan en een fiets die elke fietsenmaken wil en kan maken. op veel onderdelen zit garantie en ook heeft elke fietsenmaken de nodige spullen vaan op voorraad maar nu, is hij ook zo fijn als ze zeggen en wat is jullie ervaring met deze fiets. heb er nog niet op gereden maar dus wel al vastgehad en gezien. gr
Ik heb hem 3 jaar gehad. Ik vind het een super fijne fiets. Heel degelijk, heeft me nooit in de steek gelaten. Maar bedenk wel, batavus staat er om bekend dat die fietsen heel zwaar fietsen. En ook een moederfiets met brede banden fietst nog weer wat zwaarder. Ik heb hem vorige maand hier om verkocht en via fietsplan een andere moederfiets gekocht. Ik heb nu de moederfiets van Lief! Dat een transportfiets maar fietst een heel stuk lichter dan de mambo.
Ik heb hem nu een paar maanden, maar vind em helemaal niet zwaar fietsen! Ben er heel blij mee. Nog niet met kind uitgeprobeerd trouwens, want die is nog niet geboren
ik heb hem snel ingeruild want ik vond hem veels te zwaar fietsen, zeker met 2 kinderen en boodschapjes achterop. mooie fiets maar niks voor mij!
Ik heb 'm nu bijna 4 jaar en nog steeds erg blij mee! Hij fietst heerlijk, goed degelijk gebouwd. Dochter voor- en achterop gehad in de tussentijd en nu met dikke buik ook fijn.
Ik heb m ook. Super tevreden mee... Fietst helemaal niet zwaar. Net wat je gewend bent qua fietsen..... Gewoon proberen. Vond m veel lekkerder fietsen dan de bloom van gazelle...
Ik heb de mambo 7, niet de mama fiets. Ik vond de mamafiets te zwaar fietsen. De mambo 7 was heerlijk. Heb hem overigens bij een online fietsenwinkel gekocht, scheelde 200 euro met de fietsenwinkel. We hebben er zelf een dubbele standaard onder gezet.
Hier ook eentje die op de mambo fietst ben er echt super blij mee ! Maar goed ik fiets dan nog niet met een kindje op de fiets dus dat moet ik nog meemaken! Voor de rest vind ik het echt een aanrader
Ook ik heb er 1. Ik vind hem nog steeds heel erg mooi maar hij fietst zo zwaar!! Ander nadeel is de standaard, ik vind hem echt niet stabiel ondanks het stuurslot. Inmiddels heb ik een bakfiets gekocht. Ideaal en mijn batavus gaat op marktplaats!
Ik heb hem ook en fiets er momenteel op met 2 kindjes, dikke buik en boodschappen. Ik vind 'em totaal niet zwaar fietsen. Je hebt toch versnellingen, dan zet je die toch minder zwaar (als je het te zwaar vindt) Ik vind hem verder gewoon stabiel staan, op de standaard met stuurslot. Maar ik laat absoluut mijn kinderen er niet op zitten, niet omdat ik de fiets niet vertrouw, maar omdat ik dat gewoon eng vindt. Ik vind het alleen wel wat zwaar om hem van de standaard af te krijgen als er 1 voorop zit. Maar verder fietst hij heerlijk!
Ik heb de mambo de luxe nu 3 jaar en ben er nog steeds er blij mee. Ik vond hem niet zwaarder fietsen dan de mama fiets van Gazelle.
ik heb ook een batavis mambo deluxe, heb hem 3jr gelden gekocht. ik vind het een goede degelijke fiets, die veilig is om je kindjes op te vervoeren. goede stevige standaard, en en een stuurslot, ideaal om je kindje veilig voorop de fiets te zetten. hij fiets ook echt goed, niet zwaar, maar je kan hem niet even snel optillen ofzo, daar is ie echt veelste zwaar voor. en van de standaard afkrijgen is ook zwaar. fijne fiets, maar zodra de kids wat groter zijn komt er hier wel een wat lichtere fiets.
Ik heb hem ook, vind hem ideaal, met boodschappentassen afgeladen en een kleine voorop goed te doen! Vind hem niet zwaar fietsen, je kan de versnelling naar jouw keuze zetten! Ik baalde als een stekker, wilde de afgelopen dagen heel graag fietsen met de kleine meid maar helaas niet te doen met BI Maar ik raad hem zeker aan, anders even naar de fietsenwinkel en vragen of je er een stukje op mag fietsen?!
Afgelopen week ook voor een mamafiets wezen kijken. Ik had op internet al gelezen dat sommige mamafietsen nogal zwaar kunnen trappen en toen we de winkels af waren geweest, vond ik ze echt heel erg duur. Bij de laatste winkel waar wij waren kwamen ze met een andere tip, kijk voor een fiets die je mooi en degelijk vind fietsen en plaats hier een mamastuur op. Zo gezegd en gedaan. Ik heb een fiets uitgekozen die ik lekker en licht vond fietsen, hier heb ik een mamastuur a 60 euro bij besteld en ik heb er een dubbele standaard onder laten zetten. Weet niet of dit een tip voor je is? Groetjes
Ik heb er een proefrit op gedaan en ben uiteindelijk gegaan voor de Gazelle Bloom. Maar dit is al 2 jaar geleden of zo en ik weet niet meer waarom ik niet voor de Mambo ben gegaan. Ik denk dat ik de Bloom gewoon fijner vond rijden. Was in elk geval niet de kleur of model wat de doorslag gaf... Mijn tip is dus wel: Ga proefrijden! Wij moesten daarvoor wel naar een andere stad, naar een hele grote fietsenzaak, waar ze verschillende modellen hebben staan. Uiteindelijk ergens anders gekocht.
Moet zeggen dat de montego liberty ook zwaar fiets als ik 2 kinderen er op heb zitten. Heb ook maar 3 versnellingen en ga er dan als ik deze fiets neem naar 7. Zwaarder zal het dus denk niet worden, hoop ik tenminste. Heb last van rugklachten en hernia en als ik me fiets vol heb geladen dan kan ik hier bijna niet meer op fietsen vanwegen hevige krampen in me rug. Ik wil niks anders meer dan een moederfiets .
Ik heb een Batavus Mambo Spirit. En inderdaad, hij fietst behoorlijk zwaar. Mijn man heeft een Gazelle en fietst op beide fietsen en volgens hem fietst zijn eigen fiets een stuk lichter. Door medische omstandigheden heb ik een slechtere conditie en minder kracht. Daardoor werd onze meid al snel veel te zwaar om lange einden mee te fietsen. Ik fiets alleen hele kleine stukjes met haar achterop. Nu is mijn situatie anders in vergelijking met een gezond iemand. Maar achteraf had ik toch liever een ander merk gekozen. Ik heb zeven versnellingen, ik fiets meestal in de 4e versnelling. De derde versnelling vind ik veel te licht gaan, waardoor je heel veel rondjes moet maken om vooruit te komen. De 4e is net te zwaar voor mij. Ik had iets moeten hebben wat er tussenin zit. Veel versnellingen wil dus absoluut niet zeggen dat het altijd goed fietst. Achteraf heb ik spijt dat ik niet verschillende merken heb uitgeprobeerd. Ik viel meteen voor deze fiets en ik heb er nooit over nagedacht dat het ene merk zwaarder fietst dan het andere merk. Al speelden mijn gezondheidsproblemen helemaal nog niet, toen ik de fiets uitzocht. Dus ik heb alleen proefgereden op de Batavus Mambo Spirit. Mijn advies is dus om verschillende merken en types te proberen, voordat je kiest.