snelle hartslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marjo83, 13 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Ik heb soms echt ff het gevoel dat mn hart op hol slaat. Als ik alleen al ff de trap op en af loopt bonkt ie nog tijden door in mn keel. En dat terwijl ik altijd best een goede conditie heb gehad. Verder hoor ik hem ook vaak kloppen als ik op mn kussen lig, echt zwaar irritant. :rolleyes: Kan er niet van slapen, voel het dan hard door m'n hals en oor.. Is dit wel normaal eigenlijk? Soms raak ik er een btje van in paniek en dan wil ie helemaal niet naar beneden.. Ben bang dat de baby er last van heeft. Is het verstandig om hiermee langs de ha te gaan of 'hoort het erbij'..?

2. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik heb geen iedee of het erg is!
    Maar ik denk dat als jij je zorgen maakt dat je dan even langs de huisarts moet gaan. Al is het alleen voor je eigen gemoedsrust.
    Tijdens de zwangerschap is alles anders, maar als je er een beetje van in paniek raakt zou ik gewoon ff gaan en het je huiarts uitleggen.
    Voor het zelfde geld is er niets aan de hand, dan zit jij je voor niets zorgen te maken.

Succes he!

3. Aldonza

Aldonza Fanatiek lid

16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Marjo is wel normaal hoor.....je hart moet nu veel harder pompen omdat het ook je kleine van bloed moet voorzien. Hierdoor zul je ook eerder voelen dat je hart zo hard werkt. Juist als je je dan ook inspant (trap oploopt) kun je het nog meer hebben...die goede conditie is dan even ver te zoeken. Hier soms al zo dat ik na een intensief gesprek soms al buiten adem raak...

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, ik herken het ook.
    Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor! Doe alles gewoon even een versnelling lichter!
    Succes,
    Elmo

5. Marjo83

Marjo83 Fanatiek lid

24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Thnx voor jullie reacties! Fijn te lezen dat het dus niet heel vreemd is. Ik kijk het nog even aan en als ik me er echt te ongerust over ga maken, dan bel ik de huisarts even..

6. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Maak je geen zorgen is heel normaal ik ha dat namelijk ook en dat hoort erbij

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik had dat ook, nu nog af en toe.
    Heb het aan de vk gevraagd en die zei dat het er bij hoorde.
    Je hart moet veel meer bloed door pompen als normaal.
    Als ik het goed heb wel 50% dus das hard werken.
    En idd de trap op lopen ben ik helemaal buiten adem, bed opmaken buiten adem.
    Wen er maar aan duurt nog even.

8. Mama007

Mama007 Niet meer actief

is heel normaal. Ik heb dit mijn hele zwangerschap gehad en 2 dagen na me bevalling was mijn hartslag weer normaal.

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, klinkt bekend. Maar als je weet dat het erbij hoort, maak je je ook minder druk en gaat het daarna vaak snel weer goed. Als je je er zorgen over maakt, wordt het juist erger. En de laastste weken hijgde ik ook als een karrepaard als ik de trap of was gelopen, kon niet eens meer een normaal gesprek voeren aan de telefoon.

10. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik herken het ook. Als ik s' avonds in bed lig slaat mijn hart zo duidelijk dat ik me weleens afvraag of mijn vriend het niet hoort. Af en toe slaap ik er zelfs moeilijk van in. En ik had voor mijn zwangerschap ook een aardig goede conditie. Wij wonen op de derde verdieping zonder lift (totaal 7 stuks trappen op) dus ik sta echt te hijgen als ik boven ben.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik heb het vaak juist als ik in bed lig. Dan is het net of mijn hart op hol slaat en of je zo een hartverlamming krijgt....

denk dat het meer te maken heeft dat je iets rustiger aan moet doen, want ik heb inmiddels gemerkt als ik weer eens te veel gedaan heb, ik er last van heb, en de dagen dat ik dacht bekijk het maar doet lekker rustig aan had ik er geen last van ......

dus idd wat elmo al zegt ff tandje langzamer.... ;)

12. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Yep, heb er ook last van, en ben er een paar weken geleden voor naar de HA geweest. Hij heeft me gerustgesteld. Het hoort erbij. Een (hele) snelle hartslag is niet erg. Pas als 'ie onregelmatig is, moet je contact opnemen met de HA. Maar dan heb je hartritmestoornissen, en da's niet hetzelfde als "gewoon" een snelle hartslag.

Deel Deze Pagina