Beste, Ik heb mijn dochter van ruim anderhalf al die tijd al probleemloos en pijnloos aan de borst. Momenteel ben ik 27 weken zwanger van onze tweede dochter en heb ik sinds een week behoorlijk pijnlijke tepels bij en na het voeden. Mijn dochter drinkt hetzelfde qua drinkgedrag als ervoor en ook mijn tepels zien er niet anders uit Kan dit door hormonen ontstaan en wat kan ik proberen om het op te lossen? Alvast bedankt! Flora
hoi Flora, ja, dat komt zeer waarschijnlijk door de hormonen. Veel vrouwen die doorvoeden in de zwangerschap hebben hier last van, de tepels zijn gevoeliger. Het wil niet zeggen dat dit de rest van de zwangerschap door duurt, het kan ook een fase zijn en vanzelf weer beter gaan. Misschien dat je je tepels kunt verzorgen met wat lanoline. Let ook op spruw, dat kan het ook zijn. Succes en bij meer vragen hoor ik het wel weer. Mirjam
Hoi Mirjam, Dank je wel! Dan bijt ik maar ff op mijn tanden! Bij spruw moet ik iets aan mijn tepels zien toch? Groetjes Flora
hoi Flora ja, dan zie je roodheid, glanzend aspect, je hebt vaak ook stekende pijn dieper in de borst. En je zou iets in de mond van je kindje kunnen zien, witte puntjes/aanslag. Mirjam