Borst als troost meetellen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Fennec, 25 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Mijn kleine is nu een week oud. Vandaag was ons ritme een beetje verdraait, omdat de kraamhulp had gevraagd haar voor en na een wandelingetje buiten te temperaturen. Dat was om te checken of we haar warm genoeg hadden ingepakt. Maarja, dat vond onze kleine niet leuk en ging gillen. Daarna wilde ze maar niet slapen (en ik wel) dus heb ik haar de borst gegeven. Binnen 2 minuten sliep ze als een blok.

    Nu zit ik met 2 vragen:
    - tel ik dit mee als een voeding? Ze slaapt namelijk soms te lang tussen voedingen en dan moeten we haar wakker maken.
    - moet ik straks eerst mijn andere borst aanbieden of begin ik weer bij die waar ze net 2 minuten aan lag?
     
  2. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Geef je 1 of 2 borsten per keer? Ik zou het iig niet als voeding rekenen want 2 minuten is vrij kort... ik zou zelf denk ik beginnen met de andere borst en dan de andere borst er nog als toetje achteraan. Als je 1 borst per keer geeft zou ik ook de andere borst geven anders staat die wss op knappen als je die borst van de 2 minuten weer aanbied ;)
     
    Fennec vindt dit leuk.
  3. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Dankjewel! Ik geef normaal beiden inderdaad. Ik ga je advies opvolgen en beginnen met de andere.
     
    Mila27 vindt dit leuk.
  4. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik zou ook beginnen met de ander idd en het niet meetellen. Wat voor mij ook heel erg goed werkt is even de borsten voelen en de strakste (volste) aanbieden. Soms zijn ze beide hard (bijv na de nacht) en dan bied ik juist de minst harde aan (omdat die prettiger drinkt) en kolf die volle borst nog af.

    Hoe bevalt bv geven je tot nu toe?
     
    Fennec vindt dit leuk.
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Het ligt een beetje aan haar normale drink gedrag. Drinkt ze normaal wen stuk langer dan tel je hem niet mee. Onze dochter krijgt in een paar minuten heel veel binnen dus zou ik hem bij mijzelf wel mee tellen.

    Nog gefeliciteerd trouwens!
     
    Fennec vindt dit leuk.
  6. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Het gaat goed! Toen ik stuwing kreeg noodgedwongen een tepelhoedje moeten introduceren. Maar ik ben dat aan het afbouwen nu en lijkt goed te gaan. Veel hulp gehad in het ziekenhuis, dat was echt heel fijn. Ook van lactatiekundige.

    Blije baby en mama in elk geval tot zo ver!
     
    Juul75, littlemunchkin, Shakes en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina