Hoi, soms huilt en hapt mijn ukkie alsof 'ie honger heeft, terwijl dat op dat moment volgens mij echt niet kan. En inderdaad, als ik hem de kans geef drinkt hij een minuutje en valt dan als een blok in slaap. Nu hoor je wel dat je de borst als troost kan aanbieden. Maar zoekt de baby die troost zelf ook op die manier? Het lijkt er hier wel op.
bij mij is het juist hetzelfde verhaal , hij moet niets hebben van een tuter , soms is knuffelen en wiegen ook niet goed genoeg , alleen van borst wordt ie weer kalm en gelukkig dat "zabberd" die eventjes niet echt eten en valt die zo in slaap echt schattig
gewoon lekker aan toe geven zou ik zeggen.. waarom niet? als je de tijd ervoor hebt en je ziet dat je kleine er behoefte aan heeft... bij sommige is het troost, bij sommige is het honger, bij sommige is het gewoon "sabbelen" ....gewoon lekker aan toe geven en niet bij nadenken hoe het er bij anderen aan toe gaat...
Gewoon lekker geven hoor druif, zeker als er zo om 'gevraagd' wordt door je kleintje. De borst bied troost en geborgenheid. Lekker bij je nemen dat kleintje.
Is heel normaal dat je kind het zo ervaart. Het is wetenschappelijk bewezen dat bv naast een voedende functie ook een troostende functie biedt. Ik ervaar het zelf ook zo, regeldagen,sprongetjes het maakt allemaal niet uit, aan de mamamelk en het gaat goed. Jelte valt nu trouwens nog steeds aan de borst in slaap 's avonds, is hij toch al ruim 10 maanden.
Hier ook troostborsten hoor, zelf nu nog. Als Liene valt of zich stoot, komt ze ook altijd even tutten om te kalmeren...
Als jij je er prettig bij voelt, waarom niet.. Maar ik doe het niet, vind het zelf heel erg vervelend om tussendoor de hele tijd een kind aan de borst te hebben. En hij is ook heel goed te troosten zonder borst, met een speentje en lekker tegen mij aan liggen. En daarbuiten is het ook slecht voor mijn overproductie.
ik troost ook met mijn melk hoor! Lekker sabbelen en een paar slokjes en het is allemaal alweer goed. Moet wel zeggen, dat het niet zo vaak voorkomt hoor. Gisteren had hij dus weer een ongelukkige dag en dan troost ik hem op deze manier en dat werkt het beste (gewoon maar aan toe geven...)
Ik probeer niet de borst te geven voor alleen troost. Ik heb tepelkloven en wil daar graag vanaf! Ik heb begrepen dat sabbelen juist de tepelkloven kan opwekken of verergeren. Maar een kennis van mij deed het wel altijd en die heeft nog nooit tepelkloven gehad. Dus misschien gebeurt het alleen als je erg gevoelig voor bent ofzo. Gelukkig neemt Kim genoegen met een pink en met lekker bij me liggen zodat ze mij voelt en kan ruiken. Daar wordt ze heerlijk rustig van.
MamaSon, volgens mij heeft het dan toch met het happen te maken. Eva sabbelt ook wel eens, maar ze hapt dan wel goed, dan heb ik er geen last van. Maar het moet geen uren duren, maar meer omdat ik dan een beetje kriebelig word . Hier soms de borst als troost, maar soms werkt het ook averechts. Dan wil ze wel troost, maar geen melk en dat komt er nu eenmaal uit . Speentje en lekker tegen me aanhouden werkt dan vaak wel.
Ja dat herken ik heel goed, dat je er kriebelig van kan worden. Soms heb ik dat ook als ze 's avonds heel vaak wil drinken. Maar dat komt ook door de tepelkloven denk ik. Ik heb net de site zitten lezen van een LK die mij aangeraden is en wat staat erop? Dat het een algemeen misverstand is dat lang drinken of sabbelen tepelkloven veroorzaakt....stom toeval dat ik dat lees net na het plaatsen van mijn bericht hiervoor! Dus je hebt gelijk Snoopy, het zal met het aanhappen te maken hebben (en dat doet mijn kleine dus erg slecht).
Mamason, ik heb ook heel erg veel last gehad van tepelkloven en dat heeft echt te maken gehad met aanleggen én met het feit dat zowel ik als Mirre er geen bal van snapte (evenals de kraamhulp en zelfs een LK in het ziekenhuis) ... Mirre sabbelt nu heeeeeeeeel vaak (de afgelopen dagen echt heel erg vaak) en ik heb nergens last van ... behalve schele hoofdpijn van de vermoeidheid (wel als een boer met kiespijn) ...
Ja klopt, zie mijn laatste reactie, ik ben er inmiddels achter! Daarom ben ik blij dat ik een doorverwijzing krijg voor een LK, ik heb echt nog een hoop te leren!
Ik heb ook tepelkloven gehad en dan is het idd echt belangrijk om te werken aan het aanleggen. Daarnaast adviseerde de kraamhulp mij om na het voeden mijn tepels in te smeren met een beetje melk uit mijn borsten en ze aan de lucht te drogen; dat werkte ook erg goed. Je melk is namelijk steriel en op een bepaalde manier ook genezend. Alleen als ik uit de douche kwam, smeerde ik ze nog even in met Bepanthen. Na de kraamweek was ik van de kloven af. Succes ermee!
Ook tepelkloven gehad. De eerste nacht dat we alleen thuis waren met ons kindje. Niet stil te krijgen was ze, en ik geen idee wa te doen dus maar aan de borst. Kon alleen nog maar liggend voeden, dus we zijn een beetje tegen elkaar aan gaan liggen doezelen en zij met een tepel in haar mond. de hele nacht. Dat heb ik geweten.... had echt een Samariakloof, mijn tepel zo'n beetje in tweeen gespleten. Maar ze was wel getroost. Geef ook wel eens een troostborst, bij de huilbuien die we gelukkig nog maar zelden hebben is dat toch vaak het enige dat werkt..