Borst 'bedekken' tijdens openbaar voeden!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Vlinder1987, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Hallo dames,

Ik vroeg me af hoe jullie je borst 'bedekken' als je voedt in het openbaar?
    Ik kom er namelijk niet helemaal uit en voel me dan echt een kluns (haha). Het is namelijk zo dat ik behoorlijk grote borsten heb en deze zijn ook erg zwaar, daarom moet ik altijd mijn borst een beetje ondersteunen tijdens het voeden anders kan zoonlief de borst niet goed vasthouden. Thuis vind ik het niet erg om met mijn borst helemaal ontbloot te zitten, maar in het openbaar wil ik het vooral voor anderen zo netjes mogelijk houden. Ik heb al geprobeerd met hydrofiel-doek etc, maar omdat zoonlief regelmatig nog eens loslaat en ik mijn borst moet ondersteunen wordt het echt een beetje een kluns-gedoe omdat ik immers maar 2 armen/handen heb...
    Snappen jullie hem nog een beetje? ;)

Dus bij deze mijn vraag: Doe doen jullie je borst bedekken in het openbaar, zonder dat het een heel klunzig gedoe wordt? ;)

2. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik bedek mijn borst eigenlijk niet, ik doe mijn vestje omhoog, en mijn hemdje omlaag, aanhappen, en dan is er helemaal niets te zien. Ook ik heb redelijk grote borsten, maar mijn vestje bedekt eigenlijk het grootste deel van mijn borst, alleen de tepel is eigenlijk bloot, en die is tijdens het voeden niet te zien ;) Ik pas vaak aan het eind van de voeding wat borstcompressie toe, en dat gaat ook goed op deze manier. Je hebt immers geen doek die je nog moet vasthouden.

Toevallig afgelopen weken met het mooie weer veel in het openbaar gevoed (speeltuin), zit ik lekker op een bankje te voeden terwijl zoontje speelt. Er hebben al verschillende mensen naast me op de bank plaats genomen die helemaal niets in de gaten hadden. Dachten dat ze lekker lag te slapen :)

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb geen enorme borsten maar een c-tje, misschien heb je toch iets aan mijn tip.
    Vorige keer zat ik ook te klunzen maar nu denk ik het gevonden te hebben :p.
    Ik ga twee shirtjes over elkaar aandoen en dan trek ik er één omhoog, net zodat mijn tepel vrijkomt, en het andere shirtje dan omlaag. Dan zit mijn tepel tussen de twee shirtjes en die zou je dan wel kunnen zien maar niet de hele borst.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.812
    19.078
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik werkte ook altijd met twee shirtjes als ik buitenshuis voedde. En een enkele keer droeg ik een grof gehaakte poncho, dat was even klungelen (vooral wennen voor zoontje om iets over zijn hoofd te hebben.) Maar het beviel verder prima.

5. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik had ook altijd 2 shirtjes aan. Ik trok altijd eerst het onderste shirtje naar beneden zodat niemand iets kon zien, dan dochter ervoor, bovenste shirtje omhoog en dan voeden. Niemand zag iets omdat haar hoofd er al voor zat voordat er bloot aan te pas kwam! Iets over haar hoofdje heb ik verder nooit gedaan.

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ik bedek niets...haal gewoon mijn borst eruit en leg zoontje aan...als hij goed ligt laat ik hem even bungelen (ik moet ook mijn borst ondersteunen anders kan hij er echt niet bij) en trek mijn shirt iets verder omlaag zodat het bijna bij zijn mondje komt...en er is nog nooit iemand die gezegd heeft...baaah die heeft een blote tiet!!

Meestal zien ze het niet eens, en denken ze dat je gewoon met de kleine op schoot zit...........

Mensen vallen minder dingen op als wij denken hoor!

Gewoon proberen, de tip van 2 shirtjes is fijn wan tdan heb je geen blote buik...... ;)

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier f-cup en baby's met kleine hoofdjes.
    Ik beachouwde het hoofd van mijjn kind als borstbedekking.
    Ik droeg wel vaak een losse bloes of jasje met daaronder shirt of hemd, en ik had bv-jurken van motherwear, waardoor er so wie so weinig te zien was.

8. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Dank jullie wel voor jullie reactie's!
    Ik ga zeker even kijken of het me gaat lukken! ;)

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb redelijk grote borsten die echt wel naar E gaan tijdens BV, en ik moest ook altijd de borst wat ondersteunen. Ik had altijd een leuke brede sjaal om als ik buitenshuis voedde. Dus hals van de trui omlaag, hemdje omhoog, baby aan laten happen. En dan de sjaal er een beetje netjes overheen leggen, heb je gewoon beide handen nog vrij.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.276
    36.122
    113
    Hier ook een F-cup tijdens het voeden. Ik schoof altijd mijn hemdje naar beneden, mijn shirt omhoog en legde dan de kleine aan. Als ze dronk, dan deed ik mijn t-shirt zo ver mogelijk naar beneden en zag je alleen nog maar babyhoofdje (wel grote hoofden haha).

11. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    hier ook grote cup( cup J) en baby met klein hoofd.shirt en hempje aan de ene naar beneden en andere omhoog. dochter is in openbaar erg onrustig en drinkt dan niet veel haalt het vervolgens thuis weer in. vind het nog wel lastig maar gewoon veel oeffenen op rustige plekjes.

Deel Deze Pagina