Ik ben erg benieuwd hoe de BV en bijvoeding bij andere moeders gaat!? Ik lees hier toch teveel van KV en volgens mij is dat niet te vergelijken. Ik plaats even ons 'schema': 8.30u kwart sneetje brood en 50cc thee 9.30 BV 10.30 koekje/soepstengel 11.30 BV (voor het slaapje) 13.00u kwart sneetje brood 14.00u BV 15.30u 100cc diksap en biscuitje ofzo 17.00u BV 17.45u met geluk een paar dobbelsteentjes vlees, rest nauwelijks, kwart stuk fruit toe 19.30 BV en nog 3x BV daarna tot de ochtend Ze eet dus niet veel vind ik. Koekje weglaten dan is ze zolang zonder iets, ze ziet het ook van ons, hoe doen jullie dat dan? BV van 17.00u weglaten eet ze ook niet meer. Ik denk dat ik het maar moet accepteren.. Gisteren rijstebloempap gegeven toen wij soep aten, (eerst kookte ik voor haar groente maar eet ze toch niet). Na 3 hapjes hoefde ze niet meer dus at ze van koffietijd tot 16.00u gewoon niks... ML werd een beetje boos dat ze niet tot 20 aan de borst kan blijven en toch een keer een voeding moet vervangen... maar het lukt gewoon niet!?
Dan zou ik me voorlopig nog geen zorgen gaan maken over wat ze over 19 doet Ze is heel normaal hoor! Niet druk maken, gewoon aanbieden als je zelf ook eet, het komt wel.
natuurlijk doe ik dat niet, hij nam zn woorden terug maar ik begin zo te twijfelen. Je leest overal over een voeding laten vallen als ze meer eten, hier was/is dat nooit. Je wilt niet weten hoeveel kritiek ik krijg en ik ben niet iemand die sterk in zn schoenen staat. Juist bij BV kunnen bepaalde dingen pijn doen omdat het zo persoonlijk is. Dan mag je je toch afvragen of je écht apart bent of iets verkeerd doet?
Ok, ik geef fv, maar toch. Ik zou sowieso alle 'extra's' minderen. Koekjes weg, minder brood en in de plaats vaker groenten en fruit. Lijkt me belangrijker dat ze de verschillende smaken van groenten en fruit leren kennen dan altijd hetzelfde brood. Qua voedingswaarde denk ik dat ze daar ook meer uit halen. Een stukje komkommer, een partje banaan... En zeker niet "geen groente meer, want dat woedt toch niet gegeten". Blijven aanbieden dus.
Nee ik geef zeker elke dag groente! Maar op zondag eten wij soep en dan elke keer apart koken gaat me te ver. Maar hoe doen jullie dat met koffietijd? Ik gaf al eens fruit maar weigert ze gewoon net zolang tot ze een koekje in handen heeft. Fruit lust ze graag maar na een kwart stuks heeft ze genoeg. Hoe bedoel je minder brood?
Hier werd het vanzelf beter. Rond negen maanden was ons schema ongeveer: 6 uur bv 9 uur fruit 10 uur bv 13 uur boterham 14 uur bv 17 uur bv 18 uur groente 20 uur bv en dan nog één of twee nachtvoedingen Ik bood gewoon aan en als ze niet wilde prima dan niet. Dan haalt ze het bij de volgende voeding wel in. Ik gaf op die leeftijd nauwelijks tussendoortjes zoals koekjes en soepstengels. Ik zou in plaats daarvan fruit geven of eventueel stuk komkommer aangezien ze weinig groente eet bij avondeten. En als ze weigert is toch geen probleem? Dan heeft ze blijkbaar geen honger.
Mijn dochter heeft dat eigenlijk niet te kiezen. Ze krijgt geen koekjes, en ze is het zo gewoon dat tussendoortjes komkommer, wortel, banaan.. zijn. Als je zondag soep eet, kan je toch gewoon een gekookt stukje wortel of prei uit de soep vissen en geven?
Nou nee, dat zou je denken. Maar ze blijft schreeuwen dan. (Gezellig..) Ze zit erbij in de kinderstoel nl en dan kan ze dus niks eten? Ze gaat echt niet alleen op de grond spelen.. Ben veel te blij dt ze eindelijk even van de vloer is, na een uur is ze dat meer dan zat! Hoe doen jullie dat dan? Rozijntjes gaan nog niet zo goed. Komkommer vind ik nog veel te hard.
Mijn oudste had dat ook niet voor t kiezen maar de tweede ziet alles van de oudste é is een heel ander type. Eh, uit de soep?? Zo zout? Lijkt me ook niet erg smakelijk...
Dat begrijp ik dat dat kan. Heb het ook heel vaak gemaakt aar krijg het maar niet lekker welke soort ook. (Ik gebruikte dan geen bouillonblokjes ivm 621) aangezien daar heel veel zout in ging doe ik nu vaak maar weer een pakje.
Rond 6uur bv8uur broodje weitebrood 10.00 fruit 12.00 bv 12,45 2 broodjes 14,15 een rijstewafeltje van goodies. Nijntje of liga koekje 16,00 bv 17,30 warme prak en danoontje 19,15 bv en dan naar bed. Dan vaak nog 1 of 2 nachtvoedingen. Dus intotaal nog 6x bv Ik geef vers fruit en ook zelfgemaakte warme prak