Hallo, ik heb een vraagje over een complex verhaal. Zal 't proberen in het kort uit te leggen. In m'n kraamweek wilde de bv niet op gang komen en ben ik intensief gaan kolven, Jelina kreeg bijvoeding omdat ze te veel afviel. Uiteindelijk kwam het allemaal wel op gang. Jelina was wel erg huilerig, maar groeide goed, dus geen honger. Ze huilde op een gegeven moment min 6/8 uur per dag. We zijn naar een chiropractor geweest en het ging iets beter, alleen vanaf een uur of 3 's middags begon het huilen tot een uur of 12 's avonds. Het cb zei eerst krampjes, maar kwamen daar na een paar dagen op terug ze had honger en moest gaan bijvoeren. Na 2 dg liep de bv erg terug en ben naar lactatiekundige gegaan. Andere technieken geleerd en meer tips. Ook weer intensief gaan kolven (elke 3 uur dagen lang)We hebben ook spruw gekregen en dat is nu na 4 wk iets minder aa'n 't worden. Na 1 wk alleen bv ws ze maar 15 gr aangekomen en normaal zo'n 200 gr. Omdat ze ook nog steeds veel huilde moest ik weer gaan bijgeven. Dat heb ik tot nu toe gedaan. (2 weken) Op cb vonden ze nu dat ze weer te veel groeide (260gr) Ik moest keuzes gaan maken en eigenlijk stoppe met bv. Ik ben het met ze eens dat we een keuze moeten maken, ben bijna alleen nog maar met voeding bezig. Ze 'drinkt' een uur aan de borst, valt in slaap en komt een uur later voor de fles. 2 uur later weer voor bv enz.Ik had voor mezelf besloten het nog 1x met bv te proberen. Sinds gisteren een hele dag alleen aan de borst. Alleen het wordt wel wat meer, maar het 'resultaat' waar ik op had gehoopt is er niet. Vanmorgen gillen en schreeuwen en er kwam echt niets meer. Bijna niet geplast en het rook erg sterk, dus heb haar 30 cc bij gegeven. Ook ivm uitdrogen. Mijn vraag is eigenlijk wanneer moet ik merken dat ze genoeg heeft aan mijn voeding? Ik hoop dat u het een beetje snapt en mij kan helpen. Dank je wel
Hai, je bericht is van een tijdje geleden zie ik, jeetje joh, hoest inmiddels? Er komen allemaal dingen bij me boven over oorzaken e.d., maar live contact met een lk zoals je al hebt gedaan is denk ik waardevoller. Genoeg voeding kun je zien aan: - genoeg plaluiers -genoeg poepluiers -haar gedrag (vrolijk en alert) - in gewicht aankomen groetjes Kirsten
Hoi, ik geef nu nog wel bv, maar aanvullend met de fles. Ze had steeds minder plasluiers en geen poep meer. Toen was voor mij d maat vol en heb ik besloten het op te te geven. Ik heb haar 3 dagen alleen maar aan de borst gehad. Leg haar goed aan, ze valt alleen in slaap maar dat komt (las ik) door te weinig melk. Ik heb geen idee waarom ik niet genoeg melk heb, heb wel kleine borsten, maar ook dit zou niet de oorzaak moeten zijn. Misschien heeft het te maken met mijn reuma, een soort zelfbescherming van mijn lichaam? Er is al een lactatiekundige bij geweest, die heeft mij wel wat tips gegeven, maar helaas heeft dit ook niet mogen baten. Nu ik haar fles bij geef gaat het een heel stuk beter, ze kan gewoon naar 5/6 voedingen op een dag en slaapt veeeel meer. Ontlasting gaat nog niet zo goed sinds het weekend, maar er komt wel af en toe wat. Plassen gaat wel beter. Moet alleen mijn ritme er nog in vinden. Afbouwen doe ik maar op gevoel. Als ik denk dat ik te weinig heb, 'spaar' ik het op en geef haar die voeding erop bv. Ik zie wel hoelang we dit kunnen combineren, zo kan ik rustig afscheid nemen Bedankt voor je reactie. Heb wel nog een ander vraagje, sinds het vele aanleggen is er iets mis gegaan denk ik, in de hoeveelheid aanleggen van een borst. Er is namelijk een verschil in grote onstaan. Zou dit kunnen doordat ze vaker aan 1 borst heeft gelegen? En zoja moet ik dan bij de kleinere borst juist vaker of minder vaak aanleggen?
Klinkt alsof er veel meer rust bij jullie is.Fijn om te horen! Het kan dat 1 borst meer melk geeft dan de andere. Dit hebben bijna alle vrouwen. Een nadeel kan zijn dat je wat scheef gaat lopen. Als je dit recht zou willen trekken zou je de "kleinere" borst wat vaker kunnen stimuleren zodat die meer melk aan gaat maken. Je kunt ook de voedingen beginnen met de kleinere borst en daarna naar de andere borst gaan. Maar ik begrijp dat je af wilt bouwen? In dat geval moet je je borsten ieder apart behandelen. De kleinere borst zal sneller afgebouwd zijn dan de grotere. Als je afgebouwd bent zal het verschil niet of nauwelijks meer te zien zijn.(alle vrouwen hebben een iets grotere borst) Is dit een antwoord op je vraag? Groeten Rieneke
Als het verschil idd in de melkklieren zit dan maak ik me idd minder zorgen Het was me niet eerder opgevallen. Ineens zag ik dat de een een stuk groter was dan de ander en idd wel meer melk gaf. Ben blij te lezen dat dit daarmee te maken heb en gewoon weer 'goed' kan komen