Hoe groot moeten dé stukjes zijn?(rapley)

Discussie in 'Voeding' gestart door Kelly1771, 20 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo ik zou graag beginnen met dé rapley methode ,alleen heb ik geen idee hoe groot je dé stukjes aanmoet bieden ... Ik heb al op google gezocht .maar veel is er niet.Bijvoorbeeld ook wat je wel en niet moet voorkoken.Mijn zoontje is van 23 Maart dus ná genoeg een half jaar(wat gaat dat snel)Ik hoop julli mij kunnen helpen:) Groetjes Kelly

2. Wen26

Wen26 VIP lid

16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi, de stukjes moeten zo groot zijn dat je zoontje ze in zijn vuistje kan vasthouden en er van kan happen. Dus niet zo klein dat hij de meteen helemaal in zijn mond kan stoppen... als je kindje er van kan happen dan kan hij het eten zeggen ze. Ik ben begonnen met een stuk banaan en wat gaar gekookte worteltjes... succes en veel plezier!

3. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel !Ben benieuwd hoe hij het vind!af en toe sabbelt hij al nr een stukje meloen dat ik zelf vasthoudmaar hoe kauwen ze dan zonder tandjes?(zal vast wel gaan maar t lijkt me zo gek )

4. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dat gaat prima hoor. Als ik voel hoeveel kracht Evy heeft, kan ze makkelijk iets doorkauwen. Rapley gaat hier niet met alles goed. Bloemkool werd een zooi, maar wortel, aardappel, tomaat, courgette, komkommer, banaan, pruim enz gaan wel goed. Ze wordt er steeds handiger in.

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben welliswaar niet al met 6 maanden begonnen, maar pas met 8 maanden, maar hier werken grote stukken juist voor geen meter en vindt hij het fijner als de stukjes zo groot zijn als in zijn mond past. Dan gaat het met gemak naar binnen. Maar wellicht dat dit voor een baby van 6 maanden geen goed idee is? Geen idee :)

Ik zou het gewoon eens uitproberen. Je merkt snel genoeg wat beter werkt.

6. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je wel voor je reactie!die tomaat ga ik eerst proberen:) dat lijkt of wel heel makkelijk voor hem!
    En idd als hij mij 'bijt' doet dat best wel pijn dus dat kauwen zal wel lukken :)

7. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ook jij heel erg bedankt voor je reactie !Ik zal het inderdaad
    Even moeten uitvogelen :)Hoop dat hij het een beetje netjes houd ;)

8. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Zo gaf ik worteltjes. Kon hij zo pakken en in zijn mond doen.
    Broccoli ook met een steeltje en dan kon hij het eraf happen.Ik verwacht dat je het vanzelf aan je kindje merkt hoe hij het makkelijk vind eten. Succes ermee!

Deel Deze Pagina