de titel zegt het al, hoeveel melk drink jou 1 jarige? de mijne wil bijna niks met melk te maken hebben, hij drinkt alleen s'morgens nog een papfles. Wat geven jullie in plaats van melk? groetjes
bedoel je nou koemelk of gewone babymelk? Want mijn dochter is bijna 1 jaar en die heeft nog gewoon 2 flessen babymelk op een dag.
Mijn zoontje is 13,5 maand, drinkt bij ontbijt 150 cc halfvolle melk, bij de lunch 120 cc en voor slapengaan ook nog 120 cc. Met een toetje van 100 gr op een dag ( en boter op brood) dus voldoende zuivel.
Mijn zoontje drinkt ongeveer 300cc per dag, dit is de max.hoeveelheid. Inez: Jouw zoontje krijgt volgens mij teveel per dag hoor. Aangeraden wordt max.300cc
Mij dochter krijgt smorgens naar haar brood 100cc koemelk smiddags naar haar brood 100cc savonds voor dat ze naar bed gaat 150/170 cc melk..
Teveel is niet zo gezond Overal waar "te" voor staat is niet goed. Aangeraden wordt om 300cc per dag aan zuivel te drinken/nemen, ook voor volwassenen geloof ik. Onder andere om te zorgen dat je niet teveel eiwitten binnen krijgt.
Mijn dochter krijgt 2 sapflesjes (ongeveer 150 per flesje) melk per dag. En dan nog 100 cc yoghurt. In principe krijgt ze de melk bij haar brood, dus smorgens en smiddags, maar soms dan krijgt ze smiddags sap ofzo en dan krijgt ze de melk s avonds voor het slapen gaan . Wij geven overigens nog dreumesmelk.
ohhh dat vroeg ik me dus echt af, maar je gaat het toch niet de hele dag bijhouden... tenminste als je bij de boterham melk geeft en kaas en eventueel kwark heb je dan al teveel?
Nee joh, echt niet bijhouden hoor als je maar niet elke dag 450cc melk geeft bijvoorbeeld. En een plakje kaas of een toetje tel ik er niet echt bij, zoveel telt dat niet op tenzij je yoghurt hebt misschien, maar dan doe je 200cc melk en 100cc yoghurt bijvoorbeeld. Toevallig weet ik hoeveel mijn zoon krijgt omdat hij sávonds en sóchtends nog een flesje melk krijgt in bed en de laatste paar dagen snachts
hier vanaf 18 mnd 3 flessen op een dag bij wakker worden 120 cc voor het slapen 120 cc na warm eten magere yoghurt of vanille vla/ vanille yoghurt en 's avonds voor het naar bed gaan 120 cc
dacht al haha ja oke zo weet je het dan ongeveer natuurlijk, ja hier krijgt ze s`avonds geen flesje meer, s`morgens bv en s`middags een beker opvolgmelk
hier kreeg ze tot voor kort nog zo'n 250cc kwark op een dag, maar sinds de vakantie waar ze geen kwark of yogurt wilde krijgt ze nu nog maar 100cc kwark en smeerkaas op haar 2 boterhammen. Ze heeft babymelk en koemelk nooit zo lekkr gevonden, al hoe wel koemelk nog wel gaat maar daar drinkt ze maar zo weinig van, verwaarlossbaar!
hoevaak mogen ze thee op een dag? ik denk dat ik hem dan the ga geven in plaats van die melk. En welke smaakjes kun je ze allemaal geven?