Borst en fles combineren - snel en weinig drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nasibal, 28 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nasibal

Nasibal Actief lid

22 mei 2016
    174
    48
    28
    Horssen
    Goedemiddag,

Mijn dochter van 2 weken krijgt volledig bv, maar hierbij wil ik af en toe een flesje kv geven zodat ze went aan een fles en ik ook af en toe de deur uit kan (ik wil niet kolven, mijn oudste dochter dronk niet direct bij mij en daarvoor heb ik een aantal weken fulltime gekolft - dit staat mij nu ontzettend tegen dus vandaar de keuze voor een flesje kv erbij).
    Gisteren en vandaag heb ik één voeding vervangen voor een fles kv, ik heb 90+3 aangeboden op aanraden van het cb, maar hiervan heeft mijn dochter zowel gisteren als vandaag maar 60cc opgedronken. In de kraamweek heeft de kraamhulp mijn dochter een keer voor en na een voeding gewogen, omdat ik nieuwsgierig was naar wat ze nu ongeveer binnen krijgt aan bv, dit was toen 70g (dus 70cc gedronken dan toch?). Ik vind 60cc verder prima hoor, beter kleinere flesjes drinken, maar is het dan niet vreemd dat ze nu, een week ouder, minder drinkt? Ik had eigenlijk gedacht dat ze meer zou drinken, vooral ook omdat het via een flesje toch minder moeite kost om te drinken?

Ze drinkt trouwens ook ontzettend vlug, na 10 min heeft ze die 60cc binnen en valt dan als een blok in slaap (en is met geen mogelijkheid wakker te krijgen). Ik weet dat ik het meer zou moeten proberen te rekken met vb een speentje, maar zou ze dan niet nog minder gaan drinken? Ze komt nu na 2 uur alweer voor een volgende voeding (dan geef ik weer gewoon bv).

Heeft iemand tips of adviezen? Alvast bedankt!

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    60 cc is voor een pasgeborene echt keurig. Het heeft geen zin om te vergelijken met een kindje dat flesvoeding krijgt, omdat je in het algemeen kan stellen dat zij minder vaak drinken en dus grotere hoeveelheden tot zich nemen per keer. En alles wat uit een pakje komt, komt niet uit jouw borsten, dus 60 cc per voeding is prima.
    Belangrijk is om een fles te gebruiken met een speen die er voor zorgt dat de voeding lang genoeg duurt. Je moet dan denken aan zeker 15 minuten per voeding.
    Sneller drinken geeft niet voldoende zuig-voldoening. Dus rekken met een speen hoeft niet, wel voeden met een andere speen op de fles.

Voor de rest: hou je productie goed in de gaten. Eigenlijk ga je tegen alle "borstvoedingsregels"in door nu al een flesje te geven ( wat betreft baby is het beter zo rond de 6 weken te beginnen) De boel is eigenlijk nog maar net op gang gekomen, maar je bouwt nu al een voeding af. Kijken of het zo goed gaat :)!

Deel Deze Pagina