Moet ik me zorgen maken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ladyhelga, Jul 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees al een aantal maanden mee hier op het forum, maar heb nog nooit een reactie geplaatst. Ik kon altijd alle antwoorden op m'n vragen vinden, maar deze keer heb ik toch advies nodig.

Ik ben bijna 9 weken zwanger en over 2 weken heb ik m'n eerste echo. Met 5 weken heb ik positief getest, ik kreeg een dikke vette streep te zien. Geen last gehad van misselijkheid, alleen van pijnlijke borsten. Nu ben ik nogal onzeker, ook omdat dit mijn 1e zwangerschap is en omdat ik al veel negatieve verhalen heb gelezen. Dat werkt ook niet echt mee..

Nu had ik nog een zwangerschapstest liggen dus ik dacht vanmorgen, ik doe nog ff een testje, wat kan het kwaad? Had ik het maar niet gedaan, want ik ben nog onzekerder geworden. Nu kreeg ik een heel licht streepje te zien en ik schrok er toch wel van. Het lichte streepje breng ik in verband met de HCG waarde, en dat zou dus betekenen dat die afgenomen is ipv toegenomen? Weet iemand of ik het zo moet zien?

Ik ga maandag op vakantie naar het buitenland, dus ik kan niet meer om een vroege echo vragen, ik zal dus moeten wachten..

Mijn vraag is dus of ik me nu zorgen moet maken, ik hoop dat iemand antwoord heeft of me in ieder geval kan opbeuren voor ik op vakantie ga...

Zo, het is een heel verhaal geworden, maar alvast bedankt voor jullie reacties!

2. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik zou toch gewoon even morgen je vk bellen (of gyn,net waar je bij loopt)
    Al is het alleen maar om je gerust te stellen.

3. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    HCG neemt op gegeven moment af, omdat het dan niet meer nodig is. Als je een paar maand zwanger bent, kan je ook niet meer positief testen. Dus ik zou het daar niet van af laten hangen. Ik heb ook vrijwel geen klachten gehad tijdens mijn zwangerschap, behalve wat misselijkheid. Maar dat had ik ook niet altijd. Als je geen buikpijn en krampen hebt en roodverlies, zou ik me niet al te veel zorgen maken. Wanneer heb je een echo?

4. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had begrepen dat je HCG piek tussen de 8 en 12 weken lag, dus ik ging er van uit dat die streep nu wel donker zou moeten zijn. Ik heb er verder geen verstand van hoor, maar dat gevoel heb ik gewoon.
    Ik kom 4 augustus terug van vakantie en 6 augustus heb ik de 1e echo..

5. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

Nov 14, 2007
    1,759
    0
    0
    Ik zou toch even bellen dan als je je zorgen maakt. Maar aan de andere kant, als het niet goed zit, dan kan je het toch niet redden..

6. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Wat vervelend voor je dat je zo onzeker bent geworden door die test. Mij is door moeder voor moeders ook verteld dat die piek er is. Maar of deze dan ook duidelijker te zien is op de test weet ik niet. Ik ben nu 18 weken zwanger en ook heel erg onzeker geweest. Dit kwam in het begin ook door dat ik te veel info aan het opslokken was. En eigenlijk ook geen zwangerschapsklachten had. Was alleen maar moe.
    Het enige advies dat ik je kan geven is inderdaad morgen je vk even bellen of misschien weet de apotheek in de buurt je wel een antwoord te geven mbt de test. Ik zou als je geen bloed hebt verloren je niet teveel zorgen maken en vooral even geen dingen meer lezen vooral niet over miskramen. Heb daar in het begin ook stukjes zitten lezen en dit was bij mij niet goed voor de bloeddruk! :)

7. Mecha

Mecha Niet meer actief

nou met 9 weken was me test nog super donker donkerder dan de controle streep.. dus k zou toch maar ff bellen .. kan je de vakantie niet met een dagje uitstellen?? evt langs de spoed gaan?
    verzin er desnoots bij dat je buikpijn hebt of bloed bent verloren waardoor je gewoon erg onzeker bent dan kan je misschien in het weekend al voor een echo...

ik vind het toch wel raar want je hcg is officieel pas weg of minder na de 16e week volgens de mevr van moeders voor moeders sterkte meid

8. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Heb net even tussen mijn papieren gezocht en de piek zit meestal rond de tien weken, je bent dan vaak ook meer misselijk enz. (als je dit al bent)

Ik vind dat van mecha wel een hele goede tip. Dan bel je gewoon gelijk morgen heel vroeg naar de vk. Waarschijnlijk kan ze je dan morgen nog even zien.

9. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Laat je ons wel even weten hoe het is gegaan morgen?

10. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, de vk kan ik in het weekend niet bellen, alleen voor spoedgevallen.. Dit is niet echt een spoedgeval toch? En misschien wil ik het niet eens weten als het foute boel is, ik wil zo graag onbezorgd op vakantie. Dat ga ik nu ook niet helemaal, maar nu heb ik nog hoop dat het goed komt..
    Snappen jullie een beetje wat ik bedoel? Echt een dilemma dit, ik hoop dat jullie me nog een beetje m'n zorgen weg kunnen nemen door positieve reacties te plaatsen.. ;) Misschien hou ik mezelf daar wel mee voor de gek, maar dat is dan even niet anders.
    Is er niemand van jullie die ook op een later moment een test heeft gedaan en het streepje lichter werd?

11. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    zolang je geen buikpijn en/of bleodverleis hebt dan zou ik me niet al te veel zorgne maken hoor. wanneer heb je die test gedaan dan smorgens of gewoon overdag? miss heb je el teveel ervoor gedronken? dan is de concentratie ook niet zo hoog.

tis moeilijk mar probeer lekker te genieten van je vak. en klinkt miss raar maar straks ben je blij dat je weinig tot geen klachten had. heb het elfo ook niet geahd hoor. was alleen wat lui kaar meer niet.

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Bij mij was dat wel het geval. Mijn eerste test was super licht, die deed ik precies op de dag dat ik ongesteld moest worden. Later deed ik er nog eentje, daarbij waren de strepen allebei even donker. Ik kon niet beseffen dat het echt waar was en toen ik het verder wereldkundig ging maken, deed ik nog maar een test voor de zekerheid. En die was dus weer lichter. Ik deed al die testen 's avonds...

Wanneer heb je getest? Als je de eerste keer met ochtendurine test en daarna op het einde van de dag na een liter water te hebben gedronken, is het logisch dat ie lichter is!

Als je twijfelt zou ik nog een keer 's ochtends testen en anders gewoon toch de vk bellen. Er zijn mensen die voor minder bellen hoor, je zit je nu ook maar op te vreten over hoe het kan...

Oh ja, zeker met de eerste zwangerschap heb ik de eerste weken behalve wat vermoeidheid ook totaal geen klachten gehad! De hoeveelheid klachten zegt niets hoor!

Succes!

13. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb elke keer 's ochtends getest met ochtendurine, dus daar zal het niet aan liggen...
    Ik kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik zo eigenwijs was om die test nog even te doen, maar ja, gebeurd is gebeurd..
    Ik denk dat ik toch maar even wacht tot na m'n vakantie. Als het fout gaat, dan zal het zo moeten zijn, en dat weet ik dan liever daarna pas.. Ik heb gelukkig (nog) nergens last van, dus laten we hopen dat het zo blijft... Wel lief dat jullie met me mee denken, dat doe me erg goed!

14. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

Nov 25, 2008
    2,765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Als je al contact met een verloskundige hebt gehad, zou ik me t (ik vind t een idioot idee) van naar de spoed gaan besparen.. Tis idd geen spoed.. Alsof ze daar niks anders te doen hebben, net als al die mensen die in t weekend wel even langs de dokterswacht gaan omdat ze door de week er geen tijd voor willen nemen ( dat ff terzijde..

nee ik zou gewoon je VK even bellen.. Die zijn er (ook) voor dit soort dingen...

iig sterkte en ik hoop toch een goeie vakantie voor jullie!

15. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

May 1, 2009
    2,897
    0
    0
    Je verliest geen bloed toch? Is niet echt een spoedgeval. Maar als je echt helemaal niet lekker in je vel zit zou ik toch de vk bellen. Wie weet kan zij je wel gerust stellen. Ik denk maar zo stress is ook niet goed voor de baby!

16. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    De vk zal denk ik niet heel veel doen zolang je niet bloed ofzo.
    Je zou wel na het weekend kunnen bellen maar echt spoed is het voor hun helaas niet om in het weekend te handelen.
    Elke test is anders en zal anders uitpakken.
    Misschien net even minder urine gebruikt of de test zelf is gewoon anders van samenstelling.
    Ik hoop voor je dat het niets is maar niemand hier kan het met zekerheid zeggen.

Enne hcg daald pas vanaf de 16de week

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai!!

ik weet hoe ontzettend onzeker je kunt zijn in het begin, dus ik heb even gegoogled voor je, dit vond ik

Hoi Tsara,

Ik herken je verhaal. In mijn vorige zwangerschap heb ik met ruim 10 weken nog een test gedaan die ik tegenkwam. Ik dacht ook, grappig, ff kijken hoe knalpositief hij gaat worden. De eerste test was dat namelijk ook. En toen zag ik ook maar een heel vaag streepje.. -slik- . Gelukkig had ik een paar dagen later een echo, en alles bleek in orde te zijn. Mijn dochter is nu ruim 2,5.
    Nu ben ik 11 weken zwanger van de 2e, en ik ga écht geen testen meer doen (na de 1e positieve dan)!!

Ik mocht eerder komen, en alles lijkt prima in orde. Ze zei wel eerlijk dat het natuurlijk mis kon gaan, maar dat dat sowieso het geval is onder de 12 weken.
    Het kon zijn dat de placenta al wat eerder een en ander aan het overnemen was, dat daardoor het HCG al wat afnam. Ze had er geen sluitend antwoord op. Maar wel dat het vaker voorkwam rond de 8 a 9 weken dat het sterk gedaald was.

hoop dat je er wat aan hebt!
    het komt dus vaker voor misschien dat dat je wat gerust steld.

en zoals hierboven wordt gezegd, vind ik niet helemaal aardig..... bij mij op het papiertje van de verlos staat altijd dat je noodnummer mag bellen als je bloed verliest, blablablabla EN OOK als je je onzeker voelt of je denkt dat er wat mis is! ik voelde mijn beeb aan het einde inneesn amper bewegen... en durfde ook neit noodnummer te bellen, einde van de dag toch gedaan en ze werd zelfs beetje boos, waarom ik neit meteen smorgens had gebeld! dat ik nu de hele dag in de stress had gezeten..

en ook al is het nu heel pril, het is en blijft je kindje..... dus meid als je echt in de stress zit gewoon opbellen hoor daar zijn ze voor!!!!

liefs Muis

18. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben al een stuk meer gerustgesteld nu, en ben blij om te horen dat ik niet de enige ben die dit 'probleem' heeft.

Ik heb pas 1 keer telefonisch contact gehad met de vk praktijk, om te vertellen dat ik zwanger was en om een eerste afspraak voor de echo te maken. Ik denk dat het me daarom een beetje tegen houdt om te bellen, ik heb nog niet echt persoonlijk contact gehad, en ook omdat ik denk dat het geen spoedgeval is.

Ik voel me in ieder geval een stuk beter, meer positieve reacties zijn altijd welkom! :D

19. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

Jul 2, 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb maar even een banner gemaakt, om de goede moed erin te houden! :D

20. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Mijn vk heeft gezegd dat een positieve test een positieve test is, het maakt dus niet uit of deze nu donkerder of lichter van kleur is dan de vorige test. Het kan zijn dat je op dat moment iets minder hcg in je urine hebt zitten, kan door veel drinken komen of door andere bepaalde dranken.

Share This Page