geen aardappelen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door XmoniqueX, 2 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Mijn zoontje van bijna 2 lust geen aardappelen. Gekookt, gebakken, friet. Stukjes, geprakt. Maakt niet uit. Hij hoeft het niet. Probeert het wel altijd, maar komt er net zo snel weer uit. Ben zelf ook geen fan van aardappelen,maar zou dat bij meneer weer overgaan?

2. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Aardappelkoekjes?
    En anders gewoon zilvervliesrijst, volkoren pasta, couscous of anders toch :)

3. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Aardappelkoekjes nog niet gehad. Zijn dat die rösti dingen? Rijst e.d. gaat er heel goed in. Dus dat is wel erg fijn.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik maak ze altijd zelf. Is niet zo heel ingewikkeld en je kunt nog eens variëren met een smaakje (kaas/kruiden/groente soms zelfs).
    Als hij geen aardappels lust dan kan dat toch?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij doen af en toe aardappelschijfjes uit de oven met wat aardappelkruiden ( te koop in de supermarkt) erover heen en wat olijf olie. Vinden we allemaal erg lekker!
    We zijn zelf ook geen fan van gekookte aardappels en puree ook al niet. Gebakken doen we dus wel regelmatig. Maar zo uit de oven gaat het er goed in en is voor mn gevoel ook iets minder ongezond dan gebakken omdat je minder bakprodukt gebruikt.
    Lust hij ook geen puree of stamppot?
    En anders (volkoren) pasta, rijst, couscous, tarly...

Mijn kinderen lusten nauwelijks rijst... ook niet fijn, we eten het daarom nog maar zelden :(

6. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Stamppot is al ff geleden dat we dat gegeten hebben. Puree eten we eigenlijk nooit omdat ik dat niet lust. Rijst en pasta enz. is allemaal geen probleem.

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou niet moeilijk doen en rijst of pasta geven ipv aardappelen.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Alleen groente kan ook toch.

Als je zelf aardappels eet ga je toch geen pasta alleen voor je dreumes koken??

Dat is opvoedkundig natuurlijk, maar mijn mening hierin.

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat principe hanteer ik ook maar als ze iets écht niet lusten wil ik best wat anders erbij maken. Als dat nou net aardappelen zijn zet ik er elke dag een pannetje rijst of pasta bij. Zoveel moeite is dat ook weer niet.

10. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    geen aardappelen is geen probleem. dus als hij het echt niet lust, gewoon wat extra groente op het bord.

11. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou ook gewoon wat volkoren pasta of zilvervliesrijst erbij geven... En af en toe nog eens proberen of hij ze wel gaat eten!

12. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Ik zelf eet/lust al jaaaaren geen aardappel meer en ook geen patat. In plaats daarvan eet ik altijd rijst en pasta. Meestal vries ik porties vers gekookte rijst in en ontdooi het vlak voor ik ga eten!

Deel Deze Pagina