Koemelkvrije brood (ook kippeneivrij?)

Discussie in 'Voeding' gestart door Blaak, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaak

Blaak Niet meer actief

Hallo!

Mijn zoontje heeft dus waarschijnlijk koemelkallergie (10 maanden). Hij had altijd last van erge eczeem overal, maar na een weekje in het ziekenhuis gelegen te hebben, plus over naar een koemelkvrije dieetje, was alles weer weg en groeide hij weer als kool.

Nu issie een maand ruim thuis, en begint de erge eczeem terug te komen! :confused: Nu afspraak met dieetiste ook, maar heb ook een vraagje.

Hij krijgt koemelkvrije brood die ik bestel bij de bakker, maar is dat ook vrij van kippenei? Want misschien heeft hij dus ook een allergie voor kippenei.

Graag snel reacties, dan kan ik snel richting bakker , andere brood bestellen, want ik weet me er niet veel raad mee! :)

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes, Mandy

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat moet je even bij de bakker vragen! Even bellen dus!

Bij de C1000 hebben ze trouwens heerlijk oerbrood en je kan er een lijst vragen met de allergenen die erin zitten, zodat je weet wat je kan kopen. Maar volgens mij zijn al die broden allergeenvrij... (maar zou je dus nog even moeten checken)

3. Blaak

Blaak Niet meer actief

OK, ebedankt voor de tip!

Ik ben net bij de bakker geweest om het even te vragen, er zit wel kippenei in, maar ze wist niet of je brood kon bestellen dat koemelk en kippenei vrij is. (Lijkt me wel tog?) En diegene die het maakt, sliep, dus maandag vraagt ze het even :) Dan weet ik het.

4. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ow! Ik zocht het even op in het boek wat ik heb, er staat inderdaad oerbrood bij! Van de merk oerbrood, dus ik denk dat je dat bij alle winkels kan halen. Bedankt voor de tip nogmaals!:)

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.251
    7.289
    113
    Vrouw
    Brabant
    Graag gedaan!

Je kan ook even kijken op oerbrood.nl, daar kan je ook kijken bij verkrijgbaarheid en er zijn 3 Coop's in Arnhem die het verkopen :). En misschien wel bij meer supermarkten, want als ik kijk op onze eigen postcode staat de C1000 er niet ens bij. Als je bij assortiment kijkt kan je ook per brood de info bekijken, o.a. de allergenen.

6. Blaak

Blaak Niet meer actief

Ja ik woon pal naast een supercoop. Die moeten dat wel hebben :) Ik had toen al eens gevraagd , maar dat wisten ze niet eens of daar koemelk/kippenei in zat. Maar nu weet ik voldoende gelukkig :)

Bedankt

Deel Deze Pagina