(Te) veel drinken..?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door ukkie1985, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Mijn dochter komt de kaatste twee dagen ineens een stuk vaker en ik vraag me af of dit kwaad kan.

In mijn kraamweek zat er ongeveer 3uur tussen elke voeding. Naar mijn idee heb ik niet een keuze gemaakt tussen "op tijd" of op "verzoek " voeden maar ze kwam gewoon vaak iedere 3uur. Als ze zich eerder melde ging ik eerder voeden. Nu heb ik de tijd compleet los gelaten en laat ik het haar over.

Sinds eergisteren komt ze bijna ieder uur! Ze drinkt meestal 15-25 min en laat dan zelf los. Meestal valt ze dan kort daarna in slaap alleen dat gaat sinds eergisteren ook moeilijker. Vannacht heeft ze zelfs een uur aan de borst gelegen. Af en toe viel ze in slaap en wilde ik haar afkoppelen maar raakt dan meteen overstuur.

In de eerste week had ze veel last van krampjes dus we gebruiken infacol. Maar ik denk niet dat dat nu het probleem is, ze heeft zon 6poepluiers (felgeel met pitjes) per dag.

Wel heeft ze last van verborgen reflux en kan dus moeilijk liggen (alleen tijdens voeden) nu ze zich zo vaak meldt ben ik bang dat ze hier alleen maar meer last van heeft.. Maar ze drinkt wel dus heeft blijkbaar wel honger.

Ze was afgelopen zaterdag 3 weken,kan het een regeldag (nou ja inmiddels 3dagen) zijn?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja, dit kunnen regeldagen zijn!
    Ook al is het intensief, probeer eraan toe te geven.
    Je kindje kan heel goed aangeven hoe vaak, hoe lang en hoeveel het wil drinken. Bij regeldagen worden vraag- en aanbod op elkaar afgestemd. Soms duurt dat een dag, soms een paar dagen. Soms zie je ook een sprongetje in de ontwikkeling waardoor een kindje meer wil drinken.
    Poept en plast ze goed? Groeit ze goed?

Mirjam

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Poep ongeveer 6 grote luiers, plasluiers iets vaker dus lijkt me voldoende toch?

Wat betreft groei,donderdag moet ik naar het cb maar ze ziet er wel weer een stuk voller uit dan een week geleden dus ik denk wel dat ze goed groeit.

4. Saskia

Saskia Lactatiekundige

17 apr 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Kindjes kunnen ook regeldagen hebben als ze een verkoudheid onder de leden hebben.

Hier zie je vaak niets van en merk je alleen door het vaker willen drinken van je kindje.

Geef hier inderdaad aan toe. Dit is de manier van je kindje om anti-stoffen via de moedermelk binnen te krijgen.

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina