borstvoeding tweeling

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door moeke01, 18 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een tweeling van 4weken oud. De 1ste week ging perfect. daarna wat clusteren van de jongens, dit hoort erbij.

Sinds de 2de week hebben ze last van kramp. Hierdoor heb ik zelf al van alles laten staan, Kool, ui, frisdrank en chocolade. Ze krijgen bij elke voeding al infalcol. heb veel goede berichten gelezen over orthiflor start en wil dit ook graag nog proberen.

De jongens worden alleen de laatste 2weken ook moeilijker drinkers. Ze zijn niet verzadigd en willen een half uur later weer aan de borst.
    In het begin kon ik het wel verklaren doordat de voormelk naar binnen schoot. maar m'n borsten zijn nu weer soepel etc en dat valt wel mee.

Een voorbeeld. de lichste dronk gisteren om half 5. tot 10 voor 5. laat zelf los en lijkt ook tevreden. een half uur later begint ie weer te smakken etc. wil wel een speen, maar wil niet z'n honger verpesten door speen te geven. dus weer aanleggen. en dan drinkt ie ook nog wel een kwartier. Dit gaat bij meerdere voedingen per dag en bij allebei de jongens.
    Sinds deze week was ik weer alleen (man aan het werk) snap dat dit invloed heeft op melkprodcutie

De jongens komen om de 3 uur. en ik voed ze vaak tegelijk.

De voeding van 23.00 krijgt ze nutrilon hypo, dit om mij ruimte te geven om te kolven. Ze krijen dan 90ml en dit gaat niet eens altijd op. maar dan zijn ze wel vol en komen niet nog een x.

Kan het zijn dat ik toch niet meer genoeg voeding aanmaak?

Lang verhaal hoop dat iemand er iets mee kan.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat gaaf dat je je tweeling de borst geeft.
    Ik denk dat je prima bezig bent, goed dat je ze tegelijk voedt, dat geeft jou meer tijd en ruimte.
    Of ze echt genoeg krijgen kan ik zo niet zeggen, dan heb ik meer info nodig.
    Hoeveel plasluiers hebben ze per dag? Elke verschoning?
    Hoeveel poepluiers?
    Zijn ze goed gegroeid?

Ik snap dat het intensief is voor jou, maar het is wel normaal als ze vaker willen drinken dan elke 3 uur, voeden op verzoek geeft soms wel 10 of meer voedingsmomenten per dag!

als je de vragen kunt beantwoorden kan ik je weer verder helpen.

Mirjam

3. moeke01

moeke01 Actief lid

3 mrt 2011
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam,

alvast bedankt voor je antwoord.
    vraag 1: elke verschoning hebben ze plas luier. flinke plas ook
    vraag 2: ze hebben maar 1x in de 3 a 4 dagen een poepluier. naar mijn idee hebben ze hier ook last van het niet kunnen poepen (kramp)
    vraag 3: ik moet donderdag weer naar het cb dan worden ze gewogen. Ik heb zelf het vermoeden dat de zwaarste wel goed gegroeid is maar de lichste wat achter blijft.

Vanmorgen kwamen ze om 5uur, kwart voor 6 en om 7 uur weer. Ik voed op verzoek en laat ze dan ook hangen tot ze zelf los laten. Uit wanhoop ze een kv gegeven dit hebben ze 90 cc opgedronken.

Om half 10 borst gegeven en om half 11 weer. En nog zijn ze niet echt tevreden.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

poe he, intensief voor je!
    Als je het niet trekt om ze steeds te voeden, kolf dan een keer af en geef ze een fles, misschien dat dat helpt. Kijk ook of je wat hulp kunt regelen, zodat je meer rust in je hoofd hebt om alle tijd aan je baby's te geven. Als iemand voor je wil koken, boodschappen doen, huishouden enzovoort, neem het met beide handen aan! De eerste maanden zijn heel intensief met een tweeling, daar heb je letterlijk je handen aan vol!
    Fijn dat je morgen naar het cb gaat, dan weet je waar je aan toe bent.

Mirjam

Deel Deze Pagina