Borst en fles

Discussion in 'Zwangerschap' started by Gabytje, Dec 14, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabytje

Gabytje Nieuw lid

Feb 15, 2015
    3
    0
    0
    Knutselen
    Oke misschien hele stomme vraag. Maar mijn zoontje is nu 6W5D en krijgt de fles. Nu hoorde ik dat je fles en borst wel kan combineren. Maar zou dat voor mij nu te laat zijn?

Schaam me zo voor deze vraag dat ik het niet aan het CB durf te vragen.

2. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Kolf je? Of krijgt hij flesvoeding?

Heeft hij wel eens bij jou gedronken? Als hij flesvoeding krijgt zal het lastig zijn nu nog bortvoeding op gang te laten komen maar niks is onmogelijk. Als je gericht je vragen wil stellen kan je eens contact opnemen met een laktatie deakundige bij je in de buurt. En domme vragen bestaan niet. Deze vraag is overigens heel normaal. Gewoon om advies vragen.

3. Gabytje

Gabytje Nieuw lid

Feb 15, 2015
    3
    0
    0
    Knutselen
    Ik geef flesvoeding maar voel me mislukt omdat ik er nu pas mee kom

4. Koon

Koon Niet meer actief

Het is niet onmogelijk om nog borstvoeding te geven denk ik.
    Goede lactatiekundige bellen, vandaag nog dan.
    Misschien weet je kraamverzorgster iemand...

Ennuh, mislukt ben je zeker niet!!!

5. Miraculum novum

Miraculum novum Niet meer actief

Wat hierboven al gezegd werd, je kan contact opnemen met een lactatiekundige, zij kan je helpen de borstvoeding weer op gang te laten komen. Dat gaat waarschijnlijk niet gemakkelijk worden. Dat is prima als je het heel graag wil, je moet er dus wel echt achter staan.
    Maar door hoe je je berichtje stelt wil ik je wel iets meegeven. Of je je kind de borst of de fles geeft is jouw keuze en alleen die van jou (ok je vriend/man mag ook meedenken ;). Je bent zeker niet mislukt dat je de fles geeft! Je had neem ik aan redenen om de fles te willen geven, zet die op een rijtje tegenover waarom je de borst zou willen geven. Als dat positief uitvalt voor de borst, dan zou ik er vooral voor gaan. Maar zo niet, laat je alsjeblieft geen schuldgevoel aanpraten, want dat is echt niet nodig!

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Het is niet onmogelijk maar je zal wel even moeten doorzetten 😉

Relactatie « Borstvoeding Aardig

Ik kan je deze organisatie aanraden om contact mee op te nemen.
    https://www.lalecheleague.nl

En voel je geen mislukte mamma. Dat gaat verder dan alleen fles of borstvoeding. Probeer je zoontje eens aan te leggen kijk maar of hij wil. Wil hij niet niet gelijk in paniek raken hij zal even moeten wennen aan het idee. Maar zoek wel even de begeleiding want je zoontje zal een nieuw kunstje moeten leren.

Mocht het niet lukken en je wil toch heel graag dat je zoontje borstvoeding krijgt er zijn ook opties voor donormelk in nederland en belgie mocht je daar voor open staan.

7. Veera

Veera Niet meer actief

Het kan, maar ik vind de reden waarom je het wilt niet goed hoor. Als je flesvoeding geeft ben je helemaal niet mislukt en groeit je kindje net zo gezond op. Wat anderen vinden moet je je ook niks van aantrekken!
    Ik zou contact opnemen met een LK

8. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Nee hoor mislukt!
    Hier een eerste kind met groot nek probleem waardoor ik bij nr 2 heb gezegd, geen borst. En toen bleef ik stuwing houden en heb ik hem aan gelegd na 2 weken. Wat een opluchting.
    Overigens heeft hij even borst gehad, maar gaf aan de fles de voorkeur. Geeft niet hoor.
    Je contact is even diep en mooi bij fles!

9. Tigra

Tigra Bekend lid

Dec 15, 2014
    706
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja dat kan zeker! Maar als je nu nog borstvoeding wilt geven, gaat dit niet lukken als je het meteen wilt combineren met de fles. Je zult veel moeten aanleggen, evt ook kolven. Relacteren kost veel energie, dus je moet er echt achter staan en er ook echt je volledige energie aan willen geven. Als je borstvoeding goed op gang is gekomen, kun je het gaan combineren met flesvoeding.
    Zoek een goede lactatiekundige!

Share This Page